Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره آزادراه شیراز-اصفهان گفت: امروز تامین منابع مالی را مورد بررسی قرار دادیم و دوستان قول دادند در صورت تامین منابع، پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر استانی خود به استان فارس پس از بازدید از پروژه آزادراه شیراز اصفهان در جمع خبرنگاران با بایان اینکه امروز با دعوت استاندار شیراز برای نظارت میدانی از پروژه‌های دولت توفیق یافتم از آزادراه شیراز-اصفهان بازدید کنیم، گفت:  اولین طرحی که بازدید کردیم آزادراه شیراز اصفهان است که یکی از بزرگترین پروژه‌های کیلومتری کشور است که حدود 224 کیلومتر عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آزادراه شیراز-اصفهان بالغ بر 90 درصد پیشرفت پروژه داشته و در چندین جبهه کارگاه‌ها مشغول کار هستند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که از وزارتخانه‌های راه و دفاع که پیمانکار و شریک پروژه هستند تشکر می‌کنیم که نهایت همکاری را داشته‌اند.

مرتضوی اضافه کرد: امروز تامین منابع مالی را مورد بررسی قرار دادیم و دوستان قول دادند در صورت تامین منابع، پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه دوستان سازمان برنامه و بودجه قول مساعد را داده و پیش بینی می‌کنیم ان‌شاءالله این پروژه تا پایان سال به سرانجام برسد، درباره رقم‌های تعیین شده برای اعتبار این قطعه هفتم این پروژه اظهار داشت: 40 درصد بر عهده وزارت دفاع است، 10 درصد بر عهده شهرداری شیراز و 50 درصد دیگر برعهده دولت است که مجموع این رقم 2 هزار و 300 میلیارد تومان است.

به گزارش تسنیم، با تکمیل و بهره برداری از آن فاصله بین شیراز تا اصفهان حدود 130 کیلومتر و زمان سفر نیز به مدت 2 ساعت کاهش می یاید.

این طرح در مجموع از قطعه یک تا ششم (ایزدخواست تا سه راهی تنگه خیاره) بیش از ٩٣درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که فقط لایه نهایی روکش آسفالت آن باقی مانده است که در حال عملیات نیوجرسی و تأسیسات روشنایی روفوژ میانی ( فاصله بین باندها) در حال اجراست.

قطعه یک به طول 5٣.4 کیلومتر، قطعه دو٣ ، قطعه سه ٢٣، قطعه چهار ٣5 و قطعه پنج ٣5 و قطعه شش ٣5 کیلومتر است. قطعه هفتم هم ١٢ کیلومتر و 5 متر است. با افتتاح این طرح کاهش مصرف سوخت به میزان ١٣6 میلیون لیتر در سال و تلفات جاده ایی  به 55 نفر کاهش می یابد که این از مزایای طرح است. این طرح در صورت تامین اعتبار به موقع بهار سال آینده افتتاح می شود.

قطعه هفتم در غرب شهر شیراز به سمت شهر شهرستان بیضاء آغاز شده که تاکنون بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد . این قطعه ١٢.5 کیلومتر است. عملیات احداث این آزادراه در سال 89 کلنگ زنی شد. بازدید از کارخانه آزمایش مرودشت و کارخانه کاغذسازی زاگرس ، دیدار با نماینده ولی فقیه و  حضور در جلسه پیگیری مصوبات سفر  از برنامه‌های سفر یک روزه مرتضوی به این استان است.

معاون اجرایی رئیس جمهور پیش تر اعلام کرده بود که تاکنون مصوبات ١٧ استان قطعی و ابلاغ و پیش‌بینی‌های لازم برای ابلاغ اعتبارات 10 استان دیگر هم انجام شده است که بعد از عبور از تأمین منابع برای هدفمندی به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده می‌شود. رئیس‌جمهور 22 مهرماه سال 1400 به استان فارس سفر و در پایان هفتمین سفر استانی خود اعلام کرده بود که در این سفر، یکصد مصوبه با حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای گره‌گشایی از مسایل استان فارس و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام این استان اختصاص یافت.

این یکصد مصوبه شامل 25 مصوبه در حوزه راه و شهرسازی،6 مصوبه در حوزه جهاد کشاورزی، 13 مصوبه در حوزه وزارت نیرو، 9 مصوبه  در حوزه وزارت نفت و 12 مصوبه در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

رئیسی در طول 9 ماه اخیر به 24 استان‌ کشور شامل خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌ جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان‌ رضوی، البرز، قزوین،آذربایجان غربی و شرقی ،تهران و کهکیلویه  و بویراحمد سفر کرده است. استان های کرمانشاه، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، کردستان، کرمان و مرکزی مقصد سفرهای بعدی رئیس جمهور است.

معاون اجرایی رئیسی هم طی امسال برای پیگیری و نظارت میدانی بر پیشرفت و تحقق مصوبات و دستورات رئیس جمهور، تاکنون به استان‌های خوزستان، زاهدان، سمنان، یزد، خراسان جنوبی سفر کرده است که هفته گذشته در دومین سفرش به استان خوزستان برای طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و همچنین بازدید از حادثه متروپل به آبادان سفر کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت سیزدهم دولت سیزدهم معاون اجرایی رئیس جمهور آزادراه شیراز اصفهان تا پایان سال مصوبه در حوزه تامین منابع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان

تین نیوز

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ماموریت داد که تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به نصب دوربین های ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان اقدام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان افزود: با توجه به پیگیری های انجام شد برای تامین اعتبارات لازم برای تکمیل این محور آزادراهی از طریق مولدسازی، ضرورت دارد که دستگاه های ذی ربط در اجرای توافقات سرعت عمل داشته باشند.

وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان نیز با توجه تعریف مثلث طلایی گردشگری بین استان های فارس، اصفهان و یزد، جاذبه های طبیعی پیرامون آزادراه شیراز اصفهان را با تمرکز بر حفظ محیط زیست معرفی و زمینه های استفاده گردشگران و عموم از این جاذبه ها را فراهم کند.

ایمانیه از مدیریت امور شعب بانک ملی و بانک مسکن استان نیز خواست ظرف ۲ هفته نسبت به پیگیری و واریز تسهیلات ماده ۵۶ برای اجرای قطعه تنگ خیاره به لپویی اقدام و نتیجه را اعلام کنند.

ایمانیه، همچنین به اداره کل راه و شهرسازی فارس ماموریت داد تا نسبت به بررسی اتصال آزادراه شیراز اصفهان به شهر مرودشت جهت سهولت بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید اقدام و نتیجه بررسی را در جلسه آتی اعلام کند.

وی، همچنین از اداره کل امور عشایر فارس خواست که با هماهنگی شرکت ساخت و بهره برداری از آزادراه و همچنین فرمانداری های ذی ربط، تمهیدات لازم برای عبور ایمن ایلات یا تعیین مسیر جایگزین اتخاذ کند.

استاندار فارس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس را نیز مامور کرد تا پیگیری لازم برای استقرار کامل اورژانس در آزادراه شیراز اصفهان طبق استانداردهای کشوری و حسب مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان انجام و نتیجه را اعلام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی