Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، به‌تازگی کلیپی در فضای مجازی منتشر و در آن عنوان شده است که  قیمت هر کیلوگرم جو از ۱۸۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده و باید قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز نیز ۸ برابر شود.

«منصور پوریان» رییس شورای تامین دام در  گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در مورد این ادعای مطرح شدن در این فیلم، اظهار کرد: برخی به دنبال افزایش قیمت گوشت قرمز هستند، درحالی که دامداری‌ها و دامپروری‌های ما متضرر این بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش قیمت جو و سایر هزینه‌های تولید قیمت افزایش می‌باید، اما به‌طور حتم ما شاهد افزایش ۸ برابری قیمت گوشت قرمز نخواهیم بود و این موضوع صحیح نیست، زیرا اکنون قیمت دام زنده تغییری ندارد.

وی افزود: اکنون دامداران و دامپروران با مازاد جمعیت دامی روبرو هستند. با توجه به خشکسالی ها، کم‌آبی و تنش آبی در برخی استان‌ها با کمبود علوفه مواجه شده‌اند؛ بنابراین ناچارند دام‌هایشان را زیر قیمت تمام‌شده به بازار عرضه کنند، البته در این وضعیت بازار برخی سودجو دام‌ها را با قیمت پایین از دامداران خریداری و بعد به بالاترین قیمت به بازار عرضه می‌کنند و دامدار سودی از تولید خود نمی‌برد.

افزایش قیمت جو ملاکی برای تعیین افزایش قیمت نیست

رییس شورای تامین دام گفت: در پی حذف ارز ترجیحی قیمت یک کیلوگرم جو که دامداران پیش از این کیلویی ۱۸۰۰ می‌خرید، اکنون باید با قیمت ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان از سامانه بازارگاه یا بازار آزاد تهیه کند و یا در کنار آن سایر هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده است اما این موضوع ملاکی برای تعیین میزان افزایش قیمت نیست.

پوریان ادامه داد: قیمت گوشت قرمز شامل اندکی افزایش قیمت می‌شود که البته دامدار از آن منتفع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون دامداران و دامپروران با  مشکل جدی نقدینگی روبه‌رو هستند، گفت: پیش از آزادسازی نظام یارانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی قول داده بود نهاده‌های موردنیاز صنعت دام و طیور را برای دو ماه تامین کند، اما این مهم اتفاق نیفتاده است.

درخواست از وزارت جهاد کشاورزی

رییس شورای تامین دام اضافه کرد: در حال حاضر برای کمک به صنعت دامی کشور لازم است دولت با آزادسازی صادرات دام زنده موافقت کند تا دامدار بیش از این متضرر نشود، زیرا اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۶۸ تا ۷۲ هزار تومان و لاشه آن ۱۴۰ هزار تومان، دام زنده سنگین ۶۶ هزار تومان و لاشه آن ۱۳۲ هزار تومان است.

پوریان تصریح کرد: دامدار و دامپرور از آنچه در بازار گوشت قرمز با وجود مازاد جمعیت دامی رخ می‌دهد، منتفع نمی‌شود و این سود به جیب دلالان و سودجویان می‌رود.

وی از وزارت جهاد کشاورزی خواست با تسریع در تسهیلات بانکی برای افزایش نقدینگی، آزادسازی صادرات دام زنده از تولیدکنندگان این صنعت حمایت کند تا بیش از این متضرر نشوند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دفتر امور طیور گوشت قرمز سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی افزایش قیمت هزار تومان گوشت قرمز قیمت گوشت دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 744648

دیگر خبرها

  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول