Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از ایرنا، دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: جنگ در اوکراین  پیامدهای بسیاری از بحران‌های دیگر که جهان با آن مواجه است از جمله آب و هوا، کرونا و نابرابری‌های شدید جهانی در دسترسی به منابع برای بهبودی از این همه گیری را تشدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با گذشت سه ماه از حمله روسیه به اوکراین، ما با واقعیت جدیدی روبرو هستیم. برای کسانی که در درون این جنگ هستند، درگیری ها هر روز خونریزی و رنج جدیدی را به همراه دارد و برای مردم سراسر جهان، موج بی‌سابقه‌ای از گرسنگی و فقر را به راه می‌اندازد و هرج‌ومرج اجتماعی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

گوترش تصریح کرد: افراد و کشورهای آسیب‌پذیر در حال حاضر ضربه سختی را متحمل شده‌اند، با این حال، هیچ کشور یا جامعه‌ای از هزینه‌های این بحران در امان نخواهد ماند.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: قیمت مواد غذایی به بالاترین حد خود نزدیک شده است. قیمت کودها بیش از دو برابر شده و زنگ خطر را در همه جا به صدا در آورده است.

وی اضافه کرد: بدون کود، کمبود محصولاتی مانند ذرت و گندم به سایر محصولات اصلی از جمله برنج سرایت خواهد کرد و تأثیر مخربی بر میلیاردها نفر در آسیا و آمریکای جنوبی خواهد داشت.

دبیر کل سازمان ملل متحد ادامه داد: بحران غذایی امسال به دلیل عدم دسترسی است. سال آینده این بحران می تواند در مورد کمبود غذا باشد.

وی یاد آور شد: قیمت های بی سابقه انرژی همچنین باعث خاموشی و کمبود سوخت در تمام نقاط جهان، به ویژه در آفریقا شده است.

گوترش تصریح کرد: تعداد افراد در معرض ناامنی شدید غذایی در دو سال گذشته دو برابر شده است.  برنامه جهانی غذا تخمین می زند که اثرات جنگ می تواند تعداد افرادی را که با ناامنی شدید غذایی مواجه هستند را تا  ۴۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ افزایش دهد.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: تهاجم روسیه به اوکراین باید پایان یابد. مرگ و ویرانی باید متوقف شود. برای پایان این جنگ، یک راه حل سیاسی مطابق با قوانین بین المللی و منشور ملل متحد پیدا شود. اما تا زمانی که این اتفاق رخ نداده است، هر دو طرف باید اقدام فوری انجام دهند.

گوترش اظهار داشت باید ثبات را در بازارهای جهانی غذا و انرژی ایجاد کنیم تا چرخه افزایش قیمت ها را بشکنیم و نیاز کشورهای در حال توسعه را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: مواد غذایی اوکراین و غذا و کود تولید شده روسیه باید به بازارهای جهانی بازگردانده شود. این بحران جهانی بدون راهکاری برای بحران اقتصادی در کشورهای در حال توسعه، حل نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: گوترش مواد غذایی دبیر کل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در روزهای پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برندهای لوازم خانگی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: قیمت لوازم خانگی افزایشی شد؟

اما محمود سیجانی، درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

کد خبر: 1228356 برچسب‌ها لوازم خانگی

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • چرا «شیر شتر» به مهم‌ترین نوشیدنی جهان تبدیل خواهد شد؟