Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@13:01:58 GMT

فائو: صادرات مواد غذایی نباید مشمول مالیات شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۷۸۵۸

فائو: صادرات مواد غذایی نباید مشمول مالیات شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری ریلیف وب، دونگیو چهارشنبه شب با حضور در نشست مقابله با قیمت بالای غذا، کود و سوخت با اذعان به یک سناریوی جهانی بسیار پیچیده از کشورهای دریای مدیترانه خواست تا برای کاهش خطرات امنیت غذایی که با جنگ در اوکراین تشدید شده است، با یکدیگر همکاری کنند.

وی در ادامه چهار محور اصلی را مشخص کرد که در آن تلاش‌های مشترک باید انجام شود، اول سرمایه گذاری بیشتر در کشورهایی که بشدت تحت تاثیر افزایش فعلی قیمت مواد غذایی هستند، دوم کاهش هدر رفتن مواد غذایی، سوم استفاده بهتر و کارآمدتر از منابع طبیعی به ویژه آب و کود و چهارم تمرکز بر نوآوری های تکنولوژیکی و اجتماعی که می تواند به طور قابل توجهی شکست های بازار را در کشاورزی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد همچنین هشدار داد که ناامنی غذایی و قیمت های بالا می تواند عاملی برای بی ثباتی باشد و زمان آن فرا رسیده است که با همکاری مشترک، سیستم های کشاورزی را برای مردم، صلح و رفاه تغییر دهیم.

با افزایش فشار غرب بر مسکو برای پذیرش مسئولیت بحران غلات در جهان به علت حمله به اوکراین، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه نقش تهاجم روسیه به اوکراین در افزایش قیمت غلات را کم اهمیت جلوه داد و خواستار اغراق نکردن اهمیت این موضوع در سطح جهان شد.

وی به خبرنگاران گفت: ما نباید در مورد اهمیت تاثیر ذخایر غلات اوکراین بر بازارهای بین‌المللی اغراق کنیم.

وی افزود: این درصد بسیار کمی است که نمی‌تواند تاثیر قابل‌ توجهی بر بحران جهانی غذا که از قبل آغاز شده است، داشته باشد.

به گفته پسکوف، این بحران ناشی از زنجیره‌ای از رویدادها و اقدامات نامناسب دولت‌ها در سراسر جهان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی محمود دعایی طبس صندوق امانات بانک فائو سازمان خواروبار جهانی مواد غذایی محصولات کشاورزی مالیات آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی محمود دعایی طبس صندوق امانات بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به رفع ایرادات شورای نگهبان درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ۱۳۸ رأی موافق از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه با ماده ۱۲ این طرح موافقت کردند.   ماده ۱۲ این طرح، یک ماده را با عنوان ماده ۴۶ ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌کند.   ماده ۴۶ کلیه اشخاص غیرتجاری انتقال دهنده عین یا حق واگذاری محل در خصوص انتقال دارایی‌های خاصی را مشمول مالیات بر عایدی سرمایه دانسته و این دارایی‌ها را مشخص کرده است.   در ادامه نمایندگان به بررسی ماده ۱۳ این طرح پرداختند و آن را با ۱۴۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه، جهت تأمین نظر شورای نگهبان به تصویب رساندند.   ماده ۱۳ این طرح یک ماده به عنوان ماده ۴۷ به ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌کند.   ماده ۴۷ مشخص کرده است که چه مواردی از عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع ماده ۴۶ این قانون مشمول مالیات نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • تعیین دارایی‌هایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید