Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@15:47:16 GMT

دارالقرآن‌ها از ظرفیت فضای مجازی غافل نشوند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۲۱۲

ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بر تغییر روش‌های سنتی به سمت روش‌های جدید و پژوهش محور درباره قرآن کریم تاکید کرد و گفت: فضای مجازی فرصت مناسبی برای ترویج مفاهیم قرآنی است.

«علی درویشی» در گردهمایی مدیران دارالقرآن ها و کارشناسان قرآن و عترت شهرستان‌ها و مناطق استان اظهار کرد:  با مشکلات حوزه‌ی پرورشی آشنایی دارم، کار در مراکز دارالقرآن ها کاری سخت است ولی با داشتن  انگیزه می توان  مشکلات را مدیریت کرد و از ظرفیت مراکز قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید کاری کنیم که قرآن فقط به عنوان یک نماد در خانه‌ها نباشد چراکه در فرهنگ ما قرآن جایگاهی بسیار والا دارد. باید این مسئله را به جامعه تزریق و قرآن را به عنوان مفهومی معرفی کنیم که علاوه بر تغییر فرهنگی در سطح جامعه، از آن بیش از پیش استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: اگر بخواهیم به شیوه‌های سنتی به سمت قرآن حرکت کتیم باز هم به مظلومیت قرآن اضافه کرده ایم، چراکه شیوه‌های سنتی در برابر هجمه‌های امروزی جواب نمی‌دهد، راهکار هم این است که باید قرآن را به صورت پژوهش‌محور دنبال کنیم و ابعاد جدید و زوایای پنهان را به جامعه نشان دهیم تا جامعه با مفاهیم آن آشنا شود و از فواید آن بهره‌ گیرند.

درویشی ادامه داد: دارالقرآن باید به عنوان یک مرکز علم پروری، تزریق علم در جامعه، تفکر پروری و اندیشه پروری در جامعه تبدیل شود قطعاً راهکار این مسئله هم رفتن به سمت پژوهش محوری در قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه استعدادهای فراوانی در زمینه‌های مختلف در استان وجود دارد و  ما باید به سمت این استعدادها حرکت و استعدادهای قرآنی را کشف کنیم، تصریح کرد: قطعاً ورود به مدارس باعث می‌شود استعدادهای نهفته کشف و از ظرفیت آن ها برای آموزش و ترویج مفاهیم قرآنی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش تاکید کرد: مدیران دارالقرآن‌ها باید مثل پزشک خانواده باشند و به سمت جامعه هدف و استعداد ها حرکت کرده، مشکلات را پیدا کنند و از ظرفیتی که دارند برای حل آنها استفاده نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به ظرفیت اولیای دانش آموزان اظهار کرد: باید به سمت اولیا با کسانی که در اطراف دانش‌آموزان هستند برویم و آنها را آموزش دهیم اگر این اتفاق بیفتد جذب و ماندگاری آنان به سهولت انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: باید از نیروهای جوان، خلاق و با انگیزه در مراکز دارالقرآن استفاده شود تا ضمن داشتن بهره‌وری کامل دارالقرآن ها، به اهداف مدنظر برسیم و علاوه بر این  جلسات هم اندیشی در دارالقرآن ها برگزار و از ظرفیت سایر همکاران شاغل در این بخش و همچنین افراد متخصص و باتجربه به منظور تبادل فکر و اندیشه استفاده شود و  انجام نذر خدمت نیز در دارالقرآن ها حرکت خوب و مبارکی است و میتوان از ظرفیت همکاران باتجربه در این بخش نیز استفاده شود.

درویشی تاکید کرد: فضای مجازی فرصت مناسبی را برای آموزش و همچنین ترویج فرهنگ و کارهای قرانی در اختیار ما قرار می دهد که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد که برای این امر باید با انگیزه و هدفمند وارد فضای مجازی شد و با هم‌افزایی و همچنین استفاده از محتواهای چند رسانه‌ای، فضای مجازی را در دست گرفت و مفاهیم قرآنی را ترویج داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام مدیرکل آموزش و پرورش دارالقرآن ها استفاده شود فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو

به تازگی تصویری در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «سیل عظیم نیرو‌های گشت ارشاد در پارک دانشجو» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

بر این اساس حتی برخی چهره‌ها نیز دست به تحلیل و ارائه نظر کردند..

این درحالی است که تصویر ادعایی مربوط به سال ۱۳۹۶ است و ارتباطی به این روز‌ها ندارد.

نکته تامل برانگیزتر این است که برخی دیگربا سوءاستفاده از این تصویر، بار دیگر تسویه حساب سیاسی کردند و عکس سال ۹۶ را به علیرضا زاکانی نسبت دادند.

از هفته گذشته که طرح نور توسط نیروی انتظامی آغاز شده است، اخبار غیر دقیق و شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است، حتی در روز‌های گذشته کشته شدن یکی از اراذل قمه به دست نیز به عنوان دختر جان باخته در طرح عفاف و حجاب جا زده شده بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی