Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@09:13:36 GMT

جهاد آبرسانی به ۳۷۹ روستای آذربایجان غربی اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۸۰۸۰

جهاد آبرسانی به ۳۷۹ روستای آذربایجان غربی اجرا می شود

لطیف خوش سیرت در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۹۶۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که در ۸ شهرستان به مدت ۳۰ ماه اجرا و به اتمام می‌رسد.

وی از اختصاص هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به آب و فاضلاب آذربایجان غربی در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان برای تداوم اجرا و پایان طرح‌های این حوزه خبر داد و افزود: این میزان اعتبار برای اتمام عملیات اجرایی سه طرح در ارومیه و اجرای طرح‌های تأمین آب و سامانه‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای بوکان، پیرانشهر و چایپاره اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوش سیرت تصریح کرد: در این سفر چهار هزار میلیارد ریال برای تأمین آب آشامیدنی اضطراری، ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و راه اندازی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب و ۴۵۰ میلیارد ریال برای اجرای مابقی خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب به دریاچه در شهرستان ارومیه در نظر گرفته شد.

وی گفت: در بوکان نیز برای تأمین آب آشامیدنی این شهر، سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که با این اقدام آب آشامیدنی پایدار شهروندان بوکان تا چندین سال تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، همچنین از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای تأمین آب آشامیدنی اضطراری پیرانشهر خبر داد و افزود: این میزان اعتبار، برای تجهیز و وارد مدار بهره برداری شدن چاه‌های آب حفرشده و احداث مخزن ذخیره آب ۱۰ هزار متر مکعبی برای رفع مشکل افت فشار آب هزینه خواهد شد.

خوش سیرت، با اعلام اینکه در این سفر ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سامانه فاضلاب قره چایپاره اختصاص یافت، گفت: با این میزان اعتبار و تکمیل سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، ۱۰۰ درصد شهر و قسمت‌های باقیمانده به علاوه مساکن مهر منطقه بیگ زمان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5512071

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل دهه کرامت خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا سفر استانی میلاد امام رضا ع خراسان رضوی اردبیل مشهد آمار کرونا امام رضا ع میلیارد ریال آب آشامیدنی تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در سفر به مهاباد و بررسی مسائل و مشکلات طرحهای آبیاری تحت فشار روستاهای این شهرستان گفت: در سال گذشته حدود 35 میلیارد تومان اعتباریعنی 50 درصد از کل اعتبارات حوزه دریاچه ارومیه برای شهرستان مهاباد در نظر گرفته شد که امیدواریم این اعتبارات به دست مان برسد، در غیر اینصورت باید تلاش شود تا این منابع را از محل دیگر تأمین کنیم.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه 60 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی  استان تا پایان امسال زیر پوشش شبکه‌های آبیاری تحت فشار قرار می گیرد، افزود: حدود 50 درصد از اراضی کشاورزی استان  در حوزه دریاچه ارومیه قرار دارد اما بخش دیگر از اراضی که جزو حوزه دریاچه ارومیه نیستند مربوط به حوزه شمال استان( حوزه رودخانه ارس ) و جنوب استان( حوزه شهرستان پیرانشهر) است که از محل صندوق توسعه ملی به دستور مقام معظم رهبری یکهزار و 500 میلیارد تومان مصوب شده و قرار است 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال و جنوب استان با این اعتبار به سامانه آبیاری تحت فشار وصل شود که نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان خواهد داشت.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: مقرر شد در راستای حل مشکلات طرحهای آبیاری این روستاها، پمپ های قدیمی جایگزین پمپ های کنونی و هزینه تعمیر این پمپ ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان مطرح شود و در این کمیته هزینه تعمیر این پمپ ها تأمین شود

حسن عباسی افزود: همچنین مقرر شد تا جهاد کشاورزی نسبت به  معرفی بهره بردار به آب منطقه ای به منظور بهره برداری از طرحهای آبیاری تحت فشار روستاهای دریاس و توت آغاج اقدام نماید.

وی افزود: در این نشست جهادکشاورزی استان ادامه تکمیل پروژه آبیاری روستای دوستعلی را بعهده گرفت.

طرح شبکه آبیاری تحت فشار مهاباد در سطح ۵۸۵ هکتار  از زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان نهم شهریور سال 1401 به بهره برداری رسید که یکی از اهداف این طرح کاهش 40 درصدی مصرف سالانه آب در بخش کشاورزی بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح فاضلاب گناوه و دیلم
  • تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه فاضلاب گناوه و دیلم
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند