Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زنجیره‌های عرضه جهانی که پیشتر به دلیل جنگ در اوکراین و محدودیت‌ها در چین مختل شده بودند، طی هفته گذشته به علت جنبش اجتماعی ناشی از اعتصاب رانندگان در کره جنوبی بیش از پیش با اختلال مواجه شده است.

کامیون داران در کره جنوبی از هفته گذشته در اعتراض به افزایش قیمت سوخت اعتصاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار و ارقام وزارت بازرگانی کره جنوبی نشان می‌دهد اعتصاب که روز سه‌شنبه وارد هشتمین روز خود شد، تولید و حمل و نقل را در بخش‌های مهم فولاد، پتروشیمی و خودرو مختل کرد و به زیان حدود ۱.۶ تریلیون وون (۱.۲ میلیارد یورو) منجر شد.

این جنبش اجتماعی از دیگر چالش‌ها برای زنجیره‌های تامین جهانی است که در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های طولانی مدت در چین و جنگ در اوکراین دچار اختلال شدید شده است.

کره جنوبی بزرگترین صادرکننده تراشه‌های حافظه است و غول تراشه‌های جهانی سامسونگ الکترونیک، همچنین شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند کیا و هیوندای موتورز در این کشور فعالیت می‌کنند.

این اولین اعتصاب بزرگ از زمان به قدرت رسیدن یون سوک یول، رئیس جمهور محافظه کار طرفدار تجارت است.

رانندگان کامیون‌ از هفته گذشته در اعتراض به حداقل دستمزد و افزایش هزینه ها، اعتصاب و فعالیت در بنادر و کارخانه‌های چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را مختل کردند.

چو جونگ جائه، یکی از اعضای اتحادیه همبستگی رانندگان روز سه شنبه گفت همه آن چیزی که ما می‌خواهیم این است که به بی‌اطمینانی در تامین هزینه‌های زندگی خود پایان دهیم.

کامیون داران می‌گویند از افزایش شدید هزینه‌های سوخت به ستوه آمده اند. نرخ تورم در کره جنوبی طبق آمار رسمی در ماه مه به اوج خود در یک دهه گذشته رسیده است.

چو جونگ جائه افزود وقتی قیمت سوخت کاهش می‌یابد خیلی سریع هزینه‌های حمل و نقل کاهش می‌یابد، اما وقتی قیمت سوخت بالا می‌رود بین دستمزد‌ها و افزایش قیمت‌ها تعادل برقرار نمی‌شود. استاندارد زندگی ما در خطر است.

روز سه‌شنبه نزدیک بندر اینچئون ده‌ها کامیون به نشانه اعتراض پرچم‌هایی بر روی کامیون‌ها برافراشتند.

تظاهرات مشابهی در سراسر کره جنوبی سازماندهی شده است. بنابر اعلام دولت، روز دوشنبه، هفت هزار نفر در ۱۴ شهر مختلف تظاهرات کردند.

هان داک سو، نخست وزیر کره جنوبی روز سه شنبه، خواستار پایان دادن به اعتصابات شد و گفت اعتصاب‌ها ضربه بسیار سنگینی به اقتصاد صادرات محور کشور وارد می‌کنند.

او گفت این اعتصاب‌ها باعث آسیب جدی به شبکه لجستیکی می‌شود، اما اعتصاب کنندگان می‌گویند مصمم هستند تا زمانی که صدایشان شنیده شود به اعتصاب ادامه دهند.

لی سونگ هو، یکی از کامیون داران با بیش از سی سال سابقه کار گفت: تا زمانی که درخواست ما پذیرفته نشود، دست از اعتصاب بر نمی‌داریم، زیرا تنها کاری که از آن عقب نشینی نمی‌کنیم، دست کشیدن از حقوق خود است.

دولت و اعتصاب کنندگان در حال مذاکره هستند، اما مخالفان مسئولان دولتی را به دامن زدن به تنش با در پیش گرفتن سیاستی خصمانه در قبال کارگران متهم می‌کنند.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد در هفته اول اعتصاب، ۲۳ نفر از اعضای اتحادیه همبستگی رانندگان بار به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی از جمله اختلال در ترافیک دستگیر شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره جنوبی افزایش قیمت سوخت اعتصاب کامیون داران کره جنوبی روز سه شنبه هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا قیمت کرایه تاکسی‌ها از سایت تاکسیرانی حذف شد؟ تاکسیرانی: کرایه تاکسی تا پایان سال گران نمی‌شود

دیگر خبرها

  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت