Web Analytics Made Easy - Statcounter

برق تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی پرمصرف در مناطق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به دلیل عدم رعایت مصوبه هیات وزیران قطع شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "قاسم شهابی" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: با هدف حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال، شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور ناچار به مدیریت اضطراری بار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس مطابق با مصوبه هیات دولت، در روزهای اوج مصرف برق در ماه‌های گرم سال، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف‌اند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

شهابی با اشاره به پایش مصرف تمامی مشترکان اداری از طریق سامانه هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، افزود: بدیهی است در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده، پس از تذکر و اطلاع قبلی، برق مشترکانی که تجاوز از سهمیه دارند، قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با تاکید بر استفاده ادارات، مراکز مهم و حیاتی از مولدهای برق اضطراری، حفظ آمادگی در مواجهه با بحران‌های احتمالی و کمک به مدیریت بار شبکه را از مزایای مهم مولدهای مذکور عنوان کرد.

شهابی ضمن قدردانی از همکاری‌های انجام شده از سوی همه مشترکان تحت پوشش این شرکت در بخش‌های مختلف، بار دیگر از عموم مشترکان دعوت کرد با صرفه‌جویی در برق مصرفی خود، در توسعه اقتصاد کشور نیز نقش موثری ایفا کنند.

وی استفاده از روشنایی طبیعی روز و خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی را ساده‌ترین روش صرفه‌جویی دانست و افزود: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف و استفاده از آنها در ساعات غیر اوج، از مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف انرژی برق هستند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهر تهران ، استان تهران ، مصرف بهینه برق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهر تهران استان تهران مصرف بهینه برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ساعات کاری تائید نشده تکذیب شد

: به گزارش پارس نیوز، معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی گفت، اجرای تغییر ساعات کاری ادارات مشروط به تصویب هیأت وزیران است.

مهدی یزدان پناه شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به اظهارات اخیر برخی مدیران وزارت نیرو درباره تغییر ساعت ادارات برای کنترل مصرف برق گفت: این موضوع ابتدا باید توسط هیات دولت تصویب شود و سپس توسط رییس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته اظهارات مدیران وزارت نیرو بر مبنای همان مصوبه سال قبل بود اما ممکن است امسال تغییراتی کند.  

به گزارش ایرنا، سخنگوی صنعت برق ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۳ اعلام کرد، ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد سال جاری تغییر می‌کند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می‌شود که بر اساس آن ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می‌کند.

بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران و به‌منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا ۱ بعدازظهر تغییر یافت که این اقدام کاهش ۸۵۰ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ۱۴۰۲ را به همراه داشت.         

دیگر خبرها

  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال
  • ساعات کاری ادارات تغییر می کند
  • تغییر ساعات کاری تابستانه فعلا منتفی شد
  • تغییر ساعات کاری تائید نشده تکذیب شد
  • ادامه تغییر چراغ‌های قدیمی روشنایی خیابان‌های ارومیه با لامپ LED
  • تعویض و جایگزینی ۱۵۲ دستگاه چراغ قدیمی روشنایی خیابان حیدر بابا در ارومیه با لامپ‌های ال‌ای دی