Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه اروپایی در گزارشی نجات "بوریس جانسون" از رای عدم اعتماد را یک پیروزی موقتی ارزیابی کرد که به زودی می‌تواند دوباره به شکست منجر شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شب گذشته در جلسه رای اعتماد به جانسون در پارلمان انگلیس عدم اعتماد به وی با 211 رأی مخالف و 148 رأی موافق، رأی نیاورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نخست‌وزیر انگلیس در صورتی ناگزیر به کناره‌گیری می‌شد که دست کم 180 تن از نمایندگان پارلمان به او رأی عدم اعتماد می‌دادند.

جلسه رأی عدم اعتماد به جانسون، روز دوشنبه 16 خرداد بین ساعت 18 تا 20 به وقت لندن در پارلمان انگلیس برگزار شده است.

اخیراً انتشار نتیجه تحقیقات رسوایی‌های برگزاری پارتی‌های ضد قواعد کرونایی در «داونینگ استریت» به شدت بوریس جانسون را تحت فشار قرار داده است.

نخست‌وزیر انگلیس پس از انتشار گزارش رسوایی‌های پارتی‌گیت توسط «سو گری»، کارمند ارشد دولتی بار دیگر عذرخواهی کرد، اما همچنان استعفا و کناره‌گیری را رد کرد.

بر اساس قوانین فعلی حزب محافظه‌کار، با پیروزی جانسون، دیگر تلاشی برای برکناری او به مدت یک سال وجود نخواهد داشت.

با این حال ان تی وی آلمان در گزارشی آینده "بوریس جانسون" را همچنان نامشخص ارزیابی کرده و در مطلبی نوشت: شورش درون حزبی علیه بوریس جانسون فعلا شکست خورده است. اما روزهای نخست وزیر بریتانیا هنوز شمارش می شود. جلسه رای عدم اعتماد به جانسون نشان داد که نخست وزیر از چه حمایت کمی در بین هم حزبی های خود برخوردار است. این واقعیت که برخی توری ها همچنان به جانسون وفادراند نیز به این دلیل است که هنوز جانشینی در بلوک های اصلی برای وی وجود ندارد.

در ادامه این مطلب آمده است: با وجود شکست خوردن رای عدم اعتماد به جانسون، اما آینده این سیاستمدار محافظه کار در انگلیس همچنان نامشخص است. به نظر می رسد این رای گیری آسیب شدیدی به وی وارد کرده است.

جانسون با بیش از 40 درصد آرای مخالف در گروه خود، نتیجه بدتری نسبت به ترزا می سلف خود گرفت، که در سال 2018 در اوج مناقشات برگزیت مجبور شد با رای عدم اعتماد روبرو شود.

بر اساس قوانین حزب محافظه کار، اکنون ممکن است برای یک دوره دوازده ماهه، دیگر رای عدم اعتماد علیه جانسون وجود نداشته باشد. اما قوانین را می توان تغییر داد و فشار بر جانسون احتمالاً به هر طریقی افزایش می یابد. ما دیدیم که ترزا می هم حدود شش ماه پس از زنده ماندن از رای عدم اعتماد مجبور به استعفا شد.

مجله محافظه کار "اسپکتیتور" در گزارشی نوشت که به گفته برخی از متحدان، جانسون به زودی می تواند "نان تست" شود. در انگلیس ، زمانی که دوران حرفه یک سیاستمدار به پایان می رسد از این اصطلاح استفاده می کنند.

جانسون خود از یک نتیجه خوب پس از رای گیری صحبت کرد که به زعم وی با آن دولت اکنون می تواند اختلافات بر سر نقش رهبری خود را پشت سر بگذارد. اما به ندرت کسی خریدار این اظهارات وی بود.به جز چند استثنا، تیترهای روزنامه های بریتانیا برای نخست وزیر بعد از رای گیری ویرانگر بود: روزنامه تایمز "یک پیروز زخمی" را تیتر کرد. در صفحه اول روزنامه دیلی تلگراف هم آمده بود "پیروزی توخالی محافظه‌کاران را متلاشی می‌کند". هر دو روزنامه محافظه‌کار هستند. روزنامه لیبرال چپ «گاردین» هم نوشت: "جانسون" علیرغم تحقیر رأی گیری همچنان به قدرت می‌چسبد.

ان تی وی آلمان در بخش دیگری از این مطلب نوشت: بحث ها در مورد نقش رهبری جانسون پایان نخواهد یافت. انتخابات میان‌دوره‌ای قرار است در 23 ژوئن در دو حوزه انتخابیه انگلیسی برگزار شود. در هر دوی این ها شکست محافظه کاران پیش بینی می شود . رهبر این حزب ( بوریس جانسون) که اکنون دیگر به عنوان تضمینی برای موفقیت در انتخابات تلقی نمی شود، بلکه به طور فزاینده ای به عنوان باری بر دوش حزب است، احتمالاً مسئول این امر شناخته می شود. علاوه بر این، یک کمیته پارلمانی در حال حاضر در حال بررسی این مسئله است که آیا جانسون عمداً در مورد جریانات "پارتی گیت" دروغ گفته است، چرا که وی در ابتدا برگزاری مهمانی های ضد قواعد کرونایی را انکار می کرد.

نکته مثبت برای جانسون این است که تا به حال هیچ جانشین محبوب و مشخصی برای وی یافت نشده است. البته تا به حال "جرمی هانت"، وزیر سابق بهداشت و "تام گوندانت"، رئیس کمیته روابط خارجی هم کلاه خود را در رینگ رقابت با جانسون انداخته‌اند. "لیز تراس"، وزیر امور خارجه انگلیس هم فرصت ها برای وارد شدن به این میدان را برای خود می بیند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس باقی ماندتلاش دقیقه نودیِ جانسون برای فرار از سرنگونی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار انگلیس اعتماد به جانسون رای عدم اعتماد عدم اعتماد بوریس جانسون محافظه کار نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس بر سر حمله ایران قفل کرد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در گفت و گویی سعی کرد پاسخ نظامی ایران به اسرائیل را زیرسوال ببرد اما وقتی از او پرسیده شد که در موقعیت مشابه واکنش انگلیس چه بود؟، آچمز می‌شد. کامران گفت: «کار ایران در حمله به اسرائیل بی‌ملاحظه و خطرناک بود.» مجری پرسید: «اگر کسی کنسولگری انگلیس را بمباران کنند، ما چه کار می‌کنیم؟» کامرون گفت: «خب، ما یک واکنش خیلی شدید نشان می‌دهیم.» مجری واکنش نشان داد: «ایران می‌گوید ما همان کار را کردیم» این بخش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
  • استقبال سانچو از بازگشت به منچستریونایتد در سایه حمایت ویلکاکس؛ شرط بازگشت: خروج تن هاخ
  • پلیس: مرگ یک دختر در ساختمان وزرا بخاطر بی حجابی کذب است/ یک متهم از قرصِ نامعلوم استفاده کرد و فوت شد!
  • ایهود باراک: نتانیاهو برای حفظ قدرت تحت تاثیر وزرای سلطه جو قرار دارد
  • وزیر خارجه انگلیس بر سر حمله ایران قفل کرد!
  • آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده (فیلم)
  • ببینید | تناقض عجیب در سخنان وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • فیلم| آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده
  • وزیر خارجه انگلیس: حمله ایران به اسرائیل بسیار چشمگیر بود