Web Analytics Made Easy - Statcounter

غزل گلباز کارگردان نمایش «انتهای هر فصل پرونده باز است» که این روزها در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه است درباره استقبال از اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: استقبال از نمایش آنطور که فکر می‌کردم رضایت بخش نیست چون متاسفانه برنامه‌ریزی ما برای زمانی که قصد اجرای کار را داشتیم به هم ریخت. در واقع قرار بود اردیبهشت ماه اجرا برویم که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها و نامه‌نگاری‌ها اجرایمان به تعویق افتاد و به خرداد موکول شد و خرداد هم به علت همزمانی با امتحانات دانشجویان و تعطیلاتی که وجود دارد، زمان مرده‌ای برای اجرای تئاتر است که همین مساله به کار لطمه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته در نهایت من از بازخوردها راضی هستم و چون از صفر تا صد طراحی و اجرای نمایش با خودم بوده است برای اجرا زیاد تحت فشار نبودم. این نمایش یک اثر تک پرسوناژ است و به دلیل وضعیت نامناسبی که در دوران کرونا داشتیم و من به خاطر شرایط خانواده‌ام از خانه بیرون نمی‌آمدم اما از آنجا که به دلیل کار نکردن دچار افسردگی شده بودم، ترجیح دادم که در این شرایط یک مونولوگ را برای اجرا انتخاب کنم. ابتدا می‌خواستم فقط متن را بنویسم و آن را برای کارگردانی به فرد دیگری بسپارم اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که خودم کارگردانی نمایش را برعهده داشته باشم تا بتوانم بدون حضور در پلاتو برای تمرین‌ها، در خانه کار را تمرین کنم.

گلباز درباره داستان و مضمون نمایش توضیح داد: قصه نمایش درباره دادگاه الهی است و ۴ شخصیت زن در دوران مختلف تاریخی از قاجار به این طرف حضور دارند که هرکدام به نحوی یک روز از زندگی شان را در محضر خداوند و در روزی که روز مرگشان است، روایت می‌کنند. این ۴ زن در فضایی مانند برزخ قرار دارند و در حال توضیح دادن خطایی هستند که مرتکب شده‌اند و خداوند برایشان تصمیم می‌گیرد که به بهشت یا جهنم بروند. در زندگی این زن‌ها، مردهایی چون پدر، برادر، همسر یا پسر وجود داشته که به واسطه هرکدام از آنها، زخم‌هایی خورده‌اند و در مقابل این رفتارها، کارهای اشتباهی انجام داده‌اند که حالا مجبور به توضیح رفتارشان هستند.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره شیوه اجرایی نمایش یادآور شد: نمایش اثری مینیمال است و از شیوه اجرای رئالیستی و در مواقعی فضاسازی اکسپرسیونیستی برخوردار است و از آنجا که قصد داشتم نمایش برای همه اقشار جامعه قابل درک باشد نمایش وارد فضای ابزورد نمی‌شود و برای همه مخاطبان قابل لمس است. این نمایش از ۴ اپیزود تشکیل شده و در هر اپیزود موسیقی زنده متناسب با فضا و موقعیت زمانی به تصویر کشیده شده، هستیم به این معنی که موسیقی را با کمانچه شروع می‌کنیم و با ویولون و پیانو و موسیقی الکترونیک ادامه می‌دهیم.

نمایش «انتهای هر فصل پرونده باز است» به نویسندگی، کارگردانی و بازی عسل گلباز و تهیه‌کنندگی محمدسلیم وکیلی فرد تا ۲۴ خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سیمرغ - بنیاد بی ‌دل دهلوی روی صحنه است.

تماشاخانه سیمرغ در خیابان مفتح جنوبی، کوچه اردلان (ممیز)، ساختمان بنیاد بی دل دهلوی واقع است.

کد خبر 5511413 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد بیدل دهلوی تماشاخانه سیمرغ تئاتر ایران کارگردان تئاتر تئاتر ایران موسیقی ایرانی سریال ایرانی کارگردان تئاتر فیلم هناس حضور هنر ایران در جهان خانه هنرمندان ایران هنرمندان تئاتر امام رضا ع بهروز شعیبی شبکه پنج سیما تئاتر شهر سازمان صداوسیما درگذشت چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم

پسران جوان که دو دختر را مورد تجاوز قرار داده بودند از سوی دادگاه مجرم شناخته و به اعدام محکوم شدند.

اعتمادآنلاین نوشت: از میان چهار متهم بازداشت‌شده دو نفر به اعدام و یک نفر به حبس محکوم شد. دو دختر با نشان دادن فیلمی به دادگاه ثابت کردند مورد تجاوز قرار گرفتند.

شکایت از متهمان از سوی دختری جوان به نام آیناز به مأموران داده شد. او گفت: مدتی قبل در راه مدرسه با پسر جوانی به نام راستین آشنا شدم. او به من ابراز علاقه کرد و یک روز خواست برای تفریح بیرون برویم. من هم پذیرفتم و همراه دوست صمیمی‌ام درسا به ملاقات راستین رفتیم. آن روز راستین همراه برادرش بزرگش به نام متین که ۲۰سال دارد و پسرعمویش پدرام و یکی از دوستانش به نام آریا دنبالم آمده بود. ما با هم سوار ماشین شدیم و به سمت ورامین رفتیم. آنها به بهانه تفریح من و دوستم را به بیابان‌های حاشیه ورامین بردند و آزارمان دادند. من وقتی شب به خانه برگشتم سر و وضعی آشفته داشتم. به همین خاطر مادرم به ماجرا پی برد و تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم؛ اما دوستم درسا از ترس خانواده‌اش سکوت کرده و به کسی حرفی نزده است.

با توجه به شکایت مطرح‌شده مأموران متهمان را شناسایی و بازداشت کردند.

پرونده برای تحقیقات به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و بررسی‌ها ادامه پیدا کرد. دختر شاکی گفت: متهمان در بیابان‌های ورامین من را به شدت کتک زده و مورد تجاوز قرار دادند. آنها به خواهش‌های من هم توجهی نکردند.

در ادامه درسا، دیگر دختر آزاردیده، به قضات گفت: این پسران به ما تجاوز و وضعیتی را درست کردند که من اصلاً نتوانستم به زندگی عادی برگردم و حتی به خودکشی فکر کردم. من آن شب نمی‌خواستم به خانه بروم و زندگی‌ام سیاه شده بود.

متهمان اتهام تجاوز به عنف را گردن نگرفتند و مدعی شدند با میل دختران نوجوان با آنها رابطه برقرار کردند.

آریا ۱۷ ساله که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود نیز اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد دختران نوجوان را آزار نداده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی دو برادر و پسرعمویشان را به اعدام محکوم کردند. همچنین آریا که زیر ۱۸ سال سن دارد به ۵ سال زندان محکوم شد.

tags # تجاوز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • رژه پیمان معادی، جواد عزتی و نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی