Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران گفت: نگاه به آمار‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که زبان فارسی در میان ۱۵ زبان اول علم دنیاست و قاعدتاً ما برای اینکه به جایگاه ویژه در این حوزه دست پیدا کنیم، باید سیاست‌های خودمان را دنبال کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی در جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران، ظرفیت دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای پذیرش دانشجوی بین‌المللی را بیش از میزان فعلی دانست و ابراز امیدواری کرد: تلاش‌هایی که در دو دانشگاه برای ایجاد برنامه‌های مشترک جهت ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی در حال شکل‌گیری است، بیشتر شود و تداوم پیدا کند تا شاهد استفاده بهینه‌تر از ظرفیت‌های دو دانشگاه برای عرضه دستاورد‌های علمی نماد آموزش عالی کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه حضور فعالانه‌تر در عرصه بین‌المللی در قالب یک سیاست کلان تحت عنوان دیپلماسی علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به طور مشخص در دانشگاه تهران در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که ظرفیت و پتانسیلی را به دست آورده است، در خدمت توسعه ملل مسلمان و کشور‌های منطقه و توسعه رفاه و آسایش مردم جهان قرار داده است.

مقیمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشگام در عرصه دیپلماسی علمی است، اظهار داشت: در دیپلماسی علمی بر این باور هستیم که علم به عنوان عاملی برای خدمت به جامعه بشر توسعه پیدا کند و از انحصار کشور‌هایی که سعی می‌کنند آن را به عنوان ابزاری برای سلطه و اعمال قدرت خودشان به کار گیرند، خارج شود.

وی تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زبان فارسی باید به زبان علم در دنیا تبدیل شود را از راهبرد‌های اساسی در دیپلماسی علمی مورد پیگیری دانشگاه تهران دانست و یادآور شد: سابقه و پیشینه کشورمان نشان می‌دهد که این جایگاه قبلاً در ایران به عنوان تمدن بزرگ تحقق یافته است. اندیشمندان و دانشمندان بزرگی مثل ابن سینا که هنوز دیدگاه‌هایشان در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شود به ما این قوت و اعتماد به نفس را می‌دهد که این جایگاه دست‌یافتنی است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: نگاه به آمار‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که زبان فارسی در میان ۱۵ زبان اول علم دنیاست و قاعدتاً ما برای اینکه به جایگاه ویژه در این حوزه دست پیدا کنیم باید سیاست‌های خودمان را دنبال کرده و هم اینکه سیاست کلان‌مان را به عنوان اینکه زبان فارسی به عنوان زبان علم باشد را ترویج کنیم.

وی در پایان خطاب به دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران گفت: تلاش همه ما به عنوان یک دانشگاه تهرانی این است که بتوانیم از ابزار علم برای توسعه تمدن بشری استفاده کنیم. همه ما باید تلاش کنیم که بشر بتواند از علم استفاده بهتری کند و توسعه و رفاه همه بشر تضمین شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران مقیمی زبان فارسی دانشگاه تهران دیپلماسی علمی زبان فارسی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 زبان فارسی علاوه بر آنکه به افسران اطلاعاتی رژیم اسرائیل آموزش داده می‌شود، به گروهی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی نیز آموزش داده می‌شود. تصاویر دوره فشرده شش ماهه زبان فارسی در ارتش اسرائیل را می‌بینید که در آن نظامیان صهیونیست روزانه 12 ساعت فارسی یاد می‌گیرد. این گزارش شبکه کان اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!