Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@08:51:31 GMT

توليد محتوا درخدمت ترويج فرهنگ ديني

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۲۹۱۱

خبرگزاری آریا-یک شرکت خلاق بستر لازم را برای تولید محتوا و ارائه محصولات فناورانه در حوزه نجوم قرآن فراهم کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت خلاق با اشاره به اینکه تولید محتوا و ارائه محصولات فناورانه در حوزه نجوم قرآن حیطه فعالیت این شرکت است، گفت: تلاش‌های زیادی در دوره معاصر برای اثبات اعجاز علمی قرآن صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت خلاق در پی اثبات یا نفی اعجاز علمی قرآن نیست بلکه به دنبال بهره‌گیری از تمثیلات نجومی قرآن در تقویت حوزه اعتقادی، اخلاقی و عبادی است.
مهدی پیوندزنی افزود: شرکت خلاق رصدگر عمق آسمان توانسته با به کارگیری علم نجوم از قبیل انیمیشن، رصد آسمان و هالوگرافی نجومی و معارف و مفاهیم اعتقادی، اخلاقی و عبادی آیات نجومی قرآن را در قالب برنامه‌های گردشگری نجوم قرآن، کتاب‌های واقعیت افزوده کودکان، کلاس‌های آموزشی با فناوری هالوگرافی، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و برنامه‌های نمایشگاهی قرآن و عترت، با جذابیت بیشتر ارائه کند.
این فعال حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق با اشاره به اینکه این شرکت با تولید محتوای لازم امکان استفاده از جذابیت نجوم را در قالب تور مذهبی فراهم کرده است، عنوان کرد: این شرکت تاکنون کارگاه‌های متعدد نجوم پیرامون مباحث خداشناسانه با استفاده از قرآن برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه این شرکت خلاق در زمینه ماموریت و رسالت خود پژوهش‌های متعددی انجام داده است، افزود: حوزه محوری و موضوع فعالیت این شرکت خلاق شناخت و درک مناسب از معارف اعتقادی، تقویت ارزش‌های اخلاقی در مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی، درک دقیق‌تر موضوعات فقهی بر اساس آیات نجومی و مقابله با موج اسلام‌هراسی با توجه به رویکرد عقلانی و علمی معارف قرآنی است.
مدیر عامل شرکت خلاق رصدگر عمق آسمان ادامه داد: این شرکت خلاق تحلیل و بررسی مباحث جدید علوم قرآنی همچون رابطۀ علم و دین، تفسیر علمی قرآن، زبان قرآن، هرمونتیک، ایجاد میان رشته‌ا‌ی کاربردی از ترکیب دو رشته علوم تجربی و علوم وحیانی و اشتغال در حوزه گردشگری مذهبی را نیز در دستورکار خود دارد.
آقای پیوندزنی با بیان اینکه این شرکت خلاق کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه‌ها و مراکز مذهبی برگزار کرده است، عنوان کرد: تاکنون تالیف‌هایی از جمله زمین تنها مکان زندگی ما، پیدایش کیهان و دگرگونی آن در مطالعات قرآنی و کیهان‌شناسی، قرآن نجوم و کائنات، خانواده خورشید، نجوم دانش شناخت و نجوم در قرآن انجام شده است.
وی ادامه داد: این شرکت تاکنون نمایشگاه‌های متعدد، کارگاه‌های عمومی، برنامه‌های گردشگری، آموزش نجوم قرآن کودکان، آموزش نجوم قرآن بزرگسالان، کارگاه‌های تخصصی یک روزه نجوم قرآن در دانشگاه‌ها و نهادها، کارگاه‌های یک روزه نجوم قرآن در مدارس و موسسات شهر قم و همچنین در مساجد و اماکن متبرکة این شهر نیز برگزار کرده است.
آقای پیوندزنی گفت: کسب رتبه دوم جشنواره ملی گردشگری با رویکرد اقتصاد و فرهنگ، کسب رتبه برتر طرح نویسی کسب و کار استان قم در یازدهمین جشنواره شیخ بهایی، کسب رتبه دوم در هفتمین جشنواره ملی فیروزه بخش اساب‌بازی در استان قم، تندیس برنز اولین جشنواره صنایع خلاق در حوزه فضا پایه و کسب برند خلاق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخی از این رتبه‌هاست.
وی افزود: ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر کمک‌های مشاوره‌ای، در بهترین زمان‌ها کمک‌های مالی نیز داشته که مانع از شکست طرح های مختلف در این شرکت خلاق شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترویج فرهنگ شرکت خلاق کارگاه ها نجوم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ برپایی سفره‌های افطاری ساده در یزد

 مزیدی عضو هیئت امنای مسجد فرط یزد گفت: افطاری دادن به ویژه برپایی سفره‌های افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان از گذشته تا به امروز در فرهنگ کشور ما وجود داشته و این امر سنت پسندیده‌ای است.

وی افزود: سفره افطاری مسجد فرط به صورت ساده و بی آلایش پهن می‌شود و هر شب یکی از بازاریان بانی مراسم می‌شود.

 مزیدی ادامه داد:هدف از برگزاری این اقدام، تقویت روحیه معنوی روزه داران به ویژه نسل جوان و استفاده از ظرفیت معنوی مساجد است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • ترویج فرهنگ برپایی سفره‌های افطاری ساده در یزد
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است
  • ترویج فرهنگ برپایی سفره های افطاری ساده در یزد
  • طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • تولیدات و آسیب‌های علم‌گرایی قرآنی در هند