Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر اطلاعات و ارتباطات در فضای مجازی، دوره‌ای را رقم زده است که دیگر هر فردی از هر سنی به نوعی با دنیای مجازی در ارتباط است.

طبق یک آمار حاصل از تحقیقات داخلی، در کشورمان حدود ۹۷ درصد کودکان و نوجوانان موبایل دارند و در گروه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند.

مراقبت از کودکان در فضای مجازی از جمله اهداف و برنامه‌های کشور‌های مختلف است؛ فراهم سازی یک محیط امن برای حضور این قشر در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی و ضابطه‌مند کردن این فضا با توجه به ارائه محتوا‌های بعضاً مخرب، ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما هم سال گذشته سند صیانت از کودکان از فضای مجازی به تصویب رسید که به گفته متولیان آن در دست اجراست. در ادامه گزارشی را ببینید از تلاش کشور‌های مختلف برای قانون‌گذاری در زمینه مراقبت از کودکان در فضای مجازی.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید

فیسبوک در حال طراحی فضایی برای جذب کودکان است

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودکان در فضای مجازی بازی رایانه ای حفاظت از کودکان در اینترنت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد فوری با هر نوع اقدام مجرمانه این فضا در استان آذربایجان غربی از اقدامات ضروری استان می‌باشد که باید عملیاتی و راه اندازی شود.

ناصر عتباتی ادامه داد: در فضای مجازی بعضی از افراد دست به جرائمی نظیر تشویق به کلاهبرداری، فساد، مسائل غیر اخلاقی، مباحث تجزیه طلبانه و وحدت شکن، فعالیت اراذل اوباش، موادمخدر و... می‌ کنند که دستگاه قضایی استان بدون اغماض و مماشات با اینگونه افراد برخورد جدی خواهد نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بازنشر فیلمی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید
  • باید همه اقداماتی که در کشور صورت می‌گیرد زیر سایه امنیت باشد