Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دیانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بیشتر صنوف، تولیدکنندگان کارت بازرگانی دارند و واردات و صادرات انجام می‌دهند، اما وضعیت صنف کیف و کفش اینطور نیست، چرا که اکثر فعالان این صنف جواز ندارند. حدود ۵۰۰ هزار کارگر در این صنف فعالیت می‌کنند که ۲۵ هزار نفر در شرف بیکار شدن هستند. البته شنیده‌ها حاکی از این است که حدود ۳۰۰۰ نفر تاکنون بیکار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود هفت تا ۸۰۰۰  کارگر هم در بخش واردات و فروش مواد اولیه این صنف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار کارگاه تولیدی در صنف کیف و کفش فعالیت می‌کنند که فقط ۵۰۰۰ واحد دارای مجوز هستند، تصریح کرد: اما وزارت صمت می‌گوید فقط به مشکلات واحدهای دارای مجوز رسیدگی می‌کند. یکی از درخواست های اصلی ما صدور مجوز برای واردات ماشین آلات مستعمل برای این صنف است. اما وزارت صمت فقط به تولیدکنندگان اجازه واردات ماشین آلات مستعمل می‌دهد که آنها هم کارت بازرگانی و امکان واردات ندارند. بازرگانان هم فقط می‌توانند ماشین آلات نو وارد کنند. شرایط دریافت جواز هم برای تولیدکنندگان بسیار دشوار است.

دیانی با بیان اینکه در بین ۵۰۰۰ تولیدکننده با مجوز، حتی پنج تولیدکننده با کارت بازرگانی وجود ندارد، تصریح کرد: از طرف دیگر صنف کفش یک بازرگان اصلی دارد که ۳۰۰۰ قلم مواد اولیه وارد می‌کند، اما در مواردی به این شرکت اجازه فعالیت داده نمی‌شود. این در حالی است که دستگاه‌های قدیمی تولید کفش در حال تخریب هستند و باید مجوز واردات دستگاه‌های مستعمل به بازرگانان داده شود.

وی در ادامه با اشاره به سختگیری‌های روند طولانی ترخیص کالاها از گمرک، گفت: در حال حاضر هم دیرکرد در تخصیص ارز باعث شده شرکت‌های اروپایی قیمت خود را بالا ببرند، برای مثال یکی از شرکت‌ها اعلام کرده اگر تا ۱۵ روز آینده پول پرداخت نشود باید ۱۰ درصد اضافه پرداخت کنیم. شنیده‌ها حاکی از این است که این مشکل می‌تواند از طریق معاونت صنایع وزارت صمت حل شود و زودتر ارز اختصاص پیدا کند.

این بازرگان پیش‌تر هم با اشاره به مشکلاتی که بانک مرکزی، گمرک و وزارت صمت برای واردات مواد اولیه این صنف ایجاد کرده، گفته بود که اگر این مشکلات برطرف نشود امکان دارد اشتغال بیش از ۲۵ هزار نفر از بین رود.

منبع: الف

کلیدواژه: مواد اولیه ماشین آلات وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد