Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رئیسی «قانون نظام  رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا ابلاغ کرد.رئیس جمهور «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. ۱۶ اسفند شورای نگهبان لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را پس از ده سال تایید کرد. بر اساس این قانون، معلمان در ۵ رتبه «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نکات مهمی که در این مصوبه نهایی شده این است که میزان دریافت حقوق هر شخص با خود شخص سنجیده می‌شود، یعنی درصدهای افزایش هر فرد با حقوق خود فرد است که این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص آخرین طرح رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد. رتبه بندی معلمان به زودی اجرایی می شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دولت سازمان برنامه و بودجه لایحه وزارتخانه رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد

علی احمدزاده در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان با گرامیداشت هفته مقام معلم به عملیات غرورآفرین حمله نیروهای مسلح به مواضع اسرائیل اشاره و اظهار کرد: کسانی که در این عملیات غرورآفرین شرکت کردند توسط معلمان علم آموختند و به جایگاهی رسیدند که با استفاده از توان علمی موشک هایی بسازند که طی چندین کیلومتر مسافت با تاثیر گذاری بسیار بالا به نقاط مورد نظر در تل اویو فرود آیند.

وی اظهار داشت: عملیاتی که سپاه در حمله به اسرائیل انجام داد در تاریخ جنگ های دنیا مشابه نداشت و با همه تدابیری که دشمنان در این خصوص بکار گرفته بودند اما همه موشک هایمان به هدف اصابت کرد که نشان از دقت بالا در پیشرفت های بزرگ در حوزه نظامی داشته و مایه خوشحالی و مباهات است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مقام وجایگاه والای معلمان گفت: بالاترین افتخار برای بشریت این است که پیامبران معلم بودند و نخستین درس ها را به بشریت آموختند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان بر تکریم معلمان و بزرگداشت شهید مرتضی مطهری تاکید کرد و گفت: برنامه‌ ها در تراز نام و مقام معلم برگزار شود و از معلمان نقطه به نقطه استان تجلیل شود.

احمدزاده بیان کرد: علاوه بر تجلیل از معلمان در هر مدرسه، جشن هایی در شهرستان های استان خصوصا یاسوج برگزار و از اساتید دانشگاه، مدرسین، آموزگاران و همه کسانی که خود را صرف علم آموزی به دانش آموزان می کنند تجلیل شود.

وی به مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرستان های استان خصوصا بویراحمد اشاره و اظهار کرد: سال گذشته جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان برگزار و گام های مثبتی در راستای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در مدارس برداشته شد.

استاندار تاکید کرد: علاوه بر تمهیداتی که در راستای رفع مشکلات فضای آموزشی برداشته شده است در خصوص احداث زمین های چمن مصنوعی، سالن های ورزشی و نوسازی مدارس کارهای خوبی صورت گرفته است.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست ،با بیان اینکه باید به معلم، جایگاه و نقش معلم بیش از پیش توجه شود گفت: نقش مرجعیت معلم باید در جامعه احیاء شود چرا که معلمان در همه مناسبت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاثیر گذار هستند.

محمد جمالی بیان کرد: آموزش و پرورش استان با برنامه محوری و قانون گرایی در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۱۲ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی مدارک خود را در سامانه برای انتخاب معلمان نمونه ثبت کرده اند گفت: پس از بررسی مدارک براساس شیوه نامه ارسالی بیش از ۱۰۲ معلم استانی و شهرستانی انتخاب شدند که در هفته گرامیداشت معلم از آنان تجلیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش امتحانات دانش آموزان نهایی نیز تاکید کرد: کمبود فضا از چالش های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه های اجرایی مرتبط انتظار می رود برای آموزش وپرورش را برای برگزاری مطلوب امتحانات یاری نمایند.

جمالی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا مهر ماه سال جاری ۵۸۱ نفر پس از شرکت در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • این افراد معلم می‌شوند
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه