Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@11:39:10 GMT

واکنش حزب‌الله به عملیات اکتشاف گازی رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۹۱۱۷

واکنش حزب‌الله به عملیات اکتشاف گازی رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان یک روز پس از ورود کشتی اسرائیلی به میدان نفتی «کاریش» برای استخراج گاز، اعلام کرد که «دولت لبنان در صورت اعلام تعرض اسرائیل به آب‌های سرزمینی و منابع انرژی ما، حزب‌الله آماده مشارکت در اعمال فشار و بازدارندگی و استفاده از ابزارهای مناسب از جمله قوه قهریه برای جلوگیری از تجاوزات اسرائیلی خواهد شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: «این مسئله اکنون نیاز به تصمیم قاطع دولت لبنان دارد که آیا این کشتی در یک منطقه مورد مناقشه فعالیت می‌کند یا نه؟ آیا دولت لبنان مسئله مرزها و خط مذاکره را حل کرده است یا نه. از دولت می‌خواهیم که در مورد ترسیم مرزهای دریایی بین اسرائیل و لبنان فشار بیشتری بیاورد و اعلام کند که مذاکرات به بن‌بست رسیده یا به پایان رسیده است».

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد که تصمیم حزب‌الله روشن است، وقتی که دولت می‌گوید این منطقه مورد مناقشه است و در صورت تجاوز اسرائیل، پاسخ خواهد داد. اما اگر دولت این را نگوید و مورد مناقشه بودن منطقه در مرحله بررسی قرار دارد، ما صبر خواهیم کرد تا این مسئله را حل کنند و در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

دیروز(یکشنبه) هم سیدهاشم صفی‌الدین عضو شورای اجرایی حزب‌الله لبنان به ورود کشتی اسرائیلی به میدان گازی «کاریش» و عبور آن از خط ۲۹ دریایی برای استخراج گاز از منطقه مورد مناقشه واکنش نشان داد و از دولت این کشور خواست تا به صورت رسمی و آشکار مرزها و مناطق مورد مناقشه را اعلام کند تا لبنانی‌ها با مقاومت، ارتش و ملت و اراده مردم گرد هم آمده و چه آمریکا بخواهد چه نخواهد حقوق خود را از دریا و عمق آن به دست آورند.

وی همچنین افزود، لبنان از قدرت لازم برای استخراج نفت و گاز برخوردار است و لبنان می‌تواند از تمام اهرم‌های فشار مستقل باشد و آمریکا دلیل اصلی ممانعت از دستیابی مردم لبنان به منابع نفتی و گازی خود است.

پیشتر میشل عون، رئیس جمهور لبنان در جریان دیدار با نجیب میقاتی، درباره اقدام اسرائیل برای آغاز استخراج گاز از منطقه مورد مناقشه صحبت کرد و از فرماندهی ارتش خواست اطلاعات دقیق و رسمی را به وی بدهند.

میشل عون در ادامه گفت: مذاکرات برای ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل همچنان ادامه دارد و هرگونه فعالیتی در منطقه مورد مناقشه یک اقدام متجاوزانه و تحریک‌آمیز است.

منبع: الف

کلیدواژه: منطقه مورد مناقشه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است

معاون دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر اینکه تنها با زور و سلاح می‌توان در برابر وحشی‌گری صهیونیست‌ها ایستاد به همه کسانی که در صدد تضعیف مقاومت هستند توصیه کرد که از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند مقاومت و سلاح آن با قدرت باقی خواهند ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی درباره روند تقابل با دشمن صهیونیستی اعلام کرد که مقاومت نجیب و عزیز ما در لبنان بارها و بارها کشور را در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی نجات داده و از شر اشغالگری این رژیم آزاد کرده است. همچنین مقاومت در لبنان همان طرفی است که کشور را از شر تکفیری‌ها و تروریست‌ها نجات داد.

شیخ نعیم قاسم افزود که معادله بازدارندگی که مقاومت ایجاد کرده به لبنان کمک کرد تا همچنان قدرتمند و با عزت باقی بماند. این مقاومت مهمترین دلیل قدرت و عزت و استحکام لبنان بوده و آینده آن را می‌سازد. اگر مقاومت نبود لبنان در برابر توطئه‌های دشمنان شکست می‌خورد و تبدیل به گذرگاهی برای پروژه‌های صهیونیستی از جمله شهرک سازی‌ها و یا پروژه‌های سیاسی شوم این رژیم می‌شد.

وی در ادامه به حمایت همه جانبه جبهه‌های مقاومت از نوار غزه اشاره و اعلام کرد که مقاومت لبنان به حمایت خود از غزه پایبند است. این حمایت دو جنبه اساسی دارد، اول اینکه ما از برادران فلسطینی خود حمایت می‌کنیم و کاری که رزمندگان مقاومت لبنان انجام می‌دهند فداکاری در راه قدس است اما جنبه دوم مربوط به معادله پیشگیرانه مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی است تا رژیم اشغالگر و حامیان آن بفهمند که مقاومت لبنان همچنان حاضر و آماده در میدان بوده و اجازه هیچ تجاوزی به خاک لبنان را نمی‌دهد و ما برای هرگونه فداکاری در راه دفاع از لبنان و مقابله با چالش ها آماده‌ایم.

نعیم قاسم: پیام «وعده صادق» به اسرائیل و حامیانش رسیدنعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد ما صراحتا می‌گوییم که هیچ نیازی به توجیه کار دفاعی پیشگیرانه خود نداریم بلکه آنهایی که خودشان را به خواب زده‌اند باید از این خواب غفلت بیدار شوند و سطح خطری که دشمن اشغالگر می‌تواند برای کشور به وجود بیاورد را ببینند.

وی تصریح کرد که اسرائیل همچون یک حیوان درنده ایستاده و هر لحظه می‌خواهد وارد لبنان و کل منطقه شود و هیچ چیز جز سلاح و مقاومت نمی‌تواند جلوی این رژیم وحشی را بگیرد. بنابراین مقاومت و سلاح آن همچنان در میدان باقی می‌مانند و قدرت خود را به خواست خداوند افزایش خواهند داد. همه کاری که ما اکنون می توانیم انجام دهیم این است که قدرتمند باقی بمانیم. کسانی که به دنبال تضعیف مقاومت هستند بدانند که همه کارهایشان بیهوده است، چرا که سلاح مقاومت باقی خواهد ماند و به پیشرفت و توسعه خود به خواست خداوند ادامه خواهد داد و شرایط جهان به همه ثابت کرده که تنها قدرتمندان در این دنیا جایگاه دارند.

این مقام حزب‌الله در پایان تاکید کرد که ما در چارچوب معادله طلایی ارتش و ملت و مقاومت در کنار همه عزتمندانی هستیم که به استقلال و وطن خود تعهد دارند و ما هم کنار آنها می‌ایستیم و هرگز به عقب نگاه نمی‌کنیم و نگاه ما تنها رو به جلو است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • حزب الله پهپاد اسرائیلی را در جنوب لبنان سرنگون کرد