Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاحیه مرکز تحقیقات ثریا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل پردیس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم افتتاحیه مرکز تحقیقات ثریا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل پردیس این دانشگاه برگزار شد.

دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این مراسم ابراز امیدواری کرد که به همت دانشجویان پرتلاش بسیجی دانشگاه شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری و دستاورد‌های سترگ این مرکز تحقیقات باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روی با اشاره به روند شکل‌گیری این مرکز گفت: وقتی دانشجویان ایده اولیه تأسیس این مرکز را مطرح کردند شرایط کرونایی بر کشور حاکم بود و بسیاری از فعالیت‌های دانشجویی محدود شده بود.

زالی افزود: در آن موقع طرح یک حرکت همه‌جانبه و پرنشاط، عجیب به نظر می‌آمد؛ اما این ایده با توجه به نگاه عمیق راهبردی دانشجویان بسیار مورد استقبال بنده واقع شد و خوشحالم که امروز شاهد به ثمر نشستن این مرکز تحقیقات هستیم.

وی با توجه به محور‌های فعالیت این مرکز تحقیقات گفت: نقشه راه این مرکز مدون و مشخص است.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در فضای تحقیقات دانشجویی، نشاط، طراوت، نوآوری، نوگرایی، خلاقیت، ابداع و ابتکار موج می‌زند. ذهن سیال، قدرت همراه با جسارت، نگاه واکاوی و نقادانه دانشجو موجب می‌شود ظرفیت‌های تحقیقات دانشجویی بتوانند در مرز‌های دانش حرکت مناسبی داشته باشند.

وی گفت: بدون شک این مرکز تحقیقات پرانرژی و متراکم و با اندیشه‌ورزی سیال و پرتحرک خواهد و برون‌داد‌های این مرکز تحقیقات بسیار فراوان‌تر خواهد بود.

زالی افزود: مرکز تحقیقات ثریا باید مسئله‌محور باشد و نگاه علاج‌جویانه برای حل مشکلات داشته باشد به سمت کاربردی بودن گام بردارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وجاهت بالای بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: این وجاهت فرصت خوبی برای شماست تا بتوانید با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها در حوزه سیاست‌گذاری همکاری کنید.

وی با اشاره به پایین بودن شاخص نوآوری کشور توصیه کرد: انتظار ما از جوانان پرتلاش و پرانگیزه بسیج دانشجویی در کسوت مرکز تحقیقات ثریا این است که کار بزرگ جهادی انجام دهند و در این راستا حرکت کنند و اثربخش باشند.

زالی ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران راه اندازی این مرکز ابراز امیدواری کرد که این مرکز تحقیقات، امسال بتواند با پیشبرد اهداف متعالی، تجلی این تفکر جهادی باشد.

در ابتدای این مراسم شوری‌زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران راه‌اندازی این مرکز تحقیقات، فلسفه وجودی این مرکز را لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت تحقیق و فراتر رفتن از مرز‌های دانش برشمرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص یادآور شد که باید از دانش و فناوری برای رفع مسائل و مشکلات روز کشور کمک بگیریم و اظهار امیدورای کرد که دستاورد‌های مرکز تحقیقات ثریا در راستای رفع مشکلات روزمره سلامت مردم مثمرثمر باشد.

دهقان مسئول مرکز تحقیقات ثریا نیز در این مراسم ضمن بیان سخنانی به تبیین اهدف و مأموریت‌های این مرکز پرداخت.

به گفته وی فراگیر شدن پژوهش در بین دانشجویان دانشگاه، پژوهش در حیطه مسائل ناظر بر نیاز کشور و تحقیقات مسئله‌محور، محور‌های مهم فعالیت مرکز تحقیقات ثریاست.

وی با تأکید بر مسئله‌محور بودن این مرکز تحقیقات به برخی از مسائل روز نظام سلامت اشاره کرد که این مرکز تحقیقات می‌تواند به آن ورود کند.

دهقان در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که مرکز تحقیقات ثریا با رویکرد حل مسئله در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم گام بردارد.

در ادامه مراسم دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به حمایت هیئت‌رئیسه دانشگاه از این مرکز تحقیقات به تبیین روند پیشرفت حوزه پژوهش و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پرداخت.

به گفته زرقی پژوهش‌ها باید در جامعه به صورت کاربردی و محصول‌محور باشند و منجر به رفع مشکلات جامعه و دغدغه‌های مردم شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه تأکید کرد که مرکز تحقیقات ثریا باید ضمن تعیین مأموریت خود در راستای تحقق آن گام بردارد و سعی کند راهکار‌های مناسبی برای رفع چالش‌ها و مشکلات موجود ارائه دهد.

دکتر اقبالی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر بسیج دانشجویی در عرصه‌های علمی گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که بسیج در حوزه علمی باید فراتر از سایرین باشد و باید آفاق شناخته‌نشده علم را کشف کند.

وی افزود: مراکز تحقیقات بسیج دانشجویی سال‌هاست که کار و فعالیت خود را در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف شروع کردند و دستاورد‌های بسیاری نیز داشته‌اند.

اقبالی بسیج دانشجویی را مولود دو نهاد علم و مقاومت برشمرد و افزود: بسیج دانشجویی با ورود به عرصه تخصصی گام جدیدی را شروع کرده است و مراکز تحقیقاتی گام دوم بسیج دانشجویی در این راستا است.

وی با اشاره به دستاورد‌های مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی گفت: وقتی روحیه بسیجی وارد عرصه علمی و تخصصی و حل مسئله می‌شود دستاورد‌های چشمگیری دارد.

به گفته وی بسیج دانشجویی بسترسازی مناسبی برای رشد سرمایه انسانی کشور ایجاد می‌کند و مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی علاوه بر این که مرز‌های اثرگذاری و نقش‌آفرینی را جلو می‌برند فرصتی برای تربیت حرفه‌ای و تخصصی نیروی انسانی هستند که در مواجهه با مسئله رخ می‌دهد.

وی افزود: این مرکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی در واقع بازوی دانشگاه است و به نظام سلامت کمک می‌کند و مابین دانشگاه و عرصه اجرا و عمل و تصمیم‌گیری با رویکرد مسئله‌محور قرار می‌گیرند و سعی می‌کند دانش‌های مختلف را تجربه کند تا بتواند تصمیم بگیرد.

دکتر اقبالی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که این مرکز بتواند مسائل بزرگ را حل کند و با حمایت دانشگاه و همت دانشجویان افق‌های بلند را محقق کنند.

در خاتمه مراسم مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی ثریا با حضور دکتر زالی و سایر مسئولان رسماً افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مرکز در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت فراگیر شدن تحقیق و پژوهش در میان دانشجویان و نقش جنبش نرم‌افزاری و تولید علم در گام دوم انقلاب توسط بسیج دانشجویی و با هدف انجام تحقیقات مسئله‌محور و پژوهش ناظر به نیاز کشور تأسیس گشت.

هسته‌های مرکز تحقیقات ثریا شامل حیطه‌های گسترده‌ای من‌جمله «نظام سلامت»، «اندیشه امامین انقلاب»، «زن و خانواده» و «تحقیقات علوم پزشکی» است که محققان می‌توانند در یکی از این هسته‌ها به فعالیت بپردازند.

در این مراسم دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر اسماعیلی معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر اقبالی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی و جمعی از مسئولان و دانشجویان حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بسیج دانشجویی دانشگاه بسیج دانشجویی مرکز تحقیقات مراکز تحقیقات مسئله محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است در پاسخ به سوال بسیج دانشجویی گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود

وی افزود: بسیج دانشجویی می‌گوید چرا حرف‌هایی که می‌زنید عمل نمی‌کنید .انتظار داریم ۱۰ مورد بیاورید و بگویید که چرا به این کار‌ها عمل نکردید .می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت.

وی ادامه داد: حضرت علی می‌فرمایند وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد؛ باید یک حرفی بزنید که وجدان آدم، انسان را راحت بگذارد. بیش از ۶۰ سفر استانی داشتیم و با دانشجویان و اساتید دیدار داشتیم.حتی در تعطیلات عید در گروه‌های مجازی اساتید و دانشجویان حضور داشتم و به سوالات جواب دادم.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

زلفی گل در ادامه گفت:بحث پژوهانه جامع را در برنامه توسعه هفتم آورده‌ایم،   سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

وی ادامه داد: کارانه در وزارت بهداشت وجود داشت در وزارت علوم نبود، این را مصوب کردیم .برای اولین برای استادانی که طی 5 سال گذشته استخدام  شدند پژوهانه ویژه اختصاص دادیم.

وی افزود: می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت .برای دانشمندان یک و دو درصد پژوهانه و اعتبار ویژه اختصاص دادیم .امسال یک ردیف ویژه در قانون بودجه برای پژوهانه آورده ایم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بورسیه صنعت را برای اولین بار رقم زدیم/ مجلات تحت نمایه بین‌المللی را ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد

وزیر علوم و تحقیقات در ادامه گفت:با اتاق بازرگانی هماهنگ کردیم تا دانشجویان رتبه خاص بورسیه شوند و نگران آینده شغلی خود نباشند.یک کارگروهی شکل دادیم تا برای تمام مدیرمسئولان و سردبیران مجلات علمی کارگاه آمورشی بگذارند تا چه جوری مجلات ما تحت نمایه بین المللی دربیاید.

وی افزود: طی ۴۳ سال ۱۰۱ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه بین المللی بود، ولی در دوره ما تا الان ۶۷ مجله و بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهیم داد.

 

 

دیگر خبرها

  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی