Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@18:18:29 GMT

این نوشیدنی را بخورید تا آلزایمر نگیرید

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۱۹۶۷

این نوشیدنی را بخورید تا آلزایمر نگیرید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نوشیدنی که برای مصرف انتخاب می‌کنیم می‌تواند تأثیر قدرتمندی بر مغز داشته باشد. برای مثال، نوشیدن چای خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد و مصرف نوشابه رژیمی این خطر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. با این حال، مشخص شده است که یک نوشیدنی به طور خاص موجب تقویت حافظه در افرادی می‌شود که از زوال عقل رنج می‌برند (و همچنین تأثیر قابل توجهی بر سلامت کلی دارد).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که چه نوشیدنی می‌تواند به مغز شما و جوانه‌های چشایی شما کمک کند.

زوال عقل با اجسام لویی یا دمانس با اجسام لویی، نوعی زوال عقل است که با تغییر در خواب، رفتار، شناخت، حرکت و تنظیم عملکردهای خودکار بدن مشخص می‌شود و از دست دادن حافظه همیشه علامت اولیه آن نیست.

آمار ابتلا به زوال عقل شگفت‌آور است؛ به‌طوری که طبق گزارش انجمن آلزایمر، بیش از شش میلیون نفر در آمریکا به آلزایمر مبتلا هستند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳ میلیون افزایش یابد.

زوال عقل در مجموع از سرطان سینه و پروستات مرگبارتر است و از هر سه سالمند یک نفر را می‌کشد. یافتن راه‌هایی برای محافظت و تقویت سلامت مغز حتی در بهترین شرایط بسیار مهم است.

اما از آنجایی که زوال عقل می‌تواند آسیب قابل توجهی به آن اندام حیاتی و میلیاردها سلول مغزی وارد کند، مهم است بدانیم که چه کاری می‌توان انجام داد تا به طور بالقوه از آسیب به عملکرد شناختی خود جلوگیری کنیم - یا سلامت مغز خود را پس از شروع زوال عقل مدیریت کنیم.

نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، نشان داد که آب آلبالو به بهبود توانایی‌های شناختی در بیماران آلزایمری کمک می‌کند. محققان بر این باورند که آنتی اکسیدان‌های موجود در این آب میوه ممکن است کلید اصلی این موضوع باشد. اما چرا؟

انجمن آلزایمر توضیح می‌دهد: چند مطالعه نشان می‌دهد که «استرس اکسیداتیو» ممکن است در تغییرات مغز که باعث ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود، نقش داشته باشد.

آب آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند استرس اکسیداتیو را برطرف کند. آلبالو و آب آن حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات گیاهی مفید هستند که ممکن است اثرات محافظتی بر روی سلول‌های مغز داشته باشد.

مطالعات نشان داده اند که آب آلبالو سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که می‌تواند به درد عضلات، مشکلات خواب و فشار خون بالا و همچنین بیماری‌هایی مانند نقرس و آرتریت کمک کند.

این فواید ممکن است به تأثیر آب آلبالو بر مغز مربوط باشد. «شیو چینگ چای»، استادیار بهداشت رفتاری و تغذیه در دانشگاه دلاور توضیح داد: اثرات مفید بالقوه آلبالو ممکن است به ترکیبات زیست فعال آن‌ها که شامل پلی فنول ها، آنتوسیانین‌ها و ملانین می‌شود، مربوط باشد. آن‌ها همچنین ممکن است به اثرات بالقوه کاهش فشار خون آلبالو مرتبط باشند، زیرا فشار خون می‌تواند بر جریان خون به مغز تأثیر بگذارد.

اطمینان از اینکه از سلامت کلی خود مطلع هستید و اینکه باید به دنبال علائم اولیه زوال عقل باشید، می‌تواند بخش مهمی از مدیریت این بیماری باشد.

«رایان سی وارنر»، روانشناس بالینی، می‌گوید: تشخیص زودهنگام زوال عقل به این معنی است که می‌توانید بیشتر در تصمیم‌گیری‌های شخصی درباره آینده خود مشارکت داشته باشید. می‌توانید درمان‌ها را زودتر شروع کنید، که آن‌ها را مؤثرتر می‌کند، و می‌توانید برخی از بیماری‌هایی را که می‌توانند علائم زوال عقل شما را بدتر کنند، مانند کمبود ویتامین، اختلالات خواب، افسردگی یا سوء مصرف الکل، شروع کنید.

انتخاب‌های خاص سبک زندگی می‌تواند به کاهش خطر زوال عقل یا بهبود عملکرد شناختی کمک کند. به ویژه، ورزش می‌تواند تقویت کننده مغز باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۰ دقیقه ورزش در روز خطر زوال شناختی را حتی پس از شروع زوال عقل کاهش می‌دهد و پروتئین‌های محافظتی برای مغز فراهم می‌کند.

منبع: ایرنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو زوال عقل شربت آلبالو چای آلبالو آب آلبالو زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدارندگی صهیونیست‌ها همچون عمر آنها رو به زوال است

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی چندی پیش با زیرپاگذاشتن قوانین و عرف‌های بین‌المللی، ساختمان کنسولگری ایران در خاک سوریه را هدف قرار داد. این اقدام مسوولان ایرانی را به سوی تعهد به پاسخ سوق داد. رهبر انقلاب اسلامی طی سخنانی از سیلی و تنبیه صهیونیست ها سخن به میان آوردند و تاکید کردند این سیلی توسط قهرمانان شجاع ایران انجام می‌شود. با گذشت چند روز از عملیات مهم وعده صادق این اقدام مهم در محافل رسانه‌ای و سیاسی جهان مورد تحلیل و واکاوی قرار می‌گیرد.

در همین رابطه، «محمد الزبیدی» تحلیلگر یمنی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر به تحلیل عملیات وعده صادق و واکنش‌های سیاسی و رسانه‌ای این عملیات در سطح جهان پرداخت. در ادامه متن مصاحبه را می‌خوانیم؛

تحلیل شما از حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی که در پاسخ به تجاوز این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، چیست؟

این عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه اراضی اشغالی حق طبیعی و مشروع جمهوری اسلامی ایران و پاسخی به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق بود که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در سوریه شد. این تجاوز به مثابه نادیده گرفتن قوانین بین المللی بود چرا که حمله به سفارت یک کشور به منزله حمله به حاکمیت آن کشور است.

این عملیات با یک فعالیت رسانه‌ای بزرگ همراه شد، بر این اساس که جمهوری اسلامی باید این اقدام را انجام دهد و اینکه چاره کار باید یک اقدام جسورانه و جدی نظامی باشد. چنانچه رهبر انقلاب نیز پیش از آن اشاره کردند که این اقدام به دست قهرمانان شجاع ما انجام خواهد شد.

و بالاخره این اقدام انجام شد که هم برای دوستان و هم برای دشمنان بسیار شگفت انگیز و ناگهانی بود، چرا که در سطح بسیار بزرگی رخ داد و اندازه و برد این عملیات از نظر تعداد، نوع موشک‌ها و وسعت مناطق مورد هدف و اصابت قابل تصور نبود.

یکی از نکات این عملیات این بود که شهرهای مختلفی از ایران در این عملیات مشارکت داشتند ودر سطح معادله راهبردی پیامدهایی داشت، همچنین این حمله تنبیهی دارای نتایج کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به دنبال معرفی این حمله واکنشی به عنوان تجاوز هستند. در صورتی که براساس منشور ملل متحد و بر اساس اصل «دفاع مشروع» مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل این حمله‌ای موجه است؟ تحلیل شما چیست؟

تا آنجا که می دانیم این گام و اقدام جمهوری اسلامی ایران یک پاسخ دفاعی بود و آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران نیز به آن اشاره کردند. ما بایستی به اظهارات صهیونیست‌ها دقت کنیم. در این روزها برخی از فرماندهان و سران رژیم صهیونیستی صحبت‌هایی را در مصاحبه های تلویزیونی و رسانه‌های عبری داشته و اذعان کرده اند که جمهوری اسلامی توانست گامی را بردارد که زلزله بزرگی را نه فقط در اسرائیل بلکه در آمریکا و کشورهای غربی به طور کلی ایجاد کرد.

امروز شاهد هستیم که کشورهای غربی شروع به حمایت از رژیم صهیونیستی کرده اند و اقدام جمهوری اسلامی ایران را محکوم نموده اند.

اما جهان تماما می داند که هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق، اقدامی غیر قابل توجیه و جنایتکارانه و مخالف قوانین و عرف‌های بین المللی بود. این اقدام از دهه‌ها پیش تاکنون سابقه نداشت و هیچ کس جرات نمی‌کرد کنسولگری کشور دیگری را هدف قرار دهد بنابراین اقدام آنها در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق اقدامی غیر قابل توجیه بود. که ما می دانیم رژیم صهیونیستی تمامی قوانین بین المللی را در طول سال‌های اشغالگری فلسطین زیر پا گذاشته و این نیز نمونه‌ای از این اقدامات بود. رژیم اشغالگر با بسیاری از کشورها و سازمان ها در جهان چنین برخوردها، رفتارها و درگیری هایی را در گذشته و حال داشته است.

همان‌طور که از بیانیه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر بیانیه‌های صادره از سوی جمهوری اسلامی ایران مشخص شد این عملیات اقدامی موجه و پاسخی مشروع و تضمین‌شده توسط قوانین و مقررات بین‌المللی است و در پاسخ به اقدام وحشیانه و جنایتکارانه‌ای است که رژیم صهیونیستی مرتکب شد. جهانیان به خوبی می‌دانند اقدامی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد در درجه اول اقدامی دفاعی و قانونی و موجه بود که با تمام قوانین بین المللی مطابقت داشت .

اما متاسفانه ما در برابر نظام استعماری قرار داریم که هر زمانی که بخواهند و به این قوانین نیاز داشته باشند و برای آنها منفعتی داشته باشد آنها را علنی می‌کنند و این قوانین را علیه دیگران فعال می‌کنند و اگر خلاف منافع‌شان باشد برخوردی جدی با آن نمی‌کنند.

در واقع این نظام استعماری، آمریکایی و عربی است و این قوانین ایجاد نشده مگر در خدمت نظام استعماری غربی. جمهوری اسلامی ایران در موضعی دفاعی این اقدام موجه را انجام داد و هیچ کس نمی تواند به ایران حمله کند یا آن را مسئول اقدامی غیر قانونی، یا غیر اخلاقی و انسانی بداند.

حمله موشکی و پهپادی ایران تا چه میزان موفقیت آمیز بود و چه هزینه‌ها و یا خسارت‌هایی را برای اسرائیل به بار آورد؟

این خسارت‌ها در زمان وقوع این عملیات و در حین عملیات بر رژیم صهیونیستی وارد شد و این خسارت‌ها بسیار بالاست . همچنین قبل از وقوع علمیات، رژیم صهیونیستی در وضعیت روحی و روانی نامساعدی به سر می‌برد. این رژیم خسارت‌های مادی را متحمل شد و در وضعیت آماده باش بزرگی قرار داشت. به گفته صهیونیست‌ها در آن مدت سیستم دفاعی تحرکات زیادی داشت و در داخل اراضی اشغالی سردرگمی قابل توجهی ایجاد کرد و در سطح شهرک نشینان و موسسات اسرائیلی خسارت‌های مادی زیادی برجای گذاشت که از پیامدهای بزرگ این عملیات بود.

بعد از این عملیات همچنان خسارت‌ها ادامه دارد و بایستی از وضعیت آماده باش که همچنان تداوم دارد صحبت کنیم. این رخداد نتایج نامطلوب ویران کننده‌ای بر روی رژیم صهیونیستی گذاشته که از جمله آن تشدید مهاجرت و آوارگی تعداد زیادی از شهرک نشینان است آنها قطعا به کشورهای مبدا خود که از آنجا به اراضی اشغالی آمده بودند باز خواهند گشت و این روند در طول عملیات طوفان الاقصی وجود داشت و عملیات ایران این روند را چند برابر کرد.

همان طور که رژیم صهیونیستی و رسانه‌های آنها اعلام کردند که بدون شک صهیونیست‌ها در سطوح مختلف دچار خسارت‌های مادی شدند و گفتند بعد از عملیات متوجه می شویم که حجم خسارات چقدر است. در واقع رژیم در دایره‌ای از فلج شدگی بزرگی قرار گرفته چه در سطح مدارس و موسسات و چه در سطح کارخانه‌ها خسارت‌ها به میلیون‌ها میلیارد دلار می‌رسد.

نقش واکنش ایران در تضعیف بازدارندگی رژیم اشغالگر صهیونیستی و تقویت بازدارندگی ایران چیست؟

در واقع ما در برابر وضعیتی خطرناک در اسرائیل هستیم. زمانی که از بازدارندگی اسرائیل در برابر جمهوری اسلامی ایران صحبت می کنیم صهیونیست‌ها در این خصوص مورد تمسخر قرار می‌گیرند. ‌صهیونیست‌ها در این مرحله تهدید فهمیدند که دیگر بازدارندگی ندارند و حتی دیگر نمی‌توانند در برابر گروه‌های مقاومت کوچک چون حماس و جهاد اسلامی بازدارندگی داشته باشند. در نبردهای گذشته که رژیم صهیونیستی با جهاد و حماس داشت این جنبش‌ها توانستند پیروزی‌های بزرگی را محقق کنند و روند بازدارندگی جدیدی را برای خود ایجاد کردند.

دشمن صهیونیستی در بقیه جبهه‌های بزرگ دیگر در برابر حزب الله لبنان نتوانست دستاوردی داشته باشد بلکه بالعکس بازدارندگی خود را در برابر گروه مقاومت یمن و سایر گروه‌های مقاومت از دست داد و نتوانست توقعات و خواسته‌های خود را محقق کند.

پس زمانی که از جمهوری اسلامی به عنوان راس محور مقاومت و قلب تپنده و پایه مقاومت صحبت می‌کنیم ، اسرائیل تلاش و تبلیغ می‌کند که می‌خواهد به سمت قدرت بازدارنده در برابر سر این محور پیش برود اما صهیونیست‌ها می دانند که نمی‌توانند این کار را انجام دهند. اگر می‌توانستند به سوی تقابل با ایران پیش می‌رفتند، اما همه متوجه شدند کاری که جمهوری اسلامی انجام داده ، نه تنها بازدارندگی، بلکه اندیشه بازدارندگی آنان را از فکر تمام صهیونیست‌ها از بین برده است.

دیگر هیچ حرفی از قدرت بازدارندگی در تفکر صهیونیست‌ها وجود ندارد و رژیم صهیونیستی به آخرین مراحل نابودی و زوالش بسیار نزدیک شده است. همان طور که طوفان الاقصی مقدمه نبرد بزرگ بود این عملیات مبارک ایران این زوال را تا این لحظه بسیار نزدیک کرده و این همان نبرد بزرگ و نهایی تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی به اذن خداوند است.

کد خبر 6084485 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • بازدارندگی صهیونیست‌ها همچون عمر آنها رو به زوال است
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید
  • نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است