Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر چهارشنبه در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند با اشاره به گفت و گوهای انجام شده در سفر جاری خود با مقام‌های هندی، برهم‌سویی و هم‌نظری موجود در گفت وگوها تاکید کرده و زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور ایران و هند را بر شمرد.  

نخست وزیر هند هم در این دیدار ضمن اشاره به خاطرات خوب خود در سفر به جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ سلام‌های گرم خویش به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران، با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی روابط دو کشور اظهار داشت که پاندمی کووید-۱۹ موجب کندی در ارتباط دو کشور شد و امید است که با برطرف شدن این مشکل بتوان در همه عرصه‌ها روابط دو کشور را تحرک بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارندرا مودی با توجه به توافقات موجود میان دو کشور در زمینه همکاری‌های مختلف، آمادگی کشورش برای تحرک بخشیدن به همکاری‌ها به ویژه در رابطه با خطوط مواصلاتی  اعلام داشت.

وی در پاسخ به دعوت رئیس جمهور کشورمان از وی جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از این سفر، متقابلا از رئیس جمهوری اسلامی ایران جهت بازدید از هند دعوت کرد.

برچسب‌ها هند جمهوری اسلامی ایران حسین امیر عبد اللهیان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند جمهوری اسلامی ایران هند جمهوری اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است