Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان گفت: شرکت های دانش بنیان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هستند و برهمین اساس بانک‌های استان به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال باید به سمت سرمایه‌گذاری در این حوزه (تولید دانش بنیان) حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان، افزود: سیاست دولت و مدیریت اجرایی استان به تاسی از شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» هدایت امور به سمت کارهای خلاقانه و دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در استان همدان همه حمایت های مادی و معنوی در راستای تولید دانش بنیان است، اظهار داشت: واحدهای اقتصادی و بانک‌ها با نگاه حمایت از شرکت های دانش بنیان امور خود را پیش ببرند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانش بنیان خیلی زود به بازدهی مطلوب می رسد، تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان با حمایت های مالی می توانند به سرعت دانش فنی را به محصول تبدیل کنند که در نهایت هم محصول به کالای اقتصادی و ایجاد اشتغال ختم می شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های سرمایه گذار و بانک ها باید بدانند مطمئن ترین جا برای سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان است و در استان همدان همه توان خود را برای حمایت از این بخش به کار گرفته‌ایم.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تعامل و همکاری پارک علم و فناوری و بانک بسیار مهم است، تصریح کرد: این موضوع شرایط مناسب برای همکاری سه جانبه شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها و پارک علم و فناوری را فراهم می کند.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: نگاه دولت مردمی، پیاده سازی تولید دانش بنیان و اشتغال‌زا است چرا که تولید دانش بنیان، بهره‌وری را افزایش و هزینه ها را کاهش می دهد و در این راستا انتظار داریم موسسات بانکی دولتی و خصوصی همراهی کاملی دراین زمینه داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه در راه رشد، توسعه و پیشرفت استان هیچ مانعی اثرگذار نیست، تاکید کرد: برای برنامه ریزی بهتر در راستای رونق تولید و پیشرفت استان باید از میزان منابع بانک های خصوصی و دولتی مطلع باشیم‌ تا بر اساس آن سیاست های رشد اقتصادی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: باید بدانیم منابع چقدر است و چه میزان اعتبار برای بخش های خدمات، گردشگری، کشاورزی و صنعت سرمایه گذاری شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: پویایی و فعال شدن بخش خصوصی هدف ما است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با این هدف، مسیر خوبی را طی کنیم.

وی افزود: در حوزه کشاورزی، بانک کشاورزی استان همدان تسهیلات حمایتی خوبی را واگذار کرده است اما برخی از بانک‌ها، حتی ۲۰ درصد از تعهدات خود را نیز پرداخت نکرده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش بودن سفر هیات دولت به استان گفت: برنامه های اقتصادی تنظیم و تسهیلات ابلاغی باید با حساسیت خاصی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در مردمی کردن و عادلانه سازی یارانه ها، مشکلاتی در حوزه سرمایه در گردش تولید کنندگان ایجاد شده که تکالیفی برای بانک ها از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است تا تسهیلات ویژه‌ای در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: واحدهای راکد و یا در تملیک بانک ها باید به سرعت در چرخه تولید قرار گیرد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان نیز دراین جلسه گفت: کل منابع و اعتبارات بانک‌های دولتی استان همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی شد که نسبت به سال قبل آن ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 محمد طوماسی افزود: میزان کل اعتبارات سپرده بانک های دولتی استان در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۸۴ هزار میلیارد تومان بود که این میزان با رشد ۳۹ درصدی به  ۳۹۴ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی اظهار داشت: میزان مصارف مصارف بانک های دولتی نیز ۲۴۵ هزار تومان تا در  سال ۱۳۹۹ بودکه با رشد ۴۵ درصدی، در سال ۱۴۰۰ به  ۳۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

طوماسی با شاره به اینکه واگذاری تسهیلات ازدواج در استان همدان ۷۵ درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به متقاضیان واگذار شده که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۸ هزار ۷۲۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار همدان علیرضا قاسمی فرزاد شرکت های دانش بنیان هزار میلیارد تومان تولید دانش بنیان استاندار همدان استان همدان سرمایه گذاری قاسمی فرزاد سال ۱۴۰۰ بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد و راکد از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که در طول این مدت در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم دستوری است که از سوی مقام معظم رهبری برای ما مسئولین صادر شده که در این راستا مدیران استان موظف هستند دستور ایشان را اجرایی کنند.

وی افزود: ما درمدیریت استان به دنبال این هستیم مسیر را برای حضور مردم دراین حوزه تسهیل کنیم تا جهش تولید با مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار جزو مسائلی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و آمار گواه این موضوع بوده است. براساس آمار در سال 1402  بیش از یک هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور احیا شده و به چرخه بازگشته است.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه خویش به این موضوع ورود کند، شخصی که با تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه‌گذاری است گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی