Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) «ریان کلی» (Ryan Kelley) داوطلب فرمانداری ایالت میشیگان را به اتهام مشارکت در شورش تروریستی ۶ ژانویه برای ورود به کنگره آمریکا که به تحریک دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا رخ داد، بازداشت کرد.

به گزارش روز جمعه ایران اکونومیست، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: سخنگوی دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه کلمبیا اعلام کرد، ریان کلی ۴۰ ساله ساکن آلندیل (Allendale) ایالت میشیگان و عضو حزب جمهوریخواه به اتهامات "مشارکت در شورش کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) در ناحیه  آلندیل دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان گزارش داد: پلیس اف.بی.آی آمریکا در بیانیه ای بازداشت ریان کلی را مورد تایید قرار داد.

بنابراین گزارش، دفتر روابط عمومی پلیس اف.بی.آی در منطقه دیترویت در بیانیه ای اعلام کرد: تایید می شود که ماموران اف.بی.آی با داشتن حکم بازرسی از محل سکونت ریان کلی، وی را بازداشت کردند اما از دادن هرگونه اطلاعاتی درمورد ماهیت اتهامات وارده در زمینه این بازداشت خودداری می شود، این اطلاعات متعاقبا داده خواهد شد.

سی ان ان افزود: این بازداشت صبح روز پنجشنبه (به وقت محلی) رخ داد و کلی پس از حضور اولیه در دادگاه میشگان، (بطور موقت) آزاد شد. این شبکه تلاش کرد تا با ستاد انتخاباتی وی تماس حاصل کند اما هنوز واکنشی داده نشده است.

بنابر تصاویر شهود - رایان کلی، داوطلب فرمانداری ایالت میشیگان درمیان شورشیان حمله تروریستی به کنگره آمریکا دیده می شود

بنابراین گزارش در مدارک ارایه شده به پلیس فدرال آمریکا به دادگاه برای دریافت حکم بازداشت ریان کلی آمده است که تاکنون حداقل چهار شاهد با اف‌بی‌آی تماس گرفته و با ارایه عکس و شواهدی، حضور رایان کلی در حمله تروریستی  ششم ژانویه را گزارش کرده‌اند.

سی ان ان اضافه کرد: مشخص نیست این امر تا چه میزان می تواند بر کارزار انتخاباتی وی در ایالت میشیگان تاثیر گذار باشد.

حمله سفید پوستان آمریکایی به کنگره آمریکا در ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ که پس از سخنان تحریک آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا رخ داد، هنگامی بود که مرحله پایانی انتخابات  ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا  با حضور رئیس مجلس نمایندگان و مایک پنس معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا در جریان بود.

بسیاری از کارشناسان و شخص نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این حمله را یک حمله تروریستی معادل با واقعه یازده سپتامبر توصیف کردند.

ترامپ بر سر این موضوع برای دومین بار در تاریخ آمریکا مورد استیضاح قرارگرفت اما باز وی در این دادگاه تبرئه شد.

**۱۳۰۲**

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کنگره آمریکا ، ایالات متحده آمریکا ، اف بی آی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کنگره آمریکا ایالات متحده آمریکا اف بی آی ایالت میشیگان کنگره آمریکا اف بی آی سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن) در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، این گروه بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیأت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به این که نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»

نامزد‌های قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند.

در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

دیگر خبرها

  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان