Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@02:14:38 GMT

ترامپ به اقدام برای کودتا متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۵۱۶۵

ترامپ به اقدام برای کودتا متهم شد

در جلسه کمیته منتخب تحقیق درباره حمله به کنگره آمریکا، رئیس جمهور سابق این کشور به اقدام برای کودتا متهم شد و اظهارات نزدیکان و مقامات دولت وی برای اولین بار پخش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در جلسه بامداد جمعه (به وقت تهران) صحن مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره، شواهدی از تلاش وی برای کودتا و حفظ قدرت ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، کمیته منتخب رسیدگی به حوادث ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ در این جلسه طولانی و جنجالی، یافته‌های خود از چندین ماه برگزاری جلسات و انجام تحقیقات در این زمینه را برای اولین بار منتشر کردند.

«بنی تامپسون» رئیس این کمیته در آغاز این جلسه، ترامپ را به «اقدام برای کودتا» متهم کرده و گفت هدف این تحقیقات فراتر از تمرکز بر اتفاقات گذشته بوده و «توطئه برای انحراف خواست مردم هنوز به پایان نرسیده است».

«لیز چنی» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و معاون تامپسون در کمیته منتخب نیز مستقیماً ترامپ را بابت حمله به کنگره مقصر دانست و گفت: «کسانی که به کنگره ما حمله کردند و ساعت‌ها با مجریان قانون نزاع کردند، از حرف‌هایی رئیس جمهور ترامپ انگیزه گرفتند که به آن‌ها گفت انتخابات دزدیده شده و او رئیس جمهور بر حق است».

این قانون‌گذار آمریکایی و دختر «دیک چنی» معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا افزود: «رئیس جمهور آمریکا اوباش را فراخواند، آن‌ها را سازماندهی کرد و آتش این حمله را شعله‌ور کرد».

چنی با اشاره به ادای شهادت مقامات کاخ سفید در زمان ترامپ گفت، رئیس جمهور وقت آمریکا بابت اینکه مشاورانش به او می‌گفتند برای خاتمه دادن به حمله باید اقدام بیشتری انجام دهد خشمگین شده بود و سر آن‌ها فریاد می‌زد.

او در ادامه سخنرانی آغازین خود در جلسه کنگره گفت، ترامپ مطلع بود که هوادارانش شعار می‌دادند «مایک پنس» معاون وقت وی باید اعدام شود و در آن زمان گفته بود «لابد هواداران ما فکر درستی دارند و مایک پنس مستحق همین است».

نقشه هفت مرحله‌ای ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات

معاون کمیته منتخب همچنین گفت، ترامپ «نقشه پیچیده هفت مرحله‌ای» برای تغییر نتیجه انتخابات داشته است. سی‌اِن‌اِن به نقل از فردی مطلع در کمیته منتخب، مراحل این نقشه را منتشر کرد:

۱- ترامپ به طور گسترده در انتشار اطلاعات غلط درباره ادعای دزدیده شدن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ دخیل بوده است.

۲- ترامپ به شکلی مفسدانه قصد داشت دادستان کل را تغییر دهد تا وزارت دادگستری را با ادعای دروغ انتخاباتی خود همسو کند.

۳- ترامپ به شکلی مفسدانه به مایک پنس فشار آورد تا با نقض قانون اساسی تأیید شمارش آرای الکترال انتخابات را رد کند.

۴- ترامپ به شکلی مفسدانه مقامات انتخاباتی ایالت‌ها و قانون‌گذاران ایالتی را تحت فشار قرار داد تا نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

۵- تیم حقوقی ترامپ و دیگر افراد مرتبط با او به جمهوری‌خواهان در ایالت‌های مختلف دستور دادند که برگه‌های انتخاباتی مشکل‌دار تهیه کرده و آن‌ها را به کنگره و آرشیو ملی ارائه کنند.

۶- ترامپ اوباش خشنی را احضار و سازماندهی کرد و به آن‌ها گفت که به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کنند.

۷- هنگامی که خشونت‌ها در حال وقوع بودند، ترامپ از درخواست‌های متعدد برای کمک به رفع و رجوع ان خودداری کرده و همچنین اقدامی فوری برای خاتمه دادن به خشونت و درخواست از هوادارانش برای ترک ساختمان کنگره انجام نداد.

پخش اظهارات نزدیکان ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا

بخشی از زمان جلسه روز جمعه کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا، به پخش ادای شهادت «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور وقت رئیس جمهور سابق آمریکا در جلسات غیرعلنی قبلی اختصاص یافت.

در این ویدئو به اظهارات «ویلیام بار» دادستان کل وقت آمریکا اشاره می‌شود که گفته بود شواهد کافی برای تقلب در انتخابات وجود ندارد. در ادامه از ایوانکا ترامپ می‌گوید اظهارات دادستان کل وقت بر روی دیدگاه وی درباره تقلب در انتخابات تأثیر داشته است. این در حالی است که روز حمله به کنگره دختر ترامپ در کنار پدرش در ساختمان کاخ سفید حضور داشته است.

همچنین در ویدئوی منتشر شده از ادای شهادت ویلیام بار در برابر این کمیته، او می‌گوید که ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات «مزخرف» است.

در بخش دیگری از این جلسه، فیلمی از اظهارات «جیسون میلر» مشاور وقت ترامپ پخش شد که در جلسات استماع قبلی کمیته منتخب حضور یافته بود. میلر در این ویدئو می‌گوید یکی از مقامات کمپین ترامپ «به شکلی بسیار صریح» به او گفته بود که «خواهیم باخت».

میلر همچنین حین ادای شهادت در برابر کمیته منتخب گفته بود در چند «مکالمه» با ترامپ تأکید کرده بود که «درخصوص تقلب و بی‌نظمی در روز انتخابات شواهد کافی برای تغییر نتایج وجود ندارد».

در این جلسه، همچنین برای اولین بار اظهارات «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا در جلسه غیرعلنی کمیته پخش شد. میلی گفته بود، مایک پنس کسی بود که در زمان حمله به کنگره به گارد ملی دستور داد وارد عمل شوند.

میلی همچنین به گفتگو با «مارک میدوز» رئیس کارکنان وقت کاخ سفید اشاره کرد که به او گفته بود بایداین روایت که مایک پنس همه تصمیمات را می‌گیرد از بین برود و این روایت برقرار شود که ترامپ همچنان قدرت را در دست دارد و همه چیز تحت کنترل و باثبات است.

در ویدئوی دیگری، ادای شهادت «جرد کوشنر» داماد و مشاور وقت ترامپ در جلسات غیرعلنی کمیته منتشر شد. کوشنر در این ویدئو می‌گوید در آن زمان شماری از مقامات وقت کاخ سفید «نق می‌زدند» و تهدید می‌کردند که از مقام خود کناره‌گیری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودتای ترامپ کنگره آمریکا نمایندگان آمریکا تقلب در انتخابات نتیجه انتخابات حمله به کنگره کمیته منتخب رئیس جمهور برای کودتا ادای شهادت کاخ سفید مایک پنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای بررسی اتهامات مربوط به پنهان کردن اسناد تجاری پرداخت حق السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن در دادگاه منهتن نیویورک حضور یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هنگام بیرون آمدن از خودرو خود برای همه دست تکان داد و به سمت ورودی دادگاه رفت. گروه کوچکی از هواداران او را تشویق و مخالفانش او را هو کردند.

ترامپ در اظهاراتی کوتاه به خبرنگاران در راه ورود به دادگاه، محاکمه جنایی خود را "حمله به آمریکا" خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهار نظر خود به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا که با اتهامات جنایی روبرو می‌شود، گفت: «چنین چیزی تاکنون رخ نداده است.»

ترامپ همچنین گفت: هیچ موردی وجود ندارد، این ظلم سیاسی است. او به جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز حمله کرد و گفت که این پرونده نباید جلو رود.

او با ورود به دادگاه در حالی که وکلای متهم و مأموران دادگاه، اطراف او را گرفته بودند، پشت میز متهم نشست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهر نیویورک محاکمه می‌شود، جایی که با اتهامات جنایی مرتبط با پرداخت پول در سال ۲۰۱۶ به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس جمهور سابق این کشور به اتهامات جنایی محاکمه می‌شود.

ترامپ آوریل گذشته در کیفرخواست ۳۴ موردی که او را به جعل سوابق تجاری در ارتباط با پرداخت پولی که مایکل کوهن، وکیل وی به دانیلز پرداخت کرده بود، اعلام بی گناهی کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از تاریخ ۴ آوریل تا ۸ آوریل انجام شد، دو سوم از شرکت‌کنندگان، اتهامات مربوط به پرداخت‌های پنهانی برای ساکت کردن فرد را تا حدودی جدی یا بسیار جدی می‌دانند. در حالی که ترامپ به طور قاطع هرگونه تخلف را رد می‌کند، دادستان ناحیه منهتن، آلوین براگ، معتقد است که اقدامات ترامپ رفتار مجرمانه به حساب می‌آید. این دادگاه نه تنها بر مشکلات حقوقی ترامپ تمرکز می‌کند، بلکه سوالاتی را در مورد تلاقی سیاست و عدالت در ایالات متحده مطرح می‌کند.

نتیجه دادگاه پیامد‌های قابل توجهی برای آینده سیاسی ترامپ دارد. نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده تغییر احتمالی در افکار عمومی است. نظرسنجی ماه ژانویه شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داد که ترامپ در سطح ملی ۵ امتیاز نسبت به جو بایدن پیشتاز است. با این حال، پاسخ‌دهندگان هنگام پرسیدن در مورد سناریویی فرضی که در آن ترامپ قبل از انتخابات آینده محکوم شود، احساس متفاوتی را ابراز کردند، به طوری که بایدن با ۴۵ درصد آرا نسبت به ۴۳ درصد آرای ترامپ پیشتاز است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • وعده جانسون برای تصویب لایحه کمک به اسرائیل
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد