Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:26:23 GMT

سمپاشی ۲۴ هزار منهول فاضلاب در اراک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۰۳۱۸

سمپاشی ۲۴ هزار منهول فاضلاب در اراک آغاز شد

 «سعید سرآبادانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار میلیارد ریال اعتبار برای این میزان سمپاشی به طول ۴۰۰ کیلومتر اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: وجود حشرات و جانوران موذی در شبکه فاضلاب از معضلات زندگی شهری است و این شرکت برای جلوگیری از تکثیر حشرات، دریچه‌ها و منهول‌های فاضلاب را سم‌پاشی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امور آب و فاضلاب شهرستان اراک هرساله در ۲ نوبت نسبت به سمپاشی خطوط اصلی، فرعی و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اقدام می‌کند.

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان اراک افزود: نوبت اول از اوایل اردیبهشت ماه هر سال آغاز و تا پایان خرداد ماه به طول می انجامد و نوبت دوم نیز از اواسط شهریورماه آغاز و تا نیمه نخست مهرماه ادامه دارد.

سرآبادانی اظهار داشت: در کلانشهر اراک حدود ۲۴ هزار منهول فاضلاب وجود دارد که برای هر منهول بسته به عمق از نیم تا یک لیتر سم مصرف می‌شود.

در کلانشهر اراک ۱۸ باب مخزن با ظرفیت ۱۱۸ هزار متر مکعب و حدود یک‌هزار کیلومتر شبکه آب و ۹۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی آب و فاضلاب بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی آب و فاضلاب اراک استان مرکزی آب و فاضلاب بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۸ انشعاب غیر مجاز آب در بندر امام خمینی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود چاشیانی سرپرست اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی گفت: استفاده غیر مجاز آب از سوی برخی افراد با استفاده از انشعاب‌ها و برداشت غیر مجاز از شبکه‌های آبرسانی، اقدامی ناپسند است و علاوه بر آسیب رساندن به تاسیسات، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب، اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی را در خدمات رسانی به مشترکان، دچار مشکلات مختلفی می‌کند.     وی افزود: کاهش شدید فشار و کمبود آب شبکه توزیع، تحمیل هزینه‌های زیاد، فرسوده شدن، کاهش عمر مفید شبکه توزیع و جمع آوری آب و فاضلاب، هدررفت آب، کاهش فشار شبکه آبرسانی، مصرف بی رویه به دلیل لحاظ نشدن مصرف در هزینه آب بهاء و افزایش هزینه نگهداری به دلیل ایجاد خسارت بر روی شبکه برای استفاده غیر مجاز از آب را از جمله مشکلات ناشی از استفاده غیر مجاز از آب هستند.     چاشیانی با بیان اینکه بیشترین انشعاب‌های غیرمجاز اداره آبفای بندر امام خمینی مربوط به مناطق حاشیه نشین است، ادامه داد: نبود زیرساخت مناسب، وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب به تعداد زیاد، نصب مستقیم پمپ بر روی شیر، شبکه معیوب و غیر استاندارد، هدر رفت بسیار زیاد آب و نیز نبود مخزن از مشکلات آبرسانی به این شهر است.     سرپرست اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه بهره برداری غیرمجاز از شبکه توزیع آب مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان از ۱۴ فروردین
  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش نوآموزان از ۱۴ فروردین
  • آلومینیوم اراک سال جدید را با پیروزی آغاز کرد
  • شناسایی ۴۸ انشعاب غیر مجاز آب در بندر امام خمینی
  • تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان بر اثر نشست زمین + عکس
  • تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان اثر نشست زمین
  • ثبت نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر برای نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • رفع بیش از ۶ هزار حادثه فاضلاب در بندر امام خمینی
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • آغاز نوبت‌دهی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان