Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@04:41:44 GMT

اخطار پلمب به ناایمن ترین بیمارستان کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۶۵۰۰

اخطار پلمب به ناایمن ترین بیمارستان کشور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از میزان، علی صالحی با اعلام بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش در دادستانی تهران اظهار کرد: در این جلسه ناایمن بودن ساختمان ها از سوی رؤسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی و مدیران آموزش و پرورش مورد تأیید قرار گرفت و فقدان بودجه و اعتبار کافی جهت تملک یا تخریب و نوسازی ساختمان، مهمترین مشکل در این زمینه عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق گزارش مدیران آتش نشانی در ۲ سال گذشته حدود ۹۳۰ فقره اخطاریه و دستورالعمل ایمنی به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شده که متأسفانه اقدام مناسبی از سوی آموزش و پرورش در پی نداشته است.

دادستان تهران تصریح کرد: طبق گزارش خود رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، ناایمن ترین بیمارستان کشور در تهران قرار دارد که اخطار پلمب و تعطیلی آن به همراه یکی دیگر از ساختمان های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی حسب درخواست سازمان آتش نشانی صادر شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با امضاء تفاهم نامه مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مالک هر ساختمان که باتأیید سازمان آتش نشانی واجد وصف ناایمن باشد، مکلف شود حداکثر ظرف ۲ هفته، علاوه بر ارتقاء ایمنی و رفع خطر از ملک طبق دستورالعمل های آتش نشانی، تأییدیه نظام مهندسی از حیث ایمن بودن ملک از نظر سازه و … را هم اخذ و ارائه کنند.

صالحی افزود: در رابطه با وضعیت مدارس ناایمن مقرر شد برای تمام مدارس دولتی تهران شامل ۲ هزار و ۴۲۰ مدرسه، پرونده ایمنی تشکیل و آموزش و پرورش نسبت به اصلاح و ارتقاء وضعیت این مدارس اقدام کنند.

دادستان تهران گفت: اداره آموزش و پرورش تهران مکلف شد فهرست و مشخصات تمام مدارس شهر تهران را در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم خطر و ایمن تهیه و به سازمان آتش نشانی و نظام مهندسی ارائه کند و بازدید مشترک و تهیه دستورالعمل مناسب با هر مدرسه با حضور اعضاء این کمیته با اولویت ساختمان های بحرانی و پرخطر انجام گیرد.

صالحی یادآور شد: درخصوص بیمارستان ها و درمانگاه ها نیز ضمن تشکیل کمیته مشترک شناسایی و ارتقاء ایمنی، مقرر شد هر سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی حداکثر ظرف دو هفته آینده فهرست و مشخصات تمام ساختمان های خود اعم از اداری، دانشگاهی، بیمارستان ها، درمانگاه ها و … را در چهار سطح بحرانی، پرخطر، کم خطر و ایمن تهیه و به سازمان های نظام مهندسی و آتش نشانی ارائه کنند.

دادستان تهران تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد در صورتی که به هر دلیل امکان اصلاح وضعیت و ارتقاء ایمنی ساختمانی وجود نداشته باشد؛ اعضای کمیته نظر خود مبنی بر پلمب و تعطیلی ساختمان را به سازمان آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی اعلام کنند تا با درخواست آن دو مرجع، دستور پلمب و تعطیلی ساختمان صادر شود.

به گفته دادستان تهران، سازمان بازرسی استان تهران نیز عملکرد اداره کل آموزش و پرورش تهران و دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی را از حیث عمل به تکالیف قانونی و اجرای دستورالعمل های آتش نشانی و ارتقای ایمنی ساختمان ها بررسی و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورده است.

کد خبر 681439 برچسب‌ها دادستانی قوه قضائیه بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دادستانی قوه قضائیه بیماری بیمارستان سازمان آتش نشانی دادستان تهران آموزش و پرورش نظام مهندسی آتش نشانی ساختمان ها علوم پزشکی مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: طی حادثه آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار، هنگام انجام عملیات اطفای حریق یک آتش‌نشان مصدوم شد.

به گزارش مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در خصوص وقوع حادثه آتش سوزی در محله پامنار اظهارداشت: ساعت ۱۲:۳۱ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه در محدوده پامنار، کوچه پرتویی اعلام شد که نیروها از سه ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.

وی افزود: محل آتش سوزی یک کارگاه آهنگری بود که به دلیل کارهای رنگرزی که در آنجا صورت می‌گرفت و مواد اشتعال‌زا وجود داشت حریق رخ داده بود و شعله آن در حال سرایت به طبقه پایین که وسعت بزرگ‌تری داشت، بود، آتش نشانان عملیات را سریعاً آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش آتش به اطراف شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: یک نفر از آتش نشانان از ناحیه پا حین اطفای حریق دچار مصدومیت شد و خوشبختانه از افراد حاضر در آنجا شخصی دچار مصدومیت نشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اطفای حریق تعمیرگاه موتورسیکلت در «سیمین دشت» فیروزکوه سخنگوی شورای شهر تهران: در ماجرای حریق مترو شوش، مدیریت شهری ۱۰۰ درصد مسئول است/ در جمع آوری دست فروشان شاهد قمه کشی بودیم

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • انجام ۶۵ مورد ماموریت آتش‌نشانی در شهرکرد