Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@16:52:10 GMT

دلایل رشد20 درصدی قیمت کاغذ در بازار

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۸۳۳۳

دلایل رشد20 درصدی قیمت کاغذ در بازار

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا، گفت: 90 درصد کاغذ مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود بنابراین نرخ ارز و مسائل خارجی در قیمت آن تاثیرگذار است.

به گزارش ایران اکونومیست، کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویش «علت افزایش قیمت کاغذ در سال 1401 چیست» عنوان کردند که در سال جدید قیمت انواع کاغذ در بازار 40 درصد افزایش یافته است در حالی که هیچ‌کس در این رابطه توضیحی نمی‌دهد، بنابراین برای بررسی دلایل افزایش قیمت کاغذ گفت‌وگویی با احمد شریفان رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا انجام شده که در ادامه آمده است: 

احمد شریفان در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره دلایل افزایش قیمت کاغذ اظهار داشت: 90 درصد کاغذ مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود بنابراین نرخ ارز و مسائل خارجی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاغذ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه قیمت کاغذ از ابتدای امسال 20 درصد گران شده است، بیان داشت: جنگ روسیه و اوکراین مجرای ورودی کالاهای ما را تا حدودی بسته است و همین موضوع بر روی قیمت کاغذ تاثیرگذاشته است. 

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا با بیان اینکه مسائل مختلف داخلی نیز بر روی قیمت کاغذ اثرگذار است، بیان داشت: وزارت صمت متولی بازار و متولی واردات است بنابراین باید در کنترل بازار نقش ایفا کند که متاسفانه نقشی در کنترل بازار کاغذ نداشته است. 

شریفان بیان داشت: موازی‌‌کاری‌ها در خصوص کنترل بازار بسیار زیاد است و با وجود اینکه تعزیرات، بازرسی اصناف اقداماتی را انجام می‌دهند اما نتیجه‌ای برای کنترل بازار محصولات مختلف از جمله کاغذ بدست نمی‌آید. 

وی اظهار داشت: به علت جنگ ایران و روسیه و افزایش تورم بین‌المللی قیمت هر تن کاغذ 300 دلار افزایش یافته است در نتیجه این مساله بر روی قیمت کاغذ که 90 درصد از طریق واردات تامین می‌شود اثرگذار است. 

شریفان افزود: قیمت هر بسته کاغذ A4 در حال حاضر در بازار حدود 100 هزار تومان است در حالی که با توجه به گران شدن قیمت کاغذ وارداتی یک بسته کاغذ A4 بدون محاسبه سود واردات 135 هزار تومان تمام می‌شود. 

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کنترل بازار قیمت کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت بیت‌کوین به بالای منطقه مقاومت ۶۶هزار دلاری صعود و تثبیت خود را آغاز کرد و اکنون به حرکت بعدی بالاتر از منطقه مقاومت ۶۷ هزار و۲۰۰ دلاری چشم دوخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بالای ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. در نمودار ساعتی نیز خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی ۶۵هزار و ۹۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، اگر بیت‌کوین منطقه مقاومت ۶۷هزار و ۲۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند شتاب صعودی به دست آورد و اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۷هزار دلاری بالا برود، ممکن است اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۶هزار و ۲۰۰ دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۶۴۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۴۲.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۵.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۷۴ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۲ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۴۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۰.۰۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۲ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۰.۱۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۰ درصد افزایش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا سقوط کرد