Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@21:28:19 GMT

اجرای طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی رودسر

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۷۵۵۹

اجرای طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی رودسر

شهردار رودسر از اجرای طرح مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی شهر خبر داد.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری رودسر به تمام مالکان ساختمان‌های اداری و تجاری در بافت قدیمی و مرکزی شهر با ارسال نامه‌ای خواستار بررسی میزان استحکام این بناها توسط کارشناس رسمی دادگستری شده و رونوشت تمام نامه‌ها نیز جهت استحضار و اقدامات لازم برای دادستان شهرستان ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با نظر کارشناس رسمی دادگستری، ساختمان‌هایی که استحکام لازم را نداشته باشند، مالکان آنها باید هرچه سریع‌تر نسبت به مقاوم سازی بنای خود اقدام کنند.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: از ۱۳۹۴ احکام ساختمان‌های مشمول کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در این شهر اجرایی نشده است که اجرای آن مرحله به مرحله در دستور کار قرار دارد.

صفایی با بیان اینکه حکم تخلفات ساختمانی با جدیت اجرا می‌شود، تصریح کرد: پیش از صدور رأی کمیسیون ماده ۱۰۰، استحکام بنا توسط کارشناس رسمی دادگستری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نداشتن استحکام، حکم تخریب بنا صادر می‌شود.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۳۸ هزار نفر جمعیت، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 581190

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رودسر شهرداري رودسر شهردار رودسر ایمن سازی مقاوم سازی ساختمان نوسازی بافت قدیمی کمیسیون ماده 100 شهرداری گيلان پروژه هاي عمراني پروژه های شهری مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهرداری ها شهرداری ساخت و ساز شهر تخلفات ساخت وساز ایمن سازی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: هشت هزار فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اختصاص یافته است.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی