Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@04:37:58 GMT

امیر حیدری: بار‌ها هیمنه آمریکا را در منطقه شکسته‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۴۹۴۱

امیر حیدری: بار‌ها هیمنه آمریکا را در منطقه شکسته‌ایم

اولین گردهمایی فصلی روحانیون ارتش مقیم مرکز و ارشد‌های مناطق با حضور حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام احمد جلیلی صفت، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و رؤسای ادارات، به میزبانی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی در تهران و به صورت دورسخنی در سایر مناطق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در این همایش طی سخنانی گفت: توجه به معیشت و خانه‌دار کردن کارکنان ارتش به مثابه یکی از مطالبات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) است، احداث و تحویل مسکن سازمانی و شخصی به عنوان تکلیفی مهم از دغدغه‌های نیروی زمینی ارتش است.

حیدری با بیان اینکه ولایت محوری، سرلوحه برنامه‌ها و ماموریت‌های نیروی زمینی ارتش قرار دارد، خاطر نشان کرد: امروز به سطحی از اقتدار و توانمندی دست یافته‌ایم که بار‌ها در منطقه هیمنه آمریکایی‌ها را در هم شکسته‌ایم.

وی افزود: در ارتش اسلام، یک فرمانده باید در سه نقش ظاهر شود؛ اولین نقش، نقش فرمانده نظامی است که باید عزل و نصب کند، دستور جنگ صادر کند و برنامه نظامی داشته باشد. نقش دوم، نقش یک پدر در زیرمجموعه خود است و از روزی که فرمانده شد، باید به زیرمجوعه مانند فرزندانش نگاه کند. نقش سوم، نقش رهبری است و یک فرمانده باید به فکر دنیا و آخرت کارکنانش باشد.

 حیدری در پایان سخنانش به راهبردهای فرماندهی در نیروی زمینی اشاره و خاطرنشان کرد: ولایت محوری، عدالت محوری، شایسته‌سالاری و طرح‌های 30 گانه لبیک به عنوان راهبردها و برنامه‌های اصلی فرماندهی در نیروی زمینی ارتش هستند.

در ادامه، حجت‌الاسلام صالحی‌نسب، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش نیز  با بیان اینکه شناخت آسیب‌های پرتکرار منجر به ایجاد فرصت‌ها است گفت: عادت به کارهای آسان، عدم استمرار فعالیّت‌ها، عدم کنترل بیلان‌های ارسالی، عدم اجرای همه برنامه‌ها برای همه گروه‌های مخاطبین، عدم اجرای کامل حلقه‌های معرفت، محبت و چهره‌به چهره، عدم اطلاع از دستورالعمل‌ها و فعالیّت‌ها، مدیریت رودربایستی و... بخشی از آسیب‌های پرتکرار است که بایستی با جدیّت نسبت به شناخت آنها مبادرت ورزیده تا بتوانیم آنها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم و به اهداف مدنظر دست یابیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به راه‌کارهای موفقیّت در فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: مخاطب‌شناسی عصر حاضر، بهره‌مندی از روش‌های ترکیبی و تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورزی زمینه‌ساز موفقیّت در فعالیّت‌های فرهنگی است که بایستی برای تحقق آنها اهتمام ورزید.

دشمن با بکار گیری جنگ ترکیبی، درصدد آسیب به نظام ایران اسلامی است

،حجت‌السلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در این همایش طی سخنانی با بیان اینکه طرح‌های 16 گانه مصباح، گفتمان غالب یگان‌های ارتش هستند، گفت: امروزه طرح‌های مصباح در دستور کار همه یگان‌های ارتش قرار گرفته که این گفتمان‌سازی، تحت تأثیر یک فرایند فرهنگی قوی رخ داده است.

وی به موفقیت‌ها و تحولات چشمگیر رخ داده در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره و اظهار کرد: این موفقیت‌ها، نتیجه اقدام صحیح اقدامات گروهی موفق این سازمان در مقابله با چالش‌های پیش آمده است و توانسته‌ایم با مدیریت در رفع این چالش‌ها، آن‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه این سازمان در افزایش سطح بصیرت کارکنان موفق بوده است، افزود: در طرح‌های 16 گانه مصباح،480 اقدام عملی وجود دارد که با نهایی شدن اقدامات، شاهد پیشرفت چشمگیرتری در سطح ارتش خواهیم بود.

 محمدحسنی به نقش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بهبود وضعیت زیست و امکانات رفاهی کارکنان نیروی زمینی اشاره و تصریح کرد: با اجرای طرح‌های فرهنگی لبیک و مصباح، توانسته‌ایم تا حدود زیادی مشکلات و چالش‌های کارکنان این نیرو و خانواده‌های آن‌ها را برطرف کنیم که بی‌شک این اقدامات، تأثیرات زیادی در ارتقاء آمادگی رزمی نیروها دارد.

وی با تأکید بر این که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به دنبال تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها هستیم، خاطر نشان کرد: هنر مدیریت در کنش‌گری فعال، رفع چالش‌ها است و توان رزمی هر کشوری بستگی به این موضوع دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تشکیلات یک سازمان را به تشکیلات یک خانواده تشبیه و تأکید کرد: مدیران یک سازمان باید ابتدا چالش‌های موجود را به درستی شناسایی کنند و بدین منظور باید درک دقیقی از وضعیت سازمان داشته تا بتوانند جامعه هدف خود را مدیریت کرده و مدیریت موفقی داشته باشند.

محمدحسنی با بیان این که وجود روحانیت در ارتش، مایه مباهات و برکت است، عنوان کرد: کار شما روحانیون ادامه راه انبیاء و اهل بیت(ع) است و باید با توجه به تغییرات در جهان امروزی، سطح سواد خود را بالا برده و به تبیین حقایق موردنظر در جامعه هدف خود بپردازیم.

وی در پایان با اشاره به این که دشمن با بکارگیری جنگ ترکیبی درصدد آسیب به نظام ایران اسلامی است، ادامه داد: وقتی جغرافیای فکری یک کشوری مورد حمله قرار بگیرد، رهبران دینی باید مردم را در این نبرد بسیج کنند و این یک چالش راهبردی است که می‌تواند نقطه عطفی در کارنامه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش باشد./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیروی زمینی ارتش چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرسرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس شهدای عزیز درس شجاعت، مردانگی، تحمل در مقابل شرایط سخت، ظلم ستیزی و مبارزه با ظالمین را به ما آموختند و امثال شهید قرنی‌ها در دفاع مقدس کم نبودند.

بنابر روایت ایسنا، معاون اجرایی ارتش گفت: شهید قرنی در دوران شاه از تمام زیبایی‌ها و تعلقات مادی گذشت و یک تنه در مقابل فساد دستگاه طاغوت ایستادگی کرد، به دنبال این ایستادگی بود که از ارتش اخراج و زندانی شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ایشان را به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش برگزیدند و در همان مدت زمان اندک فرماندهی کل ارتش با قاطعیت در مقابل تجزیه‌طلبی‌های غرب کشور ایستاد.

امیر سرتیپ محمودی خاطرنشان کرد: در استمرار مبارزات شهدایی همچون شهید قرنی امروز شاهدیم که غزه در مقابل همه دنیا ایستادگی می‌کند و در شرایط محاصره دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارد.

وی افزود: یک ارتش موفق و حافظ امنیت کشور باید از نیروهای مومن و متدین بهره ببرد که الحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران به تأسی از حضرت امام خمینی(ره) چنین کادرسازی برای خود رقم زده است.

امیر سرتیپ محمودی بیان کرد: حضور تعیین کننده یک فرمانده در صحنه نبرد مابقی نیروهای نظامی را برای تحرک و اقدام موثر آماده می‌کند، شهیدان بابایی، قرنی، سلیمانی، صیاد شیرازی و باقری چنین فرماندهانی بودند.

معاون اجرایی ارتش در پایان تصریح کرد: الحمدالله بسیاری از جوانان کشورمان به تأسی از فرماندهان شهید خود آمادگی کامل برای مقابله با همه تهدیدات را دارند و در صورت بروز تهدید با قاطعیت به تهدیدات پاسخ خواهند داد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898790

دیگر خبرها

  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف