Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نصیری ورگ روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان خروج ۲ واگن باری از خط که البته یکی از آنها خالی بود، به این خط آهن خسارات زیادی وارد نشده و اکنون نیز این مسیر ریلی برای ترددهای مسافربری و تجاری در حال استفاده است.  

وی گفت: فقط ۲ رام قطار مسافربری روز مسیر سرخس که البته ضریب اشغال کمی نیز دارند، طبق برنامه نگهداری و بهسازی خط و برای استفاده بهتر از ماشین آلات، نگهداری خط لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: شاید فردا ( دوشنبه)  و یا پس فردا حرکت ۲ رام قطار مسافربری روز در مسیر مشهد- سرخس نیز از سر گرفته شود.

نصیری ورگ خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک رام قطار مسافربری شب، از مشهد به سرخس می رود و یک رام قطار نیز صبح مسافران سرخسی را به مشهد می آورد.

وی گفت: هر رام قطار ۲۱۶ نفر ظرفیت مسافر دارد که در روزهای خاص و پرتردد و طبق درخواست فرمانداری این ظرفیت به ۳۲۴ مسافر افزایش می یابد.

مدیر کل راه آهن خراسان به ادامه تردد قطارهای باری در خط آهن مشهد- سرخس اشاره کرد و افزود: الان هم قابلیت استفاده از چهار رام قطار در روز در مسیر محلی مشهد- سرخس وجود دارد اما بواسطه ایمن سازی خط و بهسازی مسیر ریلی در فصل گرما، فقط ۲ رام قطار مسافربری در ساعات شب و صبح و در ساعات غیرگرم در این مسیر تردد دارند.

پیش از این حسن نوری زاده، سرپرست فرمانداری سرخس به ایرنا گفته بود: خروج قطار باری از ریل در مسیر مشهد- سرخس چهارشنبه گذشته هجدهم خرداد رخ داده و امروز و فردا تا رفع آسیب دیدگی خط آهن حرکت قطار مسافربری محلی مشهد-سرخس لغو شده است.

بر اساس اعلام مدیرکل راه آهن خراسان و بر اساس آمار سال ۱۴۰۰، علاوه بر تردد روزانه ۲ رام قطار مسافربری به ظرفیت ۲۱۶ مسافر در مسیر ریلی سرخس -مشهد، روزانه ۱۲۰ واگن ورودی و ۱۲۰ واگن خروجی از پایانه ریلی سرخس بین ایران و ترکمنستان تردد دارند.

مدیر کل راه آهن خراسان پیش از این در قالب گزارش سالانه گفته بود: با ثبت جابه‌جایی یک میلیون و ۳۷۹ هزار تن کالا از مرز ریلی سرخس با کشور ترکمنستان در سال ۱۴۰۰، رکورد ۲۵ ساله ترانزیت کالا در این مرز بین‌المللی شکسته شد.

مصطفی نصیری ورگ افزود: حمل این میزان انواع محموله های ترانزیتی با بیش از ۲۳ هزار دستگاه واگن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۴ برابر شده است.

شهر مرزی سرخس در ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

خراسان رضوی با هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه‌آهن، معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است.

این استان رتبه نخست جابه‌جایی مسافر را نیز در ناوگان ریلی ایران دارد.

برچسب‌ها حمل و نقل ریلی ترکمنستان سرخس اداره کل راه آهن خراسان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی ترکمنستان سرخس حمل و نقل ریلی ترکمنستان سرخس اداره کل راه آهن خراسان ۲ رام قطار مسافربری کل راه آهن خراسان خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری مجدد پرواز مسیر مشهد – قشم

 ناصر رجبی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم گفت: پرواز مشهد - قشم در مسیر رفت و برگشت پس از حدود ۲ هفته توقف دوباره برقرار شد.

وی افزود: این پرواز به مشهد مقدس توسط شرکت هواپیمایی سپهران با یک فروند بویینگ ۷۳۷ روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • تمرکز آنکارا بر تولید قطار سریع السیر!
  • برقراری مجدد پرواز مسیر مشهد – قشم
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • ◄ چالش های تنظیم گری در حمل و نقل ریلی/ آیا راه آهن می تواند تنظیم گر حمل و نقل ریلی باشد؟
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی به یکدیگر با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • یک کشته و چند مجروح در پی فرو ریختن پل روی خط ریلی در روسیه
  • تبریز-آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه