Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:05:51 GMT

قتل و جنایت در محمدیه با نظارت بیشتر قابل پیشگیری بود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۱۸۲۹

قتل و جنایت در محمدیه با نظارت بیشتر قابل پیشگیری بود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قاسمی در اولین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه آب و مجرمین سابقه‌دار که صبح چهارشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم‌اکنون برای کنترل مجرمین و پیشگیری از اعمال مجرمانه برنامه‌ها و اقدامات خوبی در جریان است بااین‌حال نباید به وضع موجود قانع شویم چراکه کار زمین مانده زیاد است و حس امنیت باید به امنیت پایدار تغییر چهره بدهد و ناامنی به خانه بزه‌کار بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: ظرفیت موجود و قوانین با کاری که باید انجام شود تناسب ندارد و همان‌طور که مورد توجه همگان است دستورالعمل موجود باید به قانونی تبدیل شود که ضمانت اجرا داشته باشد.

این مسئول گفت: مردم امنیت را از دستگاه قضا و نیروی انتظامی مطالبه می‌کنند و ما نیز باید پاسخگوی مردم باشیم لذا کمبود امکانات نباید سد راه بشود، در این زمینه برخی کمبودها به‌طور ملی است ولی برخی از موضوعات در سطح استان قابل حل است که باید در جهت آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام داشت.

وی گفت: وقتی کسی حرفه‌ای است ما هم باید حرفه‌ای برخورد کنیم ولی این توجیه که ما امکانات لازم را نداریم نمی‌تواند دلیلی باشد که کار را رها کنیم.

قاسمی ابراز کرد: در خصوص استان قزوین بارها مطرح شده که در ساختار کمبود داریم بااین‌حال برای روبه‌رو شدن با وضعیت موجود باید به دنبال مجرم بگردیم و آن‌هایی را که می‌شناسیم رصد کنیم.

وی اضافه کرد: در مورد اتفاقی که در محمدیه اتفاق افتاد اگر نظارت‌ها با دقت انجام می‌شد می‌توانستیم از نزاع و قتل جلوگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: باید از ظرفیت قانون در برابر مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به نحو مطلوب بهره برد، برای مثال باید از ارفاق قانون در برابر سابقه‌دارها با جدیت جلوگیری و منع به عمل آید.

این مسئول افزود: بانک اطلاعاتی دستگاه‌های متولی بسیار مهم است و از طرفی ادبیات مشترک و رسیدن به تعاریف مشترک بین اعضای کمیته در برابر وظیفه مشترکی عهده‌دار شده‌اند هم در پیشبرد اهداف قابل توجه است.

وی عنوان کرد: نباید از اوباش نوظهور که در فضای مجازی و در اپلیکیشن‌های مختلف امنیت روانی جامعه را تهدید می‌کنند غافل بود و این اتفاقات باید به‌صورت روزانه رصد شوند.

قاسمی با تأکید بر اینکه در محیط زندان باید اصلاح اتفاق بیفتد و ارتباط زندانیان کنترل شود یادآور شد: بسیاری از نزاع‌ها و درگیری‌ها در زندان برنامه‌ریزی می‌شود و همین مجرمان برای درگیری‌های بعدی قرار خود را در زندان‌ها تنظیم می‌کنند، قطعاً باید روی این مسئله هم تأمل کرد.

این مسئول با اشاره به این موضوع که باید پیش از ارتکاب به جرم سراغ مجرمان رفت توضیح داد: نگذاریم مجرم از حالت خفیف به حالت شدید وارد شود و باید جلو رشد این هرم که هرروز بزرگ‌تر می‌شود را بگیریم.

وی تبیین کرد: در پیشگیری از وقوع جرم کاه‌ی نگاه ما جلوگیری از روی دادن بزه و برچیدن زمینه‌های آن است و گاهی هم باید به رفتار بزهکار برای پیشگیری از وقوع جرم باید دقت شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: جرایم خشن بازتاب منفی زیادی در فضای مجازی دارد و آرامش روانی جامعه را تا مدت‌زمان طولانی به هم میزند و تحت تأثیر قرار می‌دهد، در این زمینه‌ها باید دقت و جدیت بیشتری به خرج داد.

قاسمی مطرح کرد: بسیاری از عوامل بزهکاری معتادین متجاهر هستند، در کمپ‌ها باید روی اصلاح اخلاقی آن‌ها کار شود و نیز برای آینده آن‌ها برنامه‌ای وجود داشته باشد در غیر این صورت خروج از کمپ برابر است با از سر گرفتن اقدامات پیشین که قطعاً این موضوع مطلوب نیست.

این مسئول ضمن اشاره به این موضوع که مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار پس از آزادی از زندان نیز باید همواره مورد نظارت قرار بگیرند تبیین کرد: این افراد وقتی به جامعه برگردند هم باید نظارت شوند.

دادستان قزوین در خاتمه خاطرنشان کرد: حاشیه شهرها مهم‌ترین محل شکل‌گیری رفتارهای بزهکارانه هستند، امکانات رفاهی و فرهنگی و ساختار امنیتی در این بخش‌ها باید تقویت شود تا فرد امکان ارتکاب به جرم را نداشته باشد.

وی افزود: تجربیات بزرگ‌ترین داشته ما است و باید از آن‌ها بهره ببریم و با بهره از آن‌ها طوری عمل کنیم که ما دست پیش را در بر داشته باشیم و امنیت بیشتری را برای جامعه به همراه بیاوریم.

کد خبر 5509434

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قاسمی دادستان قزوین قزوین بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی قیام 15 خرداد کرمانشاه دهه کرامت امام خمینی ره آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا اجتماع سلام فرمانده تغییر ساعت کاری ساختمان متروپل مراسم ارتحال امام خمینی ره اردبیل سابقه دار حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از مسمومیت غذایی

آفتاب‌‌نیوز :

در مورد برخی از میکروب‌ها مانند سالمونلا، فقط مقدار کمی از غذای نیم‌پز کافی است تا مسمومیت غذایی ایجاد شود و فقط یک طعم کوچک غذا با سم بوتولیسم می‌تواند باعث فلج و حتی مرگ شود. این درحالی است که می‌توان با اجتناب از برخی اشتباهات از خود و خانواده‌مان محافظت کنیم.

_ اشتباه شماره ۱: پختن نیم پز گوشت، مرغ، بوقلمون، غذا‌های دریایی یا تخم مرغ

غذا‌های نیم‌پز ممکن است دارای میکروب‌هایی باشند که می‌توانند شما را بیمار کنند؛ بنابراین حتما این مواد غذایی را به صورت کاملا پخته مصرف کنید.

_ اشتباه شماره۲: ذوب کردن یا خواباندن مواد غذایی روی میز کار آشپزخانه

میکروب‌های مضر می‌توانند خیلی سریع در دمای اتاق تکثیر شوند. غذا را با خیال راحت در یخچال، آب سرد یا در مایکروویو ذوب کنید و همیشه غذا را درون یخچال قرار دهید.

_ اشتباه شماره ۳: نگهداری غذا به مدت طولانی خارج از یخچال

اگر غذا را ۲ ساعت یا بیشتر بیرون از یخچال بگذارید، میکروب‌های مضر می‌توانند در غذا‌های فاسد شدنی (از جمله گوشت، مرغ، بوقلمون، غذا‌های دریایی، تخم مرغ، میوه‌های بریده شده، برنج پخته شده و باقیمانده غذاها) رشد کنند.

غذا‌های فاسد شدنی را در صورتی که غذا در معرض دمای بیش از ۹۰ درجه فارنهایت قرار گرفت به مدت یک یا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. کباب‌ها و خورشت‌ها را در ظرف‌های کوچکتر تقسیم کنید تا به سرعت سرد شوند. گذاشتن غذای ولرم یا خیلی داغ در یخچال اشکالی ندارد، به شرطی که در مقادیر کم بسته بندی شده و سریع خنک شود.

_ اشتباه شماره ۴: پوست کندن میوه‌ها و سبزیجات بدون اینکه ابتدا آن‌ها را بشویید.

میوه‌ها و سبزیجات ممکن است روی پوست خود میکروب داشته باشند. انتقال این میکروب‌ها به داخل میوه‌ها و سبزیجات هنگام بریدن یا پوست کندن آن‌ها آسان است؛ حتی اگر قرار است میوه را پوست بگیرید با این حال تمام میوه‌ها و سبزیجات را زیر آب جاری بشویید. برای تمیز کردن میوه‌ها و سبزیجات سفت مانند خربزه و خیار از یک برس سبزیجات تمیز استفاده کنید. شستن میوه‌ها و سبزیجات با صابون، مواد شوینده یا شستشوی محصولات تجاری توصیه نمی‌شود. همچنین از محلول‌های سفید کننده یا سایر محصولات ضدعفونی کننده روی میوه‌ها و سبزیجات استفاده نکنید.

_ اشتباه شماره ۵: دستان خود را نشویید.

میکروب‌های روی دست شما می‌توانند روی غذا نفوذ کنند و آن را ناامن کنند. شستن دست‌ها به روش صحیح و حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با صابون و آب جاری مهم است. شستن دست‌ها قبل، حین و بعد از تهیه غذا، قبل از غذا خوردن و بعد از استفاده از دستشویی یا تعویض پوشک کودک ضروری است.

_ اشتباه شماره ۶: خوردن غذا‌های پرخطر در صورت احتمال مسمومیت غذایی

هر کسی ممکن است دچار مسمومیت غذایی شود. اما این احتمال در برخی افرد از جمله بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر، کودکان کمتر از ۵ سال، افرادی که مشکلات سلامتی دارند یا دارو‌هایی مصرف می‌کنند که توانایی بدن را برای مبارزه با میکروب‌ها و بیماری‌ها کاهش می‌دهد و زنان باردار بیشتر است.

این افراد نباید محصولات غذایی زیر را مصرف کنند:

_ محصولات حیوانی نیم‌پز یا خام (مانند گوشت، مرغ، بوقلمون، تخم مرغ یا غذا‌های دریایی)

_ جوانه‌های خام یا کم پخته

_ شیر و آبمیوه غیر پاستوریزه (خام)

_ پنیر نرم یا لاکتیکی مگر اینکه بر روی برچسب غذایی ساخته شده با شیر پاستوریزه باشد.

_ اشتباه شماره ۷: قرار دادن گوشت پخته در بشقابی که گوشت خام در آن قرار دارد.

میکروب‌های گوشت خام می‌توانند به گوشت پخته سرایت کنند؛ بنابراین همیشه از بشقاب‌های جداگانه برای گوشت خام و گوشت پخته استفاده کنید. همین قانون در مورد مرغ، بوقلمون و غذا‌های دریایی نیز صدق می‌کند.

_ اشتباه شماره ۸: مزه یا بو کردن غذا برای دیدن اینکه آیا هنوز خوب است یا خیر.

شما نمی‌توانید میکروب‌هایی که باعث مسمومیت غذایی می‌شوند را بچشید، بو کنید یا ببینید. چشیدن تنها مقدار کمی از ماده غذایی می‌تواند شما را بیمار کند. زمان ذخیره‌سازی مواد غذایی را بررسی کنید تا ببینید چه مدت می‌توانید مواد غذایی را به صورت ایمن نگهداری کنید. وقتی زمان تمام شد، آن را بیرون بیندازید.

_ اشتباه شماره ۹: شستن گوشت، مرغ یا بوقلمون بدون ملاحظات بهداشتی

شستن گوشت خام، مرغ، بوقلمون یا تخم‌مرغ می‌تواند میکروب‌ها را به سینک، میز و دیگر سطوح آشپزخانه‌تان منتقل کند. این میکروب‌ها می‌توانند روی غذا‌های دیگر مانند سالاد یا میوه نفوذ کنند و شما را بیمار کنند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بعد از شستشوی مرغ و گوشت، سینک ظرفشویی و آبکش و وسایلی که در حین شستن با گوشت برخود داشته را بشوید تا اگر میکروبی وجود داشته است از بین برود. پختن کامل آن‌ها میکروب‌های مضر را از بین می‌برد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تجهیز آزمایشگاه درمانگاه محمدیه به دستگاه آنالیز خودکار بیوشیمی+ فیلم
  • تجهیز آزمایشگاه درمانگاه محمدیه به دستگاه آنالیز خودکار بیوشیمی
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران
  • بائربوک: افزایش تنش‌های خاورمیانه بیشتر به ضرر امنیت اسرائیل است
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است