Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:05:15 GMT

رایزنی مقام اروپایی با شاه اردن

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۶۳۹۴

رایزنی مقام اروپایی با شاه اردن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تحولات منطقه از جمله تحولات اراضی اشغالی و چالش امنیت غذایی و تغییرات اقلیمی را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه دربار سلطنتی اردن، عبدالله دوم پادشاه اردن، در دیدار اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در امان روابط اردن و اتحادیه اروپا و ادامه تلاش‌ها برای گسترش روابط را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز بررسی شد و پادشاه اردن بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای ایجاد فرصت‌های واقعی پیشرفت در روند سازش و توقف چرخه خشونت در این منطقه تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است که ملک عبدالله راه‌های هماهنگی و همکاری در برابر چالش‌های مربوط به امنیت غذایی و بحران زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی را بررسی کرد.

فون در لاین نیز در این دیدار بر عمق روابط اتحادیه اروپا و اردن و پایبندی این اتحادیه به حمایت از اردن تأکید کرد.

وی از نقش محوری اردن در حل و فصل اختلافات و بحران‌های سیاسی در سطح منطقه قدردانی کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا قرار است در سفر منطقه‌ای خود به رام الله و تل آویو نیز سفر کند.

او پیش از این در قاهره یادداشت تفاهم صادرات گاز را امضا کرده بود. این تحرکات مقام اروپایی در راستای جایگزین کردن گاز روسیه است.

کد خبر 5515736

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا عبدالله دوم اردن رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه عراق فلسطین لبنان ایران جنگ اوکراین عربستان سعودی جو بایدن سوریه ناتو حمله روسیه به اوکراین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام گواردیولا برای عامل حذف از لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ­به نقل از مایس فوتبال؛ پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال منچستر سیتی بعد از پیروزی شب گذشته مقابل چلسی در نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس که با تک گل برناردو سیلوا به پیروزی رسید به طور ویژه از سیلوا تشکر و قدردانی کرد.   این در حالی است که برناردو سیلوا برای خراب کردن پنالتی در دیدار مقابل رئال مادرید با انتقاد‌هایی هم روبروشد و با زدن این گل تا حدودی ناکامی در دیدار مقابل رئال را فراموش کرد و هوادران شاید با قهرمانی منچستر سیتی در جام اتحادیه آن پنالتی را فراموش کنند.   تیم فوتبال منچستر سیتی در لیگ برتر انگلیس شانس قهرمانی است و در جام اتحادیه در دیدار نهایی باید به مصاف برنده دیدار تیم‌های کاونتری و منچستر یونایتد برود.

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • اقدام گواردیولا برای عامل حذف از لیگ قهرمانان اروپا
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان