Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:25:37 GMT

رایزنی رئیس پارلمان عراق با نخست وزیر اردن

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۴۱۰۰

رایزنی رئیس پارلمان عراق با نخست وزیر اردن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و هیئت همراه او، امروز سه شنبه با بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور را بررسی و بر تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی مشترک دوجانبه و تقویت روابط در چارچوب همکاری سه جانبه با مصر تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارلمان عراق در این دیدار بر اهمیت حمایت از نتایج نشست سران عراق، مصر و اردن و آغاز اقدامات عملی و حقیقی که به صورت مثبت بر توسعه و ثبات تاثیر می گذارد تاکید و از نقش پادشاه اردن در تحکیم پایه های همکاری در همه زمینه ها در راستای خدمت به منافع دو کشور برادر تقدیر کرد.

نخست وزیر اردن نیز گفت که نشست سه جانبه بین اردن، عراق و مصر در تقویت همکاری مشترک نقش داشته است.

وی بر حمایت کشورش و در راس آن عبدالله دوم، پادشاه اردن از عراق با هر آنچه در تحقق امنیت و ثبات نقش دارد، تاکید و اشاره کرد که ثبات عراق ثبات منطقه به شمار می رود.

الحلبوسی روز گذشته نیز با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت آن رایزنی کرد.

الحلبوسی دو روز قبل در راس یک هیئت پارلمانی طی سفری رسمی به اردن رفت و مورد استقبال عبدالکریم الدغمی، رئیس پارلمان اردن و معاونان او قرار گرفت.

کد خبر 5514491

منبع: مهر

کلیدواژه: اردن محمد الحلبوسی رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه عراق فلسطین جنگ اوکراین لبنان ایران سوریه جو بایدن حمله روسیه به اوکراین مسکو عربستان سعودی رئیس پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، در ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع) حضور یافت و مورد استقبال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، در این دیدار نخست وزیر عراق بر تمایل دولت این کشور برای حفظ روابط بین دو کشور تاکید و گفت: 10 سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش می‌گذرد و در طی این سال‌ها مردم عراق فداکاری‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و عراق نیز از تلاش‌های جامعه بین‌المللی و دوستان خود در همکاری با این کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی عراق امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد.

السودانی ضمن اعلام تمایل عراق برای دستیابی به تخصص، تسلیحات، تجربه و مشارکت امنیتی، به ویژه در شرایطی که منطقه در آن قرار داد، بر اهمیت ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، تاکید کرد و خواستار تداوم همکاری بین عراق و آمریکا شد.

در این دیدار وزیر دفاع آمریکا نیز بر عمق روابط مشترک، همکاری‌های امنیتی و تمایل به گفت‌وگو به سمت یک رابطه راهبردی در چارچوب توافقنامه بین دو کشور تاکید کرد.

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السودانی با بایدنعراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • رایزنی السیسی با مقام روس
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق