Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند که رهبری حزب ملی اسکاتلند و همچنین دولت تفویضی از بریتانیا را به عنوان وزیر اول بر عهده دارد می خواهد در صورت لزوم بدون موافقت دولت مرکزی لندن، همه پرسی جدیدی برای استقلال بخش بریتانیایی این کشور برگزار کند. استورجن روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ادینبورگ گفت: همه پرسی باید قانونی باشد، اما ما با یک دولت بریتانیا روبرو هستیم که نه به دموکراسی و نه به حاکمیت قانون احترام نمی گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، استورجن اعلام کرد که به همین دلیل به زودی برنامه‌هایی را ارائه می دهد که چگونه می تواند موافقت ضروری لندن برای برگزاری یک همه پرسی استقلال دیگر را دور بزند. استورجن گفت که پارلمان اسکاتلند برای این منظور دارای حکمیت دموکراتیک غیرقابل انکاری است.

لندن بلافاصله به این اظهارات استورجن واکنش نشان داده و یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس معتقد است که اکنون زمان صحبت در مورد رفراندوم دوم استقلال نیست.

دولت منطقه‌ای اسکاتلند روز سه‌شنبه اولین سند از چندین سندی را منتشر کرد که با آن قصد دارد استقلال این منطقه را ترویج کند. در این سند آمده است که بخشی از این کشور با تقریباً 5.5 میلیون نفر جمعیت می تواند از نظر اقتصادی در خارج از بریتانیا موفق تر باشد، بنابراین جای بحث وجود دارد. انتظار می رود اسناد دیگری در مورد ارز، مالیات و هزینه ها، دفاع، امور اجتماعی و عضویت و تجارت به زودی برای این منظور منتشر شود.

بر اساس برنامه های فعلی استورجن، قرار است یک همه پرسی دوم استقلال حداکثر تا پایان سال 2023 برگزار شود.

اسکاتلندی‌ها پیشتر در جریان همه‌پرسی سال 2014 استقلال، به آن رای منفی دادند و 55 درصد از رای‌دهندگان در آن همه‌پرسی گفتند می‌خواهند بخشی از بریتانیا باقی بمانند. دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با برگزاری یک همه‌پرسی جدید از سوی اسکاتلند درباره استقلال مخالفت کرده و می‌گوید که این مساله به موجب همه‌پرسی قبلی حل شد.

همه‌پرسی 2014 قبل از آن انجام شد که بریتانیا بخواهد از اتحادیه اروپا خارج شده و برگزیت را رقم بزند. این تحولات موجب شد تا نظر بسیاری درباره ادامه اتحاد با بریتانیا تغییر کند.

استورجن استدلال می‌کند که چشم‌انداز از آن زمان، مهمتر از همه به دلیل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تغییر کرده است، در حالی که این سیاست قبلا مورد مخالفت اکثریت مردم اسکاتلند قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لندن اسکاتلند همه پرسی همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ستاره استقلال بدون بازی کردن پول می‌گیرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رضا میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال که فصل گذشته دچار مصدومیت شد در این فصل تا این جای کار نتوانست برای استقلال به میدان برود، اما پول خود را کامل خواهدگرفت.

ماجرا از این قرار است که استقلال نام وی را از فهرست خارج کرده است و او اکنون در تمرینات حضور دارد ولی نمی‌تواند برای این تیم به میدان برود و همین موضوع باعث شده است این بازیکن پول قرارداد این فصل خود را دریافت کند و به واقع استقلال به بازیکنی که در فهرست حضور ندارد باید پول بدهد.

اینکه باشگاه با وی بر سر دریافتی توافقی داشته است یا خیر مشخص نیست، اما احتمال می‌رود بخشی از قرارداد این بازیکن با توافق کسر شود و برای فصل آینده قراردادی جدید منعقد شود.

کد خبر 841007 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • یک ستاره استقلال بدون بازی کردن پول می‌گیرد
  • شهرداری خالدآباد به درجه ۴ ارتقا پیدا کرد
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • معاون وزیر دفاع بریتانیا تهدید به زندان شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • تداوم حمایت مردم انگلیس از آرمان فلسطین
  • راه‌ اندازی اتوبوس‌ های بدون آلایندگی در سراسر بریتانیا