Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@17:50:29 GMT

«تاشکند» میزبان پنجمین نشست وزرای بهداشت شانگهای

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۰۱۲۸

«تاشکند» میزبان پنجمین نشست وزرای بهداشت شانگهای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پنجمین نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به ریاست ازبکستان در شهر «تاشکند» به صورت نیمه حضوری برگزار شد.

در این نشست «بهزاد موسی‌یف» وزیر بهداشت ازبکستان، «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه، «جمال‌الدین عبدالله‌زاده» وزیر بهداشت تاجیکستان، «مارات شورانوف» معاون اول وزیر بهداشت قزاقستان و همچنین به صورت ویدئویی «ما هاآوی» رئیس کمیسیون بهداشت چین، «مانسوخ مانداویا» وزیر بهداشت و رفاه خانواده هند، «عبدالقادر پاتل» وزیر بهداشت پاکستان، «جارقین بیک قاسم بیک‌اف» سرپرست وزارت بهداشت قرقیزستان و همچنین کارشناسان بین‌المللی، روسای وزارتخانه‌های مختلف و نمایندگان رسانه‌های گروهی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بهزاد موسی‌یف» وزیر بهداشت ازبکستان و «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در مراسم افتتاحیه این نشست سخنرانی و بر گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه بهداشت تاکید کردند.

به خصوص دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با اشاره به وظایف بهبود زمینه بهداشت بر موجودیت تمام امکانات مورد نیاز تاکید کرد.

وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در این نشست در مورد اجرای توافقات مندرج در موافقتنامه همکاری در زمینه بهداشت بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و توسعه همه جانبه آن به توافق رسیدند.

در این نشست همچنین همکاری در افزایش امکانات بهره برداری از خدمات پزشکی با کیفیت در دوران پاندمی «کووید-19» بررسی شد.

علاوه بر این، روسای هیات‌ها گزارشاتی را در مورد اصلاح نظام بهداشت کشورهای عضو، همگرایی طب سنتی با علم پزشکی، کاهش خطر بیماری‌های غیرواگیر در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند.

همچنین چشم انداز تبادل تجربه در زمینه بهداشت، توانبخشی پس از «کووید-19»، تحکیم همکاری‌های متقابل بین مراکز بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، به رسمیت شناختن متقابل کارت‌های واکسیانسیون، پیشگیری، تشخیص و درمان عفونت کروناویروس مورد بررسی قرار گرفت.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای‌ شدند. هم اکنون ایران نیز در حال طی کردن مراحل و فرآیندهای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای است.

ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان همکاری شانگهای وزرای بهداشت پنجمین نشست کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بهداشت کشورهای عضو زمینه بهداشت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی از توافق حاصل شده در 19 آوریل 2024 توسط کمیسیون مرز آذربایجان - ارمنستان در مورد بازگشت چهار روستای آذربایجانی (بغانیس آیریم، آشاغی اسکیپارا، هیریملی و کیزیل‌خاجیلی) که 30 سال تحت اشغال ارمنستان بود، استقبال کرد.
 
این سازمان تاکید کرد که پیشرفت مثبت حاصل از مذاکرات مستقیم، گام مهمی در جهت امضای توافقنامه صلح نهایی است.
 
دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی همچنین گفت از این گام مهم در راستای امضای یک توافقنامه صلح پایدار همانطور که در قطعنامه‌های مربوطه سازمان همکاری اسلامی تصریح شده، حمایت می‌کند.
 
گفتنی است 20 آوریل هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.
 
در این نشست 4 روستای آذربایجان تحت اشغال ارمنستان به این کشور بازگردانده شد.
 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان