Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از پایگاه خبری دیلی بیست نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پیام‌های متوالی در شبکه اجتماعی خود به نام «حقیقت»، موافقت خود با درخواست شورشی‌ها برای اعدام معاون سابق خود، مایک پنس را تکذیب کرد و همچنین بار دیگر ادعای بی‌اساس تقلب انتخاباتی خود را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ در کنگره آمریکا شهادت داد که پس از آنکه ویلیام بار، دادستان سابق آمریکا در دولت ترامپ به او گفته است که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته، ایوانکا هم نظرش را عوض کرده است. او گفت: من به دادستان کل ویلیام بار احترام می‌گذارم، پس چیزی که گفت را پذیرفتم.

به نظر می‌رسد که این اظهارات به مزاج پدر ایوانکا خوش نیامده است. دونالد ترامپ پس از آنکه اظهارات ایوانکا منتشر شد، در شبکه اجتماعی خود به دنبال‌کنندگانش گفت که به حرف‌های دخترش اهمیتی ندهند و نوشت: «ایوانکا ترامپ در روند مشاهده و بررسی نتایج انتخابات حضور نداشت. او از مدت‌ها پیش (از این روند) خارج شده بود و به نظرم فقط سعی داشت به ویلیام بار و موقعیت او به عنوان دادستان کل احترام بگذارد (بار مزخرف بود!)»

اما تنها اظهارات ایوانکا نبود که ترامپ را خشمگین کرد.

لیز چنی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرد که ترامپ در روز حمله به کنگره آمریکا با شعارهای معترضان مبنی بر اعدام مایک پنس به شکل تکان‌دهنده‌ای موافقت کرده است. به گفته لیز چنی، ترامپ گفته بود: مایک پنس لایق این (مجازات) است.

ترامپ نسبت به این گفته هم واکنش نشان داد و نوشت: هرگز چنین چیزی نگفتم و حتی به آن فکر هم نکردم. مایک پنس را دار بزنید! این جمله‌ای است که یا ساخته ذهن کسی است که می‌خواهد مشهور شود، و یا خبر جعلی است!

او ادامه داد: آنچه به آن «هجوم به ساختمان کنگره» می‌گویند را من به راه نیانداختم، بلکه نتیجه تقلب و سرقت انتخابات بود.

ترامپ همچنین کمیته منتخب دو حزبی مجلس نمایندگان آمریکا را به «پیگیری موهومات سیاسی» متهم کرد و آن را هیئتی یک‌جانبه و متعصب دانست.

در جلسه استماع روز پنجشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا، بنی تامسون، رئیس دموکرات این کمیته مستقیما ترامپ را مقصر حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ دانست.

تامسون گفت: «او گروهی از مخالفان داخلی قانون اساسی را برانگیخت تا به کنگره حمله کرده و دموکراسی آمریکایی را واژگون کنند». لیز چنی هم ادعای مکرر تقلب انتخابات ترامپ را دلیل حمله به ساختمان کنگره دانست. چنی گفت: ترامپ فراخوان این تجمع را داد، جمعیت را گردهم آورد و آتش این حمله را برافروخت.

کد خبر 682568 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ دونالد ترامپ مایک پنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پمپئو: ایالات متحده بازدارندگی خود را در برابر ایران از دست داده است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پمپئو جمعه شب در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با این ادعا که «ایران در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به اسرائیل حمله کرد» افزود که فقدان بازدارندگی آمریکا باعث شد که حماس به اسرائیل حمله کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰۰ موشک کروز در ایران آماده شلیک به سوی تل آویو

وی اظهار کرد که این حمله و تهدیدهای فعلی علیه اسرائیل موید آن است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا «یک سیاست شکست‌خورده را برای دفاع از اسرائیل ادامه می‌دهد.»

وی تاکید کرد، اظهارات اخیر بایدن و دولتش در روزهای اخیر به ایران چراغ سبز نشان داده است تا حملاتش را ادامه دهد.

پمپئو درباره اظهارات روز جمعه بایدن که از ایران خواسته بود به اسرائیل حمله نکند، گفت که این یک سیاست نیست و «حتی بازدارندگی نیست.»

وزیر خارجه سابق آمریکا سیاست دولت بایدن در قبال تحولات خاورمیانه پس از حمله هفتم اکتبر را ناشی از «ضعف و بزدلی» خواند و گفت که کاخ سفید پیش‌فرض تهدید ایران را پذیرفته است.

وی افزود، بایدن چراغ سبز به ایران نشان داده است، به نظامی که صراحتا اعلام کرده که خواهان نابودی آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» و اسرائیل است.

کد خبر: 1226858 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • اظهارات ناامیدانه وزیر صهیونیست پس از حمله مقتدرانه ایران
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل
  • واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود
  • واکنش بادامچیان به اظهارات سید حسن نصرالله درباره انتقام ایران از اسرائیل
  • هشدار ایران به واشنگتن: در تلافی‌جویی ما دخالت نکنید
  • پمپئو: ایالات متحده بازدارندگی خود را در برابر ایران از دست داده است