Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید صولت مرتضوی در جریان سفر یک روز خود به استان فارس از طرح ۲۲۴ کیلومتری آزادراه شیراز- اصفهان به‌عنوان طولانی‌ترین طرح آزادراهی در حال اجرا، بازدید کرد که با تکمیل و بهره‌برداری از آن فاصله بین شیراز تا اصفهان حدود ۱۳۰ کیلومتر و زمان سفر نیز ۲ ساعت کاهش می‌یابد.

معاون اجرایی رئیس جمهور پس از بازدید از پروژه آزادراه شیراز - اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: این آزادراه بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در چندین جبهه کارگاه‌ها مشغول کار هستند و همکاری بسیار خوب وزارتخانه‌های راه و دفاع به‌عنوان پیمانکار و شریک این پروژه قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروز تأمین منابع مالی را مورد بررسی قرار دادیم و دوستان قول دادند که در صورت تأمین منابع، پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد.  

مرتضوی با بیان این‌که سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه قول مساعد داده و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال به سرانجام برسد، درباره رقم‌های تعیین شده برای اعتبار قطعه هفتم این پروژه توضیح داد که ۴۰ درصد آن بر عهده وزارت دفاع، ۱۰ درصدش بر عهده صدرای شیراز و ۵۰ درصد دیگر آن بر عهده دولت است که مجموع این رقم ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

گفتنی است، قطعه یک تا ششم طرح ملی آزادراه شیراز به اصفهان که ایزدخواست تا سه راهی تنگه خیاره را در بر می‌گیرد، بیش از ٩٣درصد پیشرفت فیزیکی داشته که فقط لایه نهایی روکش آسفالت آن باقی مانده است که در حال عملیات نیوجرسی و تأسیسات روشنایی روفوژ میانی (فاصله بین باندها) در حال اجراست.

قطعه یک این آزادراه نیز به طول ۵٣.۴ کیلومتر، قطعه دوم آن ٣٠، قطعه سه ٢٣، قطعه چهارم آن ٣۵، قطعه پنج آن ٣۵ و قطعه ششم آن ٣۵ کیلومتر است و قطعه هفتم طرح که در غرب شهر شیراز به سمت شهرستان بیضاء آغاز شده و بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته نیز، مسافتی بالغ بر ۱۲.۵ کیلومتر را دربرمی‌گیرد.  

عملیات احداث این آزادراه در سال ۸۹ کلنگ زنی شد و با افتتاح آن که در صورت تأمین اعتبار تا بهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، مصرف سوخت به میزان ١٣۶ میلیون لیتر در سال و تلفات جاده‌ای نیز تا ۵۵٠ نفر کاهش می یابد که این از مهم‌ترین مزایای طرح است. 

بازدید از کارخانه آزمایش مرودشت و کارخانه کاغذسازی زاگرس، دیدار با نماینده ولی فقیه و حضور در جلسه پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مرتضوی به استان فارس است.

معاون اجرایی رئیس جمهور پیش‌ از این اعلام کرده بود که تاکنون مصوبات ١٧ استان قطعی و ابلاغ و پیش‌بینی‌های لازم برای ابلاغ اعتبارات ۱۰ استان دیگر هم انجام شده است که بعد از عبور از تأمین منابع برای هدفمندی به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آزادراه شیراز اصفهان معاون اجرایی رئیس جمهور سید صولت مرتضوی تامین اعتبار بهره برداری آزادراه شیراز رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمدی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی عصر دوشنبه به همراه هیئت همراه از پروژه قطعه شش آزاد راه تبریز ارومیه بازدید کرد.

در این بازدید سردار علی محمدی در جریان آخرین فعالیت‌های صورت گرفته در این پروژه قرار گرفت.

وی در ادامه این بازدید با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه افزود: اجرای این پروژه می‌تواند کمک بسیار شایانی به کاهش حجم بار ترافیکی استان در محورهای فعلی داشته باشد و از همین رو اجرای این پروژه اهمیت ویژه ای دارد و می‌توان با اجرای این پروژه شاهد کاهش تصادف‌های شدید در محورهای فعلی استان باشیم.

سردار محمدی در ادامه صحبت‌هایش با تقدیر از مهمانی سرمایه گذار این پروژه یاد آور شد که خیلی خوشحالم که یک سرمایه گذار بومی اجرای این پروژه را بر عهده گرفته است و این پروژه هم اکنون به صورت کاملاً بومی در حال اجرا می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه افزود: نیروی انتظامی در اجرای این پروژه خود را کنار تیم اجرایی می‌داند و در به سرانجام رسیدن این پروژه هر کمکی که نیاز باشد از انجام آن کوتاهی نخواهد کرد.

سردار محمدی ضمن بازدید میدانی از اجرای پروژه از پیشرفت پروژه ابراز رضایت نموده و برای سرمایه گذار پروژه آرزوی موفقیت نمود.

کد خبر 6085894

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم