Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتشسوزی در انبار لاستیکهای اسقاطی خودروهای سنگین در بزرگراه آزادگان خبرداد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در این باره اظهارکرد: در ساعت ٢٢:۵١ سه‌شنبه شب، یک مورد آتش‌سوزی در انبار لاستیک‌های اقساطی خودروهای سنگین، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله سه ایستگاه به همراه سه دستگاه تانکر آب و تجهیزات اطفای حریق از سوی ستاد فرماندهی به محل اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محل حادثه واقع در بزرگراه آزادگان، روستای علی آباد قاجار بود، اظهارکرد: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که محل وقوع حادثه انباری رو باز به وسعت حدود ٢ هزار متر است که در آن تعداد زیادی لاستیک اسقاطی خودروهای بزرگ صنعتی نظیر انواع کمپرسی‌ها و لودرها نگهداری شده بود. لاستیک‌ها روی هم چیده شده و حدود ۵۰۰ متر از این محل دچار آتش‌سوزی شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور بود.  

ملکی ادامه داد: با توجه به اینکه لاستیک‌ها در کنارهم قرار گرفته بودند حریق به سرعت در حال گسترش و سرایت به بخش‌های دیگر بود که آتش‌نشانان از چند جهت عملیات را آغاز کردند. آن‌ها با استفاده از آب و محلول آب و کف آتش را تحت کنترل خود درآورده و در گام نخست از گسترش آن جلوگیری کردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: درحال حاضر آتش کاملا خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی و لکه‌گیری در محل هستند. همچنین باید بگویم که این حادثه مورد مصدومی نداشت اما با توجه به جنس لاستیک‌ها دود و شعله زیادی از آن برخواسته بود.

 

 

به گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از ایمن سازی به عملیات خود خاتمه خواهند داد و پس از آن تیمی از کارشناسان آتش‌نشانی اقدامات خود برای یافتن دلیل حادثه را آغاز خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در چنین انبارهایی با توجه به اینکه لاستیک‌ها از جمله مواد نفتی و هیدروکربنی با قابلیت اشتعال بالایی هستند، حتما باید اصول ایمنی رعایت شود. این اصول ایمنی باید طبق ضوابطی باشد که برای لوازم نو  نیز رعایت می‌شود و فرقی نمی کند که لاستیک نو یا فرسوده باشد چرا که قابل اشتعال است و باید فاصله لازم بین ردیف‌ها رعایت شود. همچنین باید لوازم خاموش کننده در محل وجود داشته باشد و از روشن کردن ذغال یا آتش بین لاستیک‌ها خودداری شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آتش‌نشانی ، بزرگراه آزادگان ، حریق انبار لاستیک‌های فرسوده ، سید جلال ملکی ، سخنگوی آتش‌نشانی تهران ، تهران ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آتش نشانی بزرگراه آزادگان سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران تهران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران انبار لاستیک آتش نشانی لاستیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتش یار وحید باخدا اظهار کرد: حادثه حریق انبار گوگرد در ساعت ۱:۰۸ دقیقه بامداد امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه از طریق مرکز فرماندهی اعلام شد.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد افزود: حدود ۴۰ آتش نشان ایستگاه‌های ۴۱،۴۲،۵۲،۶، ۴۹،۱۸، ۹ و ۳۸ همراه با ۱۲ خودروی اطفا حریق و توربوفن بلافاصله در محل حادثه واقع جاده میامی حاضر شدند.

وی گفت: طی اعلام افسر نگهبان حاضر در محل، سوله حاوی گوگرد به متراژ حدوداً ۵۰۰ متر مسقف طعمه حریق شده بود که با تلاش همکاران از سرایت به سوله‌های اصلی جلوگیری به عمل آمد.

باخدا از اطفای حریق و پایان عملیات آتش نشانان در ساعت ۳:۵۵ دقیقه بامداد خبر داد.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد گفت: علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آتش سوزی انبار لاستیک در جنوب تهران
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد