Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: "تا چند ماه پیش تصور اینکه روزی سرعت‌های حدود یک گیگابیت بر ثانیه را تجربه کنیم عجیب و دور از دسترس به نظر می‌رسید؛ اما با آغاز اجرای کلان‌پروژه توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری(fttx)، ان‌شالله به تدریج و تا پایان دولت سیزدهم، دسترسی به سرعت‌های چند صد مگابیتی برای بسیاری از هموطنان میسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجرای پروژه دسترسی به فیبر نوری نه تنها کیفیت و سرعت دسترسی را افزایش می‌دهد و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد بلکه زمینه اجرای نسل‌های بعدی ارتباطات چون فایوجی را به صورت فراگیر فراهم می‌کند.
در مراسم روز جهانی ارتباطات امسال، در هنگام رونمایی از نخستین دسترسی‌های پروژه fttx در شهر بوشهر، سرعت حدود ۹۰۰ مگابیت برثانیه را تجربه کردیم. این شبکه پرسرعت در کنار خدمات بومیِ با کیفیت که در یک کلمه «شبکه ملّی اطلاعات » نامیده می شود، زیرساخت توسعه همه جانبه و بستری امن برای تحول فناوری پایه کشور در همه بخشها خواهد بود. به خاطر همین، این سرعت واقعاً صلوات دارد".

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در پنج شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سیدیاسر حسن‌پور اظهار کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در پنج شهر بزرگ استان سمنان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور است، اضافه کرد: با این پروژه سرعت هزار مگابیتی را می‌توان به مردم ارائه کرد.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان سمنان قرار داشته است که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در پنج شهر استان تصریح کرد: به‌زودی اجرای پروژه در ۱۶ شهر دیگر استان نیز آغاز می‌شود و توافقنامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهرهای استان سمنان امضا شده است.

کد خبر 747446

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی