Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@08:33:29 GMT

چرا فینال فصل سوم عصر جدید هیجان‌انگیزتر شد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۳۵۶۳

چرا فینال فصل سوم عصر جدید هیجان‌انگیزتر شد؟

فصل سوم«عصر جدید» به دلیل ساختارمند شدن برنامه و سیاست‌گذاری فکر شده‌تر برنامه جذاب‌تری نسبت به فصل اول و دوم است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - «عصر جدید» پس از آغاز ماه مبارک رمضان پخش مرحله مقدماتی خود را در روزهای شنبه و یکشنبه‌های با حضور  استعدادهای متنوع‌تری از سرگرفت تا این فصل با بازتاب‌های   گسترده‌تری در فضای مجازی نشر عمومی‌تری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل سوم عصر جدید از معدود برنامه‌های  اخیر سیماست که که توانسته بازتاب عمومی‌تر در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد تا بر اساس معیارهای برنامه‌سازی مدرن محتوای هیجان‌انگیز این برنامه خودش را به شبکه‌های اجتماعی تحمیل کند.


 در نیمه دوم فصل‌سوم استعدادهای خاص‌تری در این برنامه حضور پیدا کردند. «ملینا ممتاز» رکورددار «ورزش‌های ذهنی»، دارنده رکورد ارقام و اعداد تصادفی یکی ازشرکت کنندگان متفاوت فصل سوم عصر جدید بود.

او با اجرای نمایش ورزش‌های ذهنی و حافظه در عصر جدید ۳ در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ با کسب ۴ چراغ سفید به مرحله فینال قسمت یازدهم مرحله مقدماتی عصر جدید راه یافت. ممتاز دختر کوچک شادگانی از کودکی و از سن کم به دلیل هوش و حافظه بالا وارد ورزش های ذهنی شد و تاکنون افتخارات و رکوردهای زیادی را در این رشته کسب کرده است.

او یکی از کودکان مستعد نوجوان کشور از استان خوزستان است که از رکوردداران تشخیص ارقام تصادفی در ایران محسوب می‌شود. او در کنار ساینا شیخی ، ملینا ممتاز، آنیسا و ستیلا سمبل‌های استعدادهای کودک و نوجوان عصر جدید هستند که معدل سنی آنان از 12 تجاوز نکرده است.

یکی دیگر از اجراهای خاص این دوره از عصر جدید حضور گروه دختران آفتاب  است. ۲۵دختر پارکورکارِ کوشا و توانا از سمنان روی نردبان‌های بسیار بلندی اجرای خود را به نمایش گذاشتند تا  بلندی اراده‌شان مخاطب برنامه را بیشتر از همیشه به هیجان آورد. البته صدمه دیدن یکی از اعضای گروه و  نحوه رسیدگی پزشکی نشان داد صحنه عصر جدید به شدت ایمن است.

 موسیقی مقامی گنجینه‌ بی‌مانندی است که در سیاست گذاری سازندگان برنامه عصرجدید بسیار مورد توجه است. احیای موسیقی نواحی در تمامی نقاط ایران دست‌کم نیازمند یک برنامه‌ریزی فرهنگی ده ساله است تا موسیقی تکراری و خسته کننده کنسرت‌محور این روزها را تحت الشعاع قرار دهد. یوسف سرکوهی از سرخس خراسان رضوی اجرای متفاوتی را به این برنامه آورد تامخاطبان برنامه با یک اجرای منحصر به فرد مواجه شوند.

 یکی از حواشی عصر جدید که دست‌مایه هجمه علیه این برنام شد حضور هومن یار محمدی  از میان تماشاگران روی صحنه بود.

در این قسمت از برنامه احسان علیخانی با اشاره به این که تعداد زیادی از ویدئوهای ارسالی مربوط به استعداد خوانندگی بوده، خطاب به تماشاچیان پرسید چه کسانی تصور می‌کنند که استعداد خوانندگی دارند؟ سپس یکی از تماشاگران حاضر در سالن را انتخاب کرد تا برای نمایش استعداد خود روی صحنه بیاید. سپس قطعه «نفرین» که علیخانی اعلام کرد به صورت تنظیم شده موجود است، پخش شد و این تماشاچی که در زمینه خوانندگی و نوازندگی نیز تجربه داشت، شروع به خواندن کرد. در نهایت قرار بر این شد که داوران هنگام اجرا به هومن یارمحمدی رای بدهند و او پس از کسب چهار چراغ سفید در فینال قسمت ۱۱ حاضر شد. نکته عجیب این بود که احسان علیخانی با زنگ طلایی خود، هومن یارمحمدی را به مرحله بعد فرستاد!

در اغلب انتقادات منتشر شده درباره هومن یار محمدی به این موضوع اشاره می‌شود که طبق قوانین مسابقه، شرکت‌کنندگان باید مراحل ارسال ویدئو، راستی‌آزمایی، پذیرفته شدن و تمرین را طی کنند، بنابراین حضور یارمحمدی در جمع شرکت‌کنندگان و برندگان «عصر جدید» عادلانه نیست.  مخالفان  این اجرا حضور این فرد را اتفاقی ندانسته و آن را اتفاقی از پیش تعیین شده برای بالا رفتن جذابیت مسابقه و کنار زدن برخی حواشی مانند تارا صبی اشاره کردند.

عریضه‌نویسی ملتمسانه‌ به درگاه امامِ رئوف!

امید حمیدی با اینکه اجرای احساسی بسیار زیبایی را با محوریت علی‌ابن موسی‌الرضا روی صحنه برد و اشک تماشاگران را درآورد اما با نظرات صرفا رسمی، عبوس و آکادمیک ژاله صامتی حاضر شد تا دومین اجرای تک نفره درباره امام رضا(ع) با توفیق در روی صحنه عصر جدید مواجه نشود. در فصل‌های قبلی شرکت کننده دیگری نمایشی تک نفره را با محوریت علی ابن‌موسی الرضا روی صحنه برد که با واکنش‌های مشابه از سوی داوران مواجه شد.

چرا فینال مردمی عصر جدید متفاوت خواهد بود؟

فینال عصر صحنه اشک‌و لبخندها بود. منتخبان دور مقدمانی عصرجدید بهترین اجراهای خود را روی صحنه بردند و تقریبا داوران بهترین گزینه‌های خود را برای فینال انتخاب کردند. یکشنبه شب دوم خرداد ۱۴۰۱   آخرین برنامه فینال عصرجدید برای شناسایی استعدادهای نهایی از شبکه سوم سیما پخش شد.

منتخبان مسابقه استعدادیابی عصرجدید در چهار برنامه روی صحنه رفتند و هشت فینالیست این برنامه شناخته شدند. هر کدام از این شرکت‌کنندگان اجرای بسیار پیشرویی  را ارائه دادند اما در نهایت  گروه دپا ، پهلوانک های ایران زمین، گروه ترانه ستیلا و آنیسا، گروه جنگجویان ووشو، ساینا شیخی، گروه کاکتوس و پیمان  از اصفهان به فینال مردمی راه یافتند.

با انتخاب فینالیست‌ها و حضور گروه‌های متعدد هنری و فرهنگی، ورزشی از جهتی می‌توان سیاست‌گذاری برنامه عصر جدید در مورد نحوه ارائه استعدادهای گروهی را مورد توجه قرار داد و آن را به عنوان یک ویژگی ومولفه خاص این برنامه مد نظر داد. بر خلاف فرهنگ تفرد، عصر جدید برای ایجاد تجمعات هنری و ورزشی است.

فصل اشک‌ها

برای عدم راه یابی کدام استعدادها باید افسوس خورد ؟

 برخلاف انتقادهای فصل اول به نوع اجرای گروه موسیقی «شصت ثانیه»، این گروه تغییرات بنیادینی را در اجرای خود لحاظ کرد و اجرای دوم آن‌ها در فینال تقریبا متناسب با فرهنگ و ساختاری بود که در عصر جدید رایج شده است.

در واقع فرهنگ حاکم بر برنامه عصر جدید می‌تواند استعدادهایی که اجراهایشان متناسب با فرهنگ عامه نیست را با خود هم راستا کند و تغییر ساختار اجرای گروه «شصت ثانیه» در انتخاب لباس و فرم اجرای موسیقی با فرهنگ عصر جدید منطبق شد و حتی می‌توان برای برای بازماندن این گروه از فینال افسوس خورد.

سازمان صدا و سیما که اخیر اجراهای دست‌جمعی گروه‌های موسیقی را در دستور کار قرار داده می‌تواند از این استعدادها با یک برنامه‌ریزی بلند مدت استفاده کند.

افسون وحید موسوی به افسوس تبدیل شد

همانطور که در نخستین گزارش مشرق درباره عصر جدید اشاره شد موسیقی محلی از سوی سازندگان این مجموعه فرصت ظهور و بروز پیدا کرده است، اما قابلیت برجسته شدن را در این مجموعه برنامه‌ها توسط هیات داوران را نداشته است.  وحید موسوی یکی از شرکت‌کنندگان خاص این برنامه به فینال نرسید تا نقد به شیوه گروه داوراندر نادیده گرفتن گروه‌های سرود و موسیقی فولکلور ایرانی وارد باشد. با این حال امتداد سیاست اهمیت دادن به گروه‌های سرود و موسیقی محلی همچنان یکی از ویژگی‌های سازندگان و سیاست‌گذاران برنامه عصر جدید است.

حالا باید منتظر ماند و دید که آراء مردمی چگونه می‌تواند هیجان انتخاب برگزیده در گام آخر را چند برابر کند و در یک ارزیابی کلی می‌توان اذعان داشت، فصل سوم به دلیل ساختارمند شدن برنامه و سیاست‌گذاری فکر شده‌تر برنامه جذاب‌تری نسبت به فصل اول و دوم است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت ژاله صامتی سازمان صداو سیما احسان علیخانی شبکه سوم سیما علی ابن موسی الرضا ماه مبارک رمضان عصر جدید خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فصل سوم عصر جدید شرکت کنندگان سیاست گذاری برنامه عصر روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، مجید قناد به تازگی در برنامه‌ای که کامران نجف زاده اجرای آن را برعهده دارد (برمودا) اظهاراتی جنجالی داشته که باعث شده یکی از عمو‌های فیتیله‌ای پس از سال‌ها به موضوع قهرشان واکنش نشان بدهد.

مجید قناد با حضور در این برنامه تلویزیونی در واکنش به اینکه آیا می‌خواهید بعد از این همه سال درباره تعطیل شدن برنامه فیتیله حرفی بزنید؟ در بخشی از صحبتهایش اینگونه گفته بود: معمولا کسی از خانه خودش چیزی را بیرون نمی‌برد ولی آن زمان واقعاً دل من شکست به خاطر اتفاقی که افتاد و جالب اینجاست که بعد از اینکه دیگر در برنامه نبودم حتی خود مردم هم متوجه شده بودند.

قناد دلیل رفتنش از برنامه فیتیله را اینگونه روایت کرده است: «از نظر من دیگر آن برنامه، برنامه همیشگی من نبود. فقط کاری که آن زمان می‌کردم این بود در حین اینکه روز‌های جمعه ساعت ۶:۳۰ صبح به شبکه دو می‌آمدم در خیابان‌های خلوت با صدای بلند فریاد می‌زدم. دلم می‌خواست با کسی که دعوا می‌کنم تصور کنم روبروی من است و من با شدت حرف‌هایم را می‌زدم، آنقدر که ناراحت بودم. من تاکیدم این بود که این بچه دیگر این را نمی‌خواهد و دیگر این برنامه مال بزرگتر‌ها شده است.».



اما اختلاف میان این گروه برنامه ساز ـ عمو‌های فیتیله‌ای و مجید قناد ـ به دهه ۹۰ و کمی قبل‌تر برمی گردد که در نهایت به رفتن عمو قناد از برنامه منجر شد. برنامه با مجری‌های دیگری، چون محمود شهریاری و مهرداد نظام آبادی مدتی ادامه پیدا کرد، اما در سال ۹۴ بود که دیالوگ‌هایی بین شخصیت‌های این برنامه ردوبدل شد که موجب اعتراض گروهی از مردم آذری زبان و در نهایت توقف پخش از شبکه دو، توبیخ و برکناری برخی از عوامل آن و عذرخواهی مسئولان صدا و سیما شد. البته ناگفته نماند که در ادامه این طور به نظر می‌رسید که خود سه عموی فیتیله‌ای نیز با هم مشکل پیدا کرده اند. هرچند این اتفاق از سوی آنها تایید نشد، اما محمد مسلمی در عمل راهش را از حمید گلی و علی فروتن جدا کرد. آنها که در ابتدا با عنوان گروه تئاتر چهره نما کار خود را شروع کرده بودند، در نیمه دوم دهه ۸۰ با عنوان عمو‌های فیتیله‌ای از پرکار‌ها و محبوب‌های تلویزیون بودند، اما این اختلاف‌ها و اشتباهاتی که در ادامه رخ داد، باعث شد که پرونده یکی از برنامه‌های پربیینده تلویزیونی در حوزه کودک برای همیشه بسته شود.

مجید قناد هم این روز‌ها کلا از تلویزیون دور است و مدتهاست برنامه‌ای برای اجرا ندارد. آخرین برنامه او در تلویزیون در قامت مجری به سال ۱۴۰۰ در برنامه‌ای تحت عنوان «لوبیا فردا زود بیا» مربوط می‌شود.

مجید قناد گفته است: فقط کاری که آن زمان می‌کردم این بود در حین اینکه روز‌های جمعه ساعت ۶:۳۰ صبح به شبکه دو می‌آمدم در خیابان‌های خلوت با صدای بلند فریاد می‌زدم. دلم می‌خواست با کسی که دعوا می‌کنم تصور کنم روبروی من است و من با شدت حرف‌هایم را می‌زدم، آنقدر که ناراحت بودم. مجید قناد در گفت و گویی که آبان ۹۷ با ایسنا داشت، تاکید کرده بود که مشکلی با مدیران شبکه دوم سیما ندارد و دلیل کمرنگ شدن برنامه‌هایش برای کودکان بُروز برخی مشکلات مالی است.

این مجری قدیمی برنامه‌های کودک تلویزیون در صحبت هایش با اشاره به لزوم وجود اسپانسر در برنامه‌ها گفته بود که: «ما از نبود اسپانسر و مشارکت‌کننده در تولید برنامه‌های گروه سنی کودک و نوجوان رنج می‌بریم و تمام تلاش‌مان این است تا به نوعی این مشکل را برطرف کنیم.»

البته اظهارات اخیر مجید قناد در برمودا اولین واکنش به این جدایی نبوده است. آذرماه سال ۹۶ ـ دو سال پس از تعطیلی ـ عمو‌های فیتیله‌ای با حضور در برنامه زنده «فرمول یک» سید علی ضیا که از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رفت، درباره ماجرای جدایی‌شان از عمو قناد سخن گفته بودند.

عمو‌های فیتیله‌ای در پاسخ به اینکه آیا رابطه‌ای با او (مجید قناد) دارند با اشاره به پشتکار و ویژگی‌های این مجری محبوب اعلام کردند که دیگر رابطه تنگاتنگی با او ندارند و به خاطر اختلاف سلیقه از او جدا شدند.

علی فروتن اعلام کرده که با عمو قناد مثل قبل دیگر رابطه تنگاتنگی ندارند، چون او درگیر کار خود است و آنها نیز درگیر کار خودشان هستند.

او همچنین تصریح کرده بود که «آقای قناد جزو بهترین‌ها در حوزه کار کودک است و فقط گاهی اختلاف سلیقه پیش می‌آید. ما ۷ سال با او برنامه داشتیم و تهیه کننده اول برنامه هم خودش بود، اما به دلایلی که گفتنش درست نیست، ارتباط مان قطع شد… ما مجبور شدیم برای این که توی روی آقای قناد که برای ما عزیز است نایستیم، از گروه جدا شویم.»

محمد مسلمی، دیگر عموی فیتیله‌ای هم درباره جدایی از عمو قناد گفته بود که عمو قناد استادشان است و یادآور شده بود که «من اولین کارم را سال ۷۰ با ایشان شروع کردم. کسی که دست من را گرفت آقای قناد بود و هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که اول خدا و بعد ایشان به من کمک کردند که در کارم این اتفاق بیفتد.»

وی در پاسخ به این که آیا فیتیله‌ای‌ها دنبال به شهرت رسیدن از طریق مجید قناد و سپس رها کردن او بودند هم گفته بود: «گروه ما با تهیه کننده‌های زیادی، چون ذاکری، طبیبی، مناجاتی و در مجموع ۷، ۸ تا تهیه کننده کار کرده است. به هر حال همه همکاری‌ها ادامه پیدا نمی‌کند، نمی‌شود گفت اگر همکاری با کسی به پایان رسید، یعنی ما می‌خواستیم از همکارمان سوء استفاده و سپس او را رها کنیم! اگر چنین تفکری داشته باشیم زیر پای خودمان را خالی کردیم.»

علی فروتن پاسخ داده است:‌ای کاش آقای قناد هم به جای اینکه در برنامه‌ای دیگر دلش بشکند شروع به کار کردن و تولید محتوا می‌کرد همینطور بجای اینکه ساعت شش صبح در خیابان‌ها فریاد بزند بهتر بود که با کسی که مشکل داشت صحبت می‌کرد. حالا پس از گذشت سال ها، دوباره ماجرای قهر و اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای و عمو قناد با پخش یک برنامه تلویزیونی از سر گرفته شده است. در پی صحبت‌های مجید قناد در برنامه برمودا، یکی از عمو‌های فیتیله‌ای نیز به این جریان واکنش نشان داده است.

علی فروتن در واکنش به اظهارت اخیر مجید قناد گفته است: آقای قناد در صحبت‌های خود گفتند که آدم حرف خانه‌اش را بیرون نمی‌برد، اما متاسفانه تمام حرف‌هایش را زد. من خیلی دوست داشتم که شفاف‌تر صحبت می‌کردند و‌ای کاش این برنامه‌ای که ایشان را دعوت کرده بود به جای اینکه یک نفر را دعوت کند تا جماعتی را محاکمه کند عملا می‌توانست نظر همه را بپرسد که چرا این اتفاق افتاد.



او همچنین تاکید کرده که صحبت‌های مجید قناد را اصلا قبول ندارد و ادامه داده است: با تمام احترامی که برایشان قائل هستم، اما متاسفانه آن امانت داری و واقعیت قضیه را نگفتند؛‌ای کاش آقای قناد هم به جای اینکه در برنامه‌ای دیگر دلش بشکند شروع به کار کردن و تولید محتوا می‌کرد همینطور بجای اینکه ساعت شش صبح در خیابان‌ها فریاد بزند بهتر بود که با کسی که مشکل داشت صحبت می‌کرد.

دیگر خبرها

  • اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد
  • فردا : ایران - ازبکستان ، در یک قدمی فینال
  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • عیدیان راهی فینال شد
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • آرمان-حضرت: چه رقابت هیجان‌انگیزی! (عکس)
  • شور و هیجان "پپ گواردیولا"در تمرینات منچستر سیتی (فیلم)
  • خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان