Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از وزارت صمت، یک هیات بلندپایه اقتصادی ترکمنستان به ریاست «باتیر آتدایف» معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان عصر امروز سه‌شنبه با حضور در محل وزارت «صنعت، معدن و تجارت» کشورمان، با «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صمت کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن تأکید طرفین بر حمایت از بازرگانان دو کشور در راستای تسهیل و تسریع روابط تجاری، مقرر شد کارگروهی برای ترسیم نقشه راه یک‌ساله همکاری‌ها تشکیل و مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صمت در استقبال از پیشنهادات معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان مبنی بر ایجاد مرکز تجاری مشترک، گفت: ما در ۱۶ کشور مرکز تجاری ایجاد کردیم و این روشی مناسب برای گسترش روابط اقتصادی است.

وی بر تعریف برنامه عملیاتی برای فعالیت‌های تجاری دو کشور تأکید کرد تا محصولات و کالاها برای واردات و صادرات تعیین شود.

معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان نیز در این دیدار گفت: در ایران قبلاً نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شد که به دلایل مختلفی لغو شد. ما درخواست می‌کنیم نمایشگاه‌ها دوباره برگزار شود. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم توافقنامه‌ای برای افزایش روابط تجاری دو کشور امضا شود. پیشنهادانی نیز در حوزه بازارهای مرزی ارائه شده است.

براساس این گزارش، عمده همکاری‌های تجاری بین دو کشور در حوزه ساختمان‌سازی و صادرات محصولات ساختمانی از ایران به ترکمنستان است و مقامات دو کشور در این دیدار تأکید کردند تا فعالیت‌ها در این حوزه را گسترش دهند. همچنین طرفین بر برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و ازسرگیری روابط اقتصادی پویا تاکید کردند.

برچسب‌ها ترکمنستان وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکمنستان وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین ترکمنستان وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین مرکز تجاری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار تراز ۵۰۰ میلیون دلاری روابط تجاری بین دو کشور و قرار گرفتن در رتبه ۱۸ ارتباطات تجاری را قابل قبول ندانست و گفت: در سفر رییس جمهور ایران به ازبکستان در سال گذشته مقرر شد حجم روابط تجاری بین دو کشور به یک میلیارد دلار افزایش یابد.
استاندار اصفهان، جایگاه اصفهان را به عنوان کلانشهری با نقش تاثیرگذار در اقتصاد، فرهنگ و علم در کشور ایران معرفی کرد و افزود: فراهم کردن زمینه‌های گسترش ارتباطات تجاری و بازرگانی بین ازبکستان و اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را برای تحقق سیاست یک میلیارد دلاری روابط، تجاری دو کشور فراهم کند.
فریدالدین نصراوف سفیر ازبکستان نیز در این نشست از آمادگی و اراده مسوولان این کشور برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی با تولیدکنندگان اصفهانی خبر داد.
سفیر ازبکستان، اصفهان را شهری زیبا با آثار تاریخی فراوان و ظرفیت‌های گسترده در حوزه اقتصاد، علم و فناوری عنوان کرد و گفت: فراهم کردن شرایط ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی ازبکستان و اصفهان می‌تواند به گسترش روابط کمک کند.
وی در این دیدار پیشنهاد برگزاری نشستی در قالب ویدیو کنفرانس بین تجار و بازرگانان ازبکستانی و اصفهانی در اتاق بازرگانی را مطرح کرد که استاندار اصفهان امادگی کامل برقراری این نشست را در هفته آینده اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد
  • ورود رئیس جمهور به اسلام آباد