Web Analytics Made Easy - Statcounter

یادداشت حسین کیانی، نویسنده و کارگردان نمایش پروین

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ حسین کیانی کارگردان نمایش  پروین در یادداشتی در خصوص آخرین نمایشش اینگونه نوشت؛

«نمایش پروین از هشتم خردادماه روی صحنه‌ی سالن اصلی تئاترشهر می‌رود و من سخت امیدوارم و آرزومند که این نمایش، آخرین نمایشی باشد که می‌نویسم و روی صحنه می‌برم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرزویی که از نمایش روزعقیم در سال ۹۶ شروع شد اما متاسفانه عملی نشد و به نمایش چشم به راه میرغضب در سال ۹۸ رسید و حالا پس از سه سال به پروین. پروینی که پس از نوشتنش در شرایطِ سخت و دشوارِ پس از چشم به راه و آن بیماری همه‌گیر، دوسه بار میان اجرا شدن و نشدن آمد و رفت کرد و هربار میلِ من به نشدنش بیشتر بود. اما گویا روح و روان پروین اعتصامی، آن شاعرِدردمند و رنج‌شناس و انسان‌خواه، چنین خواست که نخستین نمایشی که بایسته و شایسته‌ی نام و افکار بلندش باشد توسط من به روی صحنه رود. خواستی کوچک از انسانی بزرگ که پیمان و تعهدِ تئاتری‌ام بود برای چنان انسانی. انسانی که شباهت رنج‌ها و اندوه‌هایش به خود را چنان نزدیک احساس کردم که خود را در نمایش‌نامه به جای او گذاشتم و در حقیقت، خود را‌نوشتم در آئینه‌ی پروین اعتصامی. خودی که پروینش نام نهادم، پروینی که هر نویسنده و شاعر و هنرمند خسته‌ی دیگری هم می‌تواند جای او باشد، خسته از روزگار، خسته از آدم‌ها، خسته از همه چیزی که مانعِ انسان بودن و انسان شدن و انسان ماندن در جامعه‌ای است که روزی هزار و یک پروین را به مرز جنون و ویرانی و مرگ می‌کشاند و ناامید می‌کند و آرزوی خاموشی و فراموشی را چون خاری سوزنده در جان و روانِ او می خلاند. شما به دیدن نمایش پروین نیامده‌اید، شما به دیدن خود آمده‌اید. خودی که نامش پروین است یا هر نام دیگری. پروینی که تماشا شدن را دوست نداشت اما بزرگ‌ترین تماشاگر رنج‌های انسانی در دیوانِ اشعار جاویدانِ خود بود. روح و روانش شاد و یاد و خاطرش جاویدان»

                                                          

نمایش پروین به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی و تهیه‌کنندگی داود نامور از هشتم خردادماه با بازی نرگس محمدی، امین زندگانی، مهران‌رنج‌بر، مجید رحمتی، سیدجواد یحیوی، جواد مولانیا،مریم ندایی، آتنا تندرو، سهیل ملکی، فربد غفاری و اکرم محمدی با حضور هوشنگ قوانلو در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام//

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نمایش حسین کیانی نمایش پروین شما به دیدن روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» به کارگردان بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی محمد قدس، اثری است که از ۱۵ فروردین در تهران روی صحنه رفته است.

این اثر نمایشی که بهرام افشاری و تینو صالحی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، از ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اصلی پردیس مهستان، شهر اصفهان روی صحنه می‌رود.

«چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» تاکنون در تهران ۱۵۰ اجرا روی صحنه رفته است و در تور خارجی به دوبی، آلمان، استرالیا و… سفر کرده است.

مدیر تولید: علی اکباتانی، مجری طرح اصفهان: مجید کاشی‌فروشان، مدیران اجرایی اصفهان: امیرحسین مزروعی، آرام یوسفی‌نیا، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، مدیر تبلیغات: آریان امیرخان، گرافیست: پیمان امدادی، عکاس: شهریار اکبریه، عکاس پوستر و متریال تبلیغات: کیارش مسیبی و مشاور رسانه‌ای علی کیهانی دیگر عوامل این اثر هستند.

در خلاصه داستان نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آمده است: «پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.»

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند از طریق سایت اصفهان تیکت Www.Esfahanticket.com و یا با شماره تماس‌های ۰۹۳۸۶۰۸۸۵۵۸، ۰۹۳۷۴۴۴۴۹۱۰ اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • موافقت مجلس با برخورداری سازمان سپند از منابع انسانی و اعتبارات مصوب سالانه
  • نمایش دوران آلفا
  • هوش مصنوعی رفتار انسان را پیشگویی می‌کند
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت
  • تأکید وزرای خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی