Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روند پرداخت تسهیلات حمایتی به دامداران و مرغداران این استان را تشریح کرد. - اخبار استانها -

خدابخش عرب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان ، اظهار داشت: با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی، طبیعی بود که سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با در حمایت از بخش کشاورزی سیاست‌های حمایتی خود را برای استمرار فعالیت و معیشت دامداری‌ها و صنعت طیور این استان در دستور کار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح کارآمدی یارانه‌ها نیز، طرح اعطای تسهیلات دامدار کارت در دستور کار قرار داشت افزود: تا پیش از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، حدود 700 بهره‌بردار دام و طیور استان سمنان، تسهیلات 50 میلیون تومانی را برای خرید نهاده دریافت کردند و این کمک بزرگی در راستای بازتوانی و توانمندسازی تولیدکنندگان روستایی و دامداران برای استمرار فعالیت‌های آنان بود.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها نیز برای حمایت از واحدهای دام و طیور استان، تسهیلات 200 میلیون تومانی و بالاتر از آن با نرخ 10، 12 و 15 درصد به‌تناسب مبلغ تسهیلات، در اختیار این واحدها قرار می‌گیرد.

عرب عنوان کرد: نحوه برآورد میزان تسهیلات اعطایی به بهره‌برداران نیز بر اساس نیاز یک‌ماهه واحدهای آنان به نهاده و محاسبه‌ای که در این زمینه صورت می‌گیرد بوده و درواقع 50 درصد از هزینه خرید نهاده مورد نیاز یک‌ماهه واحدهای دام و طیور استان سمنان در قالب تسهیلات با نرخ‌های اعلام‌شده در اختیار بهره‌برداران دام و طیور و بهره‌برداران روستایی و عشایری این استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به روند اعطای این تسهیلات به متقاضیان گفت: شکل استفاده از این تسهیلات بدین گونه است که متقاضیان باید وارد سامانه «سیتا» شده و درخواست خود را ثبت کنند. جهاد کشاورزی شهرستان‌ها درخواست‌های متقاضیان در آن شهرستان‌ را بررسی کرده و پرونده متقاضیان واجد شرایط به شعب بانک کشاورزی همان شهرستان ارجاع می‌شود.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تسهیلات مربوطه نیز پس از تکمیل پرونده متقاضیان پرداخت می‌شود و بهره‌برداران دام و طیور استان سمنان نیز پس از دریافت تسهیلات می‌توانند نسبت به تأمین نهاده‌ها اقدام کرده یا نهاده‌های خود را از طریق سامانه بازارگاه تأمین کنند.

‍ اولتیماتوم نائب رئیس مجلس به بانک‌ها / سهم 5 درصدی مسکن از 2000 هزار میلیارد تومان تسهیلات پذیرفتنی نیست + فیلم بختیاری:هرکارآفرینی برای 20 مددجو شغل ایجاد کند 2 میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرد 900میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کردستان پرداخت می‌شود

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 3000 بهره‌بردار دام و طیور استان سمنان در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده و تعداد زیادی از این افراد تسهیلات دریافت کردند خاطرنشان کرد: وظیفه جهاد کشاورزی تسهیل برای بهره‌مندی همه دامداران و فعالان طیور از این وام است؛ چراکه سهمیه اختصاص‌یافته این تسهیلات به استان‌ها به‌صورت شناور بوده و هر متقاضی که نیاز به این تسهیلات داشته باشد می‌تواند با ثبت‌نام و تکمیل پرونده از آن استفاده کند.

انتهای پیام/363/p

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان دام و طیور استان سمنان بهره برداران اجرای طرح یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای ایجاد اشتغال تعهد شده استان مطلوب بوده است، ابراز داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های این حوزه باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: طی ارزیابی شش ماهه نخست سال گذشته در موضوع تعهد اشتغال ایجاد شده، استان سمنان توانست بین استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان بابیان اینکه بانک‌های عامل باید برای تخصیص ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ تلاش بیشتری انجام دهند، ابراز داشت: رسیدن به بیش از این میزان می‌بایست در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در مراجعات مردمی سفر دور دوم رئیس جمهور به استان سمنان بالغ بر یکصد و ۱۱ هزار درخواست به ثبت رسید که پیگیری و رسیدگی خواهند شد.

وی افزود: اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی به نسبت دور قبل سفر با رشد بسیار چشمگیری همراه بود که امیدواریم این اعتبارات بتواند سهم اشتغال استان را افزایش دهد.

کد خبر 6086383

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود