Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@11:56:32 GMT

علائم و درمان گرفتگی عضلات در گرما

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۵۱۲۲

افرادی که ورزش می کنند یا در محیط های گرم و داغ فعال می باشند در معرض گرمازدگی و گرفتگی عضلات در گرما هستند اما با روش هایی ساده می توانند از این بیماری جلوگیری کنند. ناطقان: گرفتگی عضلات در گرما دردناک است و انقباض عضلانی ناخواسته معمولا در طی ورزش سنگین در محیط های داغ رخ می دهد. اسپاسم ممکن است شدیدتر و طولانی تر از گرفتگی عضلات پا شبانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از دست دادن الکترولیت و مایعات اغلب به گرفتگی عضلات کمک می کنند. ماهیچه ها اغلب تحت تاثیر ماهیچه های ساق پا، بازوها، دیوار شکمی و کمر هستند، اگرچه گرفتگی عضلات ممکن است شامل هر گروه ماهیچه ای در ورزش باشد. گرفتگی عضلات، گرمازدگی، و سکته گرمای به طور جمعی به عنوان بیماری مرتبط با گرما شناخته می شوند ، گرفتگی عضلات ممکن است بسیار دردناک باشد برای همین در این مورد باید اطلاعات کافی داشته باشید.

نکات مهم و حقایقی درباره گرفتگی عضلات در گرما :

گرفتگی عضلات معمولا بر ماهیچه های اصلی تاثیر می گذارد که در یک محیط داغ مورد استفاده قرار می گیرند.

افراد در معرض خطر گرفتگی عضلات درگرما عبارتند از آن هایی که کار می کنند، ورزش می کنند و یا در محیطی گرم فعال هستند.

افراد با مکانیزم های کنترل دمای ضعیف مانند نوزادان، کودکان خردسال و افراد مسن در معرض خطر بیشتر گرفتگی عضلات قرار دارند.

گرفتگی عضلات اولین نشانه های یک بیماری مرتبط با گرما هستند.

علائم گرفتگی عضلات گرمایی شامل تعریق شدید و انقباض غیر ارادی ماهیچه بزرگ بدن است.

گرفتگی عضلات ممکن است نشانه ای از گرمازدگی باشد.

تشخیص گرفتگی عضلات از طریق بررسی سابقه بیمار و تشخیص گروه های ماهیچه ای که به صورت غیرارادی منقبض می شوند انجام می شود.

درمان دردهای ناشی از گرما عبارتند از استراحت، خنک کردن بدن، آبدار کردن و کشش ماهیچه ای که در حال گرفتگی هستند.

گرفتگی عضلات را می توان با اجتناب از تمرین و یا کار در طول روز، نوشیدن مقدار زیادی مایعات و استراحت در مناطق خنک یا سایه در صورت امکان جلوگیری کرد.

علت گرفتگی عضلات در گرما چیست؟

گرفتگی عضلات عبارتند از انقباض متناوب و غیر ارادی ماهیچه که به طور فیزیکی فعال است (برای مثال، در حین کار کردن یا ورزش کردن)در آب و هوای گرم یا مرطوب. آن ها اغلب با کمبود آب بدن مرتبط هستند. گرفتگی عضلات معمولا بر ماهیچه های اصلی که در محیط گرم هستند تاثیر می گذارد. معمولا ران و پا ، عضلات عقب ران و ، ماهیچه های مرکزی (دیوار شکم و کمر)و ماهیچه های بازو هستند).

گرفتگی عضلات پس از تکمیل فعالیت می تواند رخ دهد. به عنوان مثال، کارگران ساختمانی می توانند گرفتگی عضلات را چند ساعت بعد از شیفت کاری تجربه کنند.

در حالی که گرفتگی عضلات در گرما روی کسانی که در یک محیط گرم فعال هستند تاثیر می گذارد، باید خاطر نشان کرد که گرفتگی عضلات در گرما یکی از نشانه های مرتبط با گرمازدگی به عنوان بخشی از طیف وسیعی از بیماری های مرتبط با گرما است.

افرادی که مکانیزم های کنترل دما را مختل کرده اند در معرض خطر بالاتری برای توسعه بیماری های مرتبط با گرما قرار دارند. موثرترین راه خنک کردن بدن از طریق عرق است و سپس عرق تبخیر می شود.

آن هایی که در خطر گرفتگی عضلات قرار دارند عبارتند از:

نوزادان و کودکان خردسال به این دلیل که به دیگران وابسته هستند تا از گرمای هوا اجتناب کنند، آن ها به طور مناسب لباس بپوشند (ازقنداق کردن کودک خودداری کنید زیرا از گردش هوا جلوگیری می کند)و مایع کافی بنوشند.

افراد مسن به این دلیل که ممکن است بیماری اساسی داشته باشند، از جمله بیماری های قلبی و ریه، به راحتی می توانند دچار خشکی شوند.

افرادی که سیستم سرمایشی مناسبی در محل کار و زندگی ندارند، در معرض خطر بالاتر بیماری های مربوط به گرما قرار دارند.
انواع داروها می تواند عرق بدن و تنظیم گرما را مختل کنند. مثال هایی از داروها شامل داروهایی که برای بیماری اعصاب تجویز می شوند . آنتی هیستامین ها نیز مکانیزم کنترل دمای بدن را مختل می کنند.

در حالی که تصور می شود خشکی و عدم تعادل الکترولیت، علت درد ماهیچه است، تئوری های دیگری وجود دارند که چرا ماهیچه ها وقتی بدن در معرض گرما قرار می گیرد، منقبض می شوند.

برخی تحقیقات نشان می دهند از آنجا که ماهیچه ها از فعالیت و کار بیش از حد خسته شده اند، توانایی ماهیچه برای تنظیم انقباض از دست رفته و این امر کنترل عصبی نامیده می شود. صرف نظر از علت، تشخیص و درمان برای گرفتگی عضلات یک سان باقی می ماند.

علائم و نشانه های گرفتگی عضلات در گرما چیست؟

گرفتگی عضلات اولین نشانه های یک بیماری مرتبط با گرما هستند.
معمولا تعریق شدید با تشنج غیر ارادی ماهیچه های بزرگ بدن وجود دارد.
ماهیچه های منقبض معمولا آن هایی هستند که استرس زده شده اند.

دونده ها و بازیکنان فوتبال درمعرض گرفتگی عضلات ماهیچه هستند اما افرادی که اشیا را به عنوان بخشی از شغل خود بلند می کنند می توانند گرفتگی عضلات بازو یا ماهیچه های اصلی مانند ماهیچه های شکمی را تجربه کنند.
گرفتگی عضلات در گرما پس از رخ دادن یک فعالیت معنی دار آغاز می شود اما پس از تکمیل فعالیت ممکن است ساعت ها رخ دهد.

چه زمانی فرد باید به دنبال مراقبت پزشکی برای گرفتگی عضلات در گرما باشد؟

گرفتگی عضلات در گرما زمانی رخ می دهند که می تواند درمان شود فرد آسیب دیده باید تمام فعالیت ها را متوقف کند و یک جای خنک برای استراحت پیدا کند. گرفتگی عضلات ماهیچه و اسپاسم می تواند با کشش آرام ماهیچه درمان شود افراد اغلب با نوشیدن ترکیبی از آب، و نوشیدنی های ورزشی و یا دیگر راه حل های جایگزین الکترولیت، می توانند از دست رفتن مایعات بدن را جبران کنند.

اگر گرفتگی عضلات قابل کنترل نباشد فرد بیمار باید به دنبال مراقبت پزشکی باشد. هیچ شرط خاصی وجود ندارد که گرفتگی عضلات در گرما را از گرمازدگی جدا کند. علایم این بیماری طیفی از ملایم تا متوسط را تشکیل می دهند و علایم می توانند با هم تداخل داشته باشند.

گرفتگی شدید ممکن است موجب گرما زدگی شود این امر به ویژه در صورتی درست است که فرد دچار تهوع یا استفراغ باشد و نمی تواند مایعات از دست رفته را جایگزین کند در صورتی که آن ها خستگی و ضعف قابل توجهی داشته باشند، یا اگر به شدت عرق کنند و وقتی در محیطی خنک تر قرار می گیرند، توقف نمی کند.

سکته گرمایی یک وضعیت اورژانسی است و می تواند مرگبار باشد. توانایی بدن برای خنک کردن خودش عملکرد طولانی نیست و همچنین افزایش دما، گاهی بیشتر از 106 فارنهایت (41 درجه سانتی گراد)، گیجی و کما می تواند رخ دهد.

خدمات پزشکی اورژانس باید فعال شود در صورتی که فرد فکر می کند دچار سکته گرمایی شده است . در حالی که در انتظار کمک برای رفتن به مکان خنک تر است، باید لباس ها را برای کمک به گردش هوا در آورد و آب سرد اسپری تا خنک شود.

پیش گیری کلید جلوگیری از گرفتگی عضلات درگرما یا دیگر بیماری های مرتبط با گرما است. فردی که دچار گرفتگی عضلات شده است بیشتر در معرض توسعه مجدد آن ها قرار دارد. برخی از حرفه ها به احتمال زیاد بیشتر در معرض گرفتگی عضلات در هوای گرما هستند، به عنوان مثال، کارگران ساختمانی.

تشخیص گرفتگی عضلات در گرما چگونه است؟

تشخیص گرفتگی عضلات پس از گرفتن تاریخچه بیمار صورت می گیرد. مهم است که در مورد محیطی بدانید که در آن فرد آسیب دیده گرفتگی عضلات بر اثر کار کردن، ورزش کردن و غیره است.

یکی از نشانه های گرفتگی عضلات یا یک بیماری مرتبط با گرما ممکن است رنگ ادرار باشد هنگامی که بدن خشک می شود، کلیه ها آب را حفظ می کند و نتیجه آن بوی تند، و زرد است اگر آب کافی در بدن وجود داشته باشد، ادرار باید روشن باشد.

اغلب معاینه فیزیکی نسبتا عادی خواهد بود. ممکن است لمس کردن ماهیچه گرفته درد داشته باشد و اگر جایگزینی مایع کافی وجود نداشته باشد، ممکن است ماهیچه با استفاده از گستره طبیعی حرکت دوباره منقبض شود.

معاینه فیزیکی ممکن است نشانه هایی از خشکی بدن مانند دهان خشک و زبان خشک، کمبود عرق زیر بغل و کشاله ران، و کاهش تولید ادرار پیدا کند. علایم حیاتی (برای مثال، فشار خون پایین)و ضربان قلب تند سرنخ باشد

درمان گرفتگی عضلات در گرما :

درمان اولیه برای گرفتگی عضلات می تواند پیش از مراقبت پزشکی رخ دهد:

فعالیت های انجام شده را متوقف کنید
به یک مکان خنک تر بروید
مقدار زیادی مایعات بنوشید
به آرامی ماهیچه های دست و پا را بکشید.
آب برای گرفتگی عضلات

عوارض جانبی گرفتگی عضلات در گرما چه هستند؟

اثرات بلند مدتی گرفتگی عضلات در گرما دارد، با این حال، زمانی که یک فرد دچار گرفتگی عضلات می شود، ممکن است در معرض خطر حوادث آینده قرار بگیرند.

چگونه می توان از گرفتگی عضلات در گرما جلوگیری کرد؟

پیش گیری بهترین درمان برای گرفتگی عضلات در گرما است در صورت امکان، سعی کنید از کار کردن و یا ورزش کردن در روز گرم خودداری کنید، اما اگر لازم است، به آب و هوای گرم عادت کنید مایعات زیادی بنوشید و اگر فعالیت به مدت طولانی ادامه داشته باشد، استفاده از ورزش ها و یا نوشیدنی های الکترولیت متعادل را در نظر بگیرید. این مساله به ویژه در صورتی درست است که تعریق شدید رخ دهد و الکترولیت ها از طریق عرق از بین بروند سعی کنید در هر زمان که ممکن است در مناطق خنک و سایه دار استراحت کنید.

گرفتگی عضلات با درمان های نسبتا ساده از جمله استراحت، آب دار کردن بد و حرکات کششی است. مهم است به یاد داشته باشید که گرفتگی عضلات گرما، ارائه اولیه بیماری مرتبط با گرما است و ممکن است به شرایط جدی تر ناشی از گرمازدگی یا سکته گرمایی تبدیل شود. منبع: مشرق برچسب ها: درمان ، گرفتگی عضلات ، گرما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان گرفتگی عضلات گرما گرفتگی عضلات در گرما برای گرفتگی عضلات مرتبط با گرما گرفتگی عضلات معرض خطر گرما هستند قرار دارند ماهیچه ها رخ دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می‌کند؟

تحقیقی که به نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به هوای گرم پرداخته است، بینش جدیدی را در مورد آنچه که هنگام افزایش جیوه رخ می‌دهد، ارائه می‌کند.

به گزارش مشرق، محققان ارتباطی بین هوای گرم و اندازه‌گیری پاسخ ایمنی بدن، ازجمله سطوح سلول‌های خونی خاص و شاخص‌های التهاب پیدا کردند و گامی به سوی یافتن درمان‌هایی است که می‌تواند به محافظت از افراد در برابر دمای بسیار بالای مرتبط با افزایش میزان حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی عروقی، کمک کند.

این تحقیق در کنفرانس همه‌گیرشناسی، پیشگیری، سبک زندگی و سلامت قلبی متابولیک انجمن قلب آمریکا در شیکاگو ارائه شد.

دکتر دانیل دبلیو ریگز، اپیدمیولوژیست و استادیار بخش پزشکی محیطی در دانشکده پزشکی دانشگاه لوئیزویل در کنتاکی آمریکا، گفت که مطالعات قبلی دما و التهاب را به هم مرتبط کرده بودند.

التهاب که با خطر بیماری قلبی مرتبط است، بخشی از پاسخ بدن به عفونت یا آسیب است. انواع مختلف گلبول‌های سفید نیز بخشی از این پاسخ ایمنی هستند. برخی از این سلول‌ها پروتئین ‌هایی به‌نام سیتوکین‌ها را آزاد می‌کنند که التهاب را تنظیم می‌کند. سایر سلول‌های ایمنی به‌طور مستقیم به مهاجمانی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها حمله می‌کنند.

سیتوکین‌ها و سلول‌های ایمنی را می‌توان به‌عنوان نشانگرهایی اندازه‌گیری کرد که نشان می‌دهد بدن چقدر در پاسخ به تهدید درک شده، دفاع خود را افزایش داده است.

ریگز ابراز کرد: نتایج تحقیقات قبلی در مورد گرما و التهاب تنها به چند سیگنال از نحوه واکنش بدن پرداخته بودند.

وی و همکارانش می‌خواستند تصویر کامل‌تری از رابطه با دماهای بالاتر و این نشانگرها به‌دست آورند

این گروه نمونه‌های خون گرفته شده از ۶۲۴ نفر را که بخشی از پروژه قلب سبز بودند، بررسی کردند، پروژه‌ای که در حال مطالعه چگونگی تاثیر کاشت سبزه در محله لوئیزویل بر بهبود کیفیت هوا و کاهش بیماری قلبی است.

شرکت‌کنندگان تحقیق در محدوده سنی ۲۰ تا ۷۰ سال، با میانگین سنی ۵۰ سال قرار داشتند. حدود ۷۷ درصد سفیدپوست، ۱۸ درصد سیاه پوست و ۵۹ درصد زن بودند. هر فرد در تابستان ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ یک نمونه خون داد.

محققان ۱۱ نوع سیتوکین و ۹ نوع سلول ایمنی را در هر نمونه اندازه‌گیری کردند. آب‌وهوا در روز هر خون‌گیری با استفاده از شاخص جهانی آب‌وهوای گرمایی، نشان‌دهنده چگونگی تأثیر دما، رطوبت و سرعت باد بر سطح راحتی بدن انسان ارزیابی شد. میانگین شاخص جهانی آب‌وهوای گرمایی ۲۴ ساعته طی اندازه‌گیری‌ها ۷۸ درجه فارنهایت بود سپس اندازه‌گیری خون با ارقام آب‌وهوا مطابقت داده شد و نتایج برای تفاوت در عوامل جمعیت‌شناختی مانند جنس، سن، نژاد و تحصیلات تنظیم شد. نتایج همچنین برای شاخص توده بدن (معیار چاقی)، آلودگی هوا و اینکه آیا فرد سیگار می‌کشید یا داروهای ضد التهابی مصرف می‌کرد، تنظیم شد.

نتایج ارتباطی بین هوای گرم و افزایش سطوح چندین سیتوکین نشان داد. ریگز خاطرنشان کرد که یکی از سیتوکین‌ها به نام TNF-alpha، یکی از نشانگرهای التهابی اصلی است و نقش مهمی در بیماری‌های قلبی عروقی ایفا می‌کند.

ریگز توضیح داد: در عین حال، هوای گرم با سطوح بالاتر برخی از دسته‌های گلبول‌های سفید خون به‌نام مونوسیت‌ها همراه بود که می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که گرما موجب التهاب یا واکنش ایمنی می‌شود.

وی افزود: گرما همچنین با کاهش سطح دسته دیگری از مونوسیت‌ها، معروف به غیرکلاسیک که التهاب را کاهش می‌دهد، همراه بود و گرما هم چنین با سطوح پایین‌تری از گلبول‌های سفید خونی که به‌عنوان سلول‌های B شناخته می‌شوند، در مبارزه با عفونت و پاک‌سازی خون مرتبط است. سطوح پایین این سلول‌ها می‌تواند به این معنی باشد که فرد مستعد ابتلا به عفونت است.

ریگز از دیدن این همه نوع سلول با قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض هوای گرم متعجب شد. این تحقیق به علت این امر توجهی نکرد، اما وی ادامه داد که سازگاری با گرما می‌تواند منجر به افزایش پروتئین‌های شوک حرارتی شود که در پاسخ‌های ایمنی و التهابی نقش دارند.

دکتر جودیت لیچتمن، رئیس بخش اپیدمیولوژی بیماری‌های مزمن در دانشکده بهداشت عمومی ییل در نیوهون، کانکتیکات که تحقیقاتی در مورد چگونگی تأثیر دما بر میزان سکته مغزی انجام داده اما در کار جدید شرکت نداشته است، اظهار کرد: من فکر می‌کنم این مورد تحقیق مهم است.

وی بیان کرد: بسیاری از تحقیقات قبلی به این موضوع پرداخته‌اند که آیا امواج گرما منجر به بستری شدن در بیمارستان یا مرگ بیشتر می‌شود. آنچه در مورد این تحقیق بسیار ارزشمند است این است که محققان به‌راستی در حال تلاش برای درک مکانیسم‌هایی در سطح بدن هستند که ممکن است در این افزایش خطر نقش داشته باشند.

لیچتمن گفت که این تحقیق فقط به یک محله توجه می‌کند، بنابراین یافته‌ها باید به‌طور گسترده‌تری تکرار شوند و در چنین مطالعاتی، مشخص نیست که در واقع چقدر مردم در معرض گرمای بیرون هستند. مردم می‌توانند در خانه با تهویه مطبوع بمانند.

لیختمن افزود: اما به‌طور کلی، این تحقیق حوزه جدیدی از تحقیقات را باز می‌کند. درک اثرات گرما بر بدن با تغییرات اقلیمی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و اگر محققان بتوانند چگونگی تأثیر جنبه‌های محیطی بر سلامتی را درک کنند، شاید بتوانیم راه‌های جدیدی برای کاهش خطرات قلبی عروقی خود نیز ارائه دهیم.

ریگز بیان کرد: انتظار می‌رود تغییرات آب‌وهوایی تعداد رویدادهای گرمای شدید را افزایش دهد. تحقیقات آتی ما بر اثرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض رویدادهای گرمای شدید بر پاسخ‌های ایمنی و التهاب و چگونگی ارتباط این امر با پیشرفت بیماری قلبی عروقی، تمرکز خواهد کرد.

وی گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا کاشت درخت به‌راستی می‌تواند اثرات روی سیستم ایمنی و التهاب شما را کاهش دهد یا خیر. سایر تحقیقات در حال انجام شامل جمع‌آوری نمونه‌های خون اضافی است. محدودیت اصلی این تحقیق این است که فقط مربوط به یک نقطه زمانی است و نمونه‌های اضافی نشان می‌دهد که آیا یافته‌ها ثابت می‌مانند یا خیر. هرچه بیشتر مکانیسم را درک کنید، بیشتر می‌توانید روی پیشگیری و درمان کار کنید.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می‌کند؟
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • پیشگیری از پیری عضلات با این ۵ حرکت ساده (فیلم)
  • علائم بزرگ شدن پروستات چیست؟ (+ گیاه درمانی )
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند
  • گاز گرفتگی جان ۴ عضو یک خانواده در تالش را گرفت
  • علائم شایع ابتلا به دیابت را بشناسید