Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@20:00:48 GMT

آمریکا و اردن در جنوب شرق سوریه به دنبال چه هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۵۵۳۵

آمریکا و اردن در جنوب شرق سوریه به دنبال چه هستند؟

منابع خبری معارض در سوریه از تلاش آمریکا و اردن برای تجمیع و احیای گروهک‌های تروریستی در جنوب شرق سوریه و در نزدیکی پایگاه غیر قانونی «التنف» خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابع میدانی در جنوب شرق سوریه، جایی که پایگاه غیر قانونی «التنف» آمریکا در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن واقع شده، می‌گویند که اردن به بهانه مقابله با قاچاق مواد مخدر، به دنبال احیا و تجمیع گروهک‌های تروریستی در قالب یک گروهک جدید در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرحی که به نظر می‌رسد طراح اصلی آن آمریکا باشد.

به نوشته روزنامه المدن لبنان، به نقل از یک منبع نظامی در میان گروهک تروریستی «مغاویر الثوره» (گروهکی که به طور مستقیم به دست سی آی ای و پنتاگون ایجاد شده و تمرکز آن در جنوب شرق سوریه است.) نوشت که آمریکا و سازمان اطلاعات اردن نشست‌هایی در پایگاه التنف برگزار کرده‌اند تا چگونگی استفاده از گروههای مسلح سوری برای مقابله با «تهدیدات در مرزها» را بررسی کنند.

روزنامه المدن در ادامه نوشت که آمریکا پایگاه التنف را به طور مخصوص برای مقابله با آن‌چه «خطر ایران» نامیده می‌شود، ایجاد کرده است.

اما در این باره «احمد الخضر» مسئول اطلاع‌رسانی گروهک «مغاویر الثوره» در گفت‌وگو با وبگاه عنب بلدی سوریه مدعی شد که خبر روزنامه المدن دقیق نیست.

وی تلاش کرد تا با کم اهمیت جلوه دادن این مسأله، همکاری میان «مغاویر الثوره» با سازمان اطلاعات اردن و آمریکا را صرفا یک همکاری امنیتی جلوه دهد.

او در ادامه گفت که گروهک مغاویر الثوره با گروهک «مکافحة الارهاب» که در استان السویداء و تحت نظر ارتش آمریکا فعالیت می‌کند، اخیرا همکاری‌هایی را آغاز کرده است.

در این رابطه «احمد حمدی» تحلیلگر نظامی سوری به وبگاه عنب بلدی گفت که بازگشت و فعالیت دوباره گروهک‌های مسلح معارض به جنوب سوریه در شرایط فعلی بعید است اما این منطقه همچنان آماده است تا تغییرات و تحولات مهمی به خود ببیند. وی در این خصوص به حملات متعدد گروهک‌ها به نیروهای ارتش سوریه در استان‌های جنوبی اشاره کرد. به طوریکه دفتر «ثبت اسناد شهدا» در استان درعا وابسته به دولت دمشق در اول ماه ژوئن در آماری از کشته شدن ۲۷ نفر در نتیجه حملات گروهک‌های تروریستی در ماه می خبر داد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت ارتش سوریه دولت دمشق سوریه اردن پنتاگون ارتش آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جنوب شرق سوریه مغاویر الثوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • ببینید | آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم