Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@23:55:42 GMT

دلایل افزایش قیمت کاغذ در بازار

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۰۲۵۶

دلایل افزایش قیمت کاغذ در بازار

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا، گفت: ۹۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود بنابراین نرخ ارز و مسائل خارجی در قیمت آن تاثیرگذار است.

به گزارش مشرق، احمد شریفان درباره دلایل افزایش قیمت کاغذ اظهار داشت: ۹۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود بنابراین نرخ ارز و مسائل خارجی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاغذ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه قیمت کاغذ از ابتدای امسال ۲۰ درصد گران شده است، بیان داشت: جنگ روسیه و اوکراین مجرای ورودی کالاهای ما را تا حدودی بسته است و همین موضوع بر روی قیمت کاغذ تاثیرگذاشته است. 

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا با بیان اینکه مسائل مختلف داخلی نیز بر روی قیمت کاغذ اثرگذار است، بیان داشت: وزارت صمت متولی بازار و متولی واردات است بنابراین باید در کنترل بازار نقش ایفا کند که متاسفانه نقشی در کنترل بازار کاغذ نداشته است. 

شریفان بیان داشت: موازی‌کاری‌ها در خصوص کنترل بازار بسیار زیاد است و با وجود اینکه تعزیرات، بازرسی اصناف اقداماتی را انجام می‌دهند اما نتیجه‌ای برای کنترل بازار محصولات مختلف از جمله کاغذ بدست نمی‌آید. 

وی اظهار داشت: به علت جنگ ایران و روسیه و افزایش تورم بین‌المللی قیمت هر تن کاغذ ۳۰۰ دلار افزایش یافته است در نتیجه این مساله بر روی قیمت کاغذ که ۹۰ درصد از طریق واردات تامین می‌شود اثرگذار است. 

شریفان افزود: قیمت هر بسته کاغذ A۴ در حال حاضر در بازار حدود ۱۰۰ هزار تومان است در حالی که با توجه به گران شدن قیمت کاغذ وارداتی یک بسته کاغذ A۴ بدون محاسبه سود واردات ۱۳۵ هزار تومان تمام می‌شود. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت قیمت کاغذ افزایش قیمت کاغذ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کنترل بازار قیمت کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

بیشتر بخوانید: واردات خودروی جانبازان به کجا رسید؟

وی افزود:حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227451 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!