Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@17:11:36 GMT

ورود توده گردوخاک از عراق و باد شدید در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۶۳۶۵

ورود توده گردوخاک از عراق و باد شدید در پایتخت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا با انتقال توده گردوخاک از عراق در غرب و شمال غرب گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و روز سه‌شنبه این شرایط در غرب و شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: اوایل امشب و فردا در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، و در نقاط مستعد بارش تگرگ داریم که این شرایط در ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی و شرقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش رو مناطقی از شمال شرق و شرق کشور و جنوب شرق وزش باد شدید موقت، رگبار و رعدوبرق و بارش تگرگ در مناطق مستعد داریم و این شرایط روز پنجشنبه در شمال غرب و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: بعدازظهر فردا و فردا شب با انتقال توده گردوخاک از کشور عراق در غرب و شمال غرب گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و روز سه شنبه این شرایط در غرب و شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز سه شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و روز چهارشنبه در نوار شرقی کشور این شرایط حاکم است که با کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف، بعد از ظهر نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 35 و 24 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهر‌کرد با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در باره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1400) تا 20 خرداد امسال 160.3 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در این بازه زمانی 133.4 میلیمتر بود که بارش سال جاری 20.2 درصد بیشتر از سال گذشته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواشناسی محیط زیست غرب و شمال غرب پیش بینی می شود باد شدید وزش باد سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق

به گزارش همسشهری آنلاین و بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهار محال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق شرق و شمال شرق، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

فردا جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد و کرمان، جنوب اصفهان و شنبه در برخی نقاط استان فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، همچنین یکشنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش رخ خواهد داد. دوشنبه بارش در غرب و شرق سواحل دریا خزر ادامه خواهد داشت.

طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

هواشناسی همچنین اعلام کرد خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج می‌باشند.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد در شمال شهر و همچنین بارش پراکنده پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و کمینه دما ۷ درجه گزارش شده است.



کد خبر 840984 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • ورود موج بارشی جدید طی امروز و فردا در خوزستان
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • رگبار و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • تداوم بارش‌های پراکنده در کشور/ وزش باد شدید طی سه روز آینده در شرق
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • پیش‌بینی بارش برف در نقاط سردسیر / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی
  • بارش باران در این مناطق کشور
  • هشدار زرد ورود توده گرد و خاک به خوزستان
  • آغاز بارش برف و باران در نواحی شمال غرب کشور از فردا ۷ فروردین