Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ولز یکشنبه شب توانست با نتیجه یک بر صفر بر اوکراین غلبه کند و به عنوان آخرین تیم از اروپا بلیط حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست آورد. شاگردان رابرت پیج در گروه دوم این مسابقات با ایران، انگلیس و آمریکا همگروه هستند. برای آشنایی بیشتر با تیم‌های این گروه بر روی اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اژدها پس ۶۴ سال به دنبال شگفتی سازی 

نخستین بازی رسمی این تیم در ۲۶ مارس ۱۸۷۶ میلادی  برابر تیم ملی فوتبال اسکاتلند برگزار شد، تیم ملی ولز در ۲ ژوئیه ۱۹۱۰ عضو فیفا و ۱۸ آوریل ۱۹۵۴ به عضویت یوفا درآمده است.

تیم ملی ولز به‌عنوان آخرین همگروهی ایران، با غلبه بر اوکراین، جواز صعود به جام جهانی را پیدا کرد تا به طلسم ۶۴ ساله پایان دهد. اولین و آخرین حضور ولز در جام‌جهانی، پیش از دوره فعلی به ۶ دهه پیش بر می‌گردد؛ جایی که این تیم با گل پله که آن زمان ۱۷ سال داشت، مغلوب برزیل شد تا از راهیابی به نیمه‌نهایی جام ۱۹۵۸ بازبماند.

ولز با تک ستاره‌های خود در دهه‌های اخیر نتوانسته در فوتبال اروپا خودی نشان دهد و جالب اینجاست که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶، حضور در جام ملت‌های اروپا را تجربه کرد و تا نیمه‌نهایی بالا آمد تا نشان دهد اگر وارد یک تورنمنت شود، می‌تواند تیم خطرناکی باشد. ولز در یورو ۲۰۲۰ نیز با ایتالیا، ترکیه و سوئیس همگروه شد که به رده دوم گروه دست یافت، اما در یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب دانمارک شد تا با این رقابت‌ها وداع کند.

تیم فوتبال ولز در آخرین رنکینگ فیفا با ۱۵۸۸.۰۸ امتیاز در رتبه هجدهم قرار گرفته است. رابرت پیج ۴۷ ساله به طور موقت هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده دارد.

اژدها در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی قاره اروپا در گروه E مسابقات با تیم‌های (بلژیک، جمهوری چک، استونی و بلاروس) همگروه بود. آن‌ها توانستند با کسب ۱۵ امتیاز ۴ برد، ۳ تساوی و یک باخت به عنوان تیم دوم پایین‌تر از بلژیک در رده دوم قرار گرفت تا شانس صعود را در پلی‌آف جست‌وجو کند. این تیم دو ماه پیش اتریش را شکست داده و به فینال پات اول صعودکرد ولی حمله نظامی روسیه به اوکراین و تعویق بازی این تیم با اسکاتلند باعث شد تا تعیین تیم صعود کننده از این پات به بعد از قرعه کشی موکول شود. اوکراین هفته گذشته از سد اسکاتلند گذشت تا یک‌شنبه شب برای صعود به جام جهانی با ولز دیدار کند؛ دیداری که یاران بیل با یک گل آن را پیروز شده و جشن صعود گرفتند.

اژدهای فوتبال اروپا با بهره گیری از ستاره‌هایی که اکثر آنها در لیگ جزیره توپ می‌زنند به دنبال حضوری آبرومندانه در قطر خواهد بود. بهترین بازیکن تیم ملی ولز در مرحله مقدماتی جام‌جهانی گرت بیل ۳۲ ساله نام دارد. این بازیکن توانست در ۵ بازی با ۳ گل،۳ پاس گل نمره ۷.۵ را در کارنامه خود ثبت کند و نقش پررنگی در صعود تیم ملی کشورش به جام‌جهانی را داشته باشد. از دیگر بازیکنان تاثیرگذار این تیم می‌توان از آرون رمزی ۳۱ ساله، هافبک باشگاه یوونتوس ایتالیا، بن دیویس ۲۹ ساله مدافع باشگاه تاتنهام انگلیس،  دنیل جیمز ۲۴ ساله هافبک باشگاه لیدز یونایتد انگلیس و وین هنسی ۳۵ ساله دروازبان باشگاه برنلی انگلیس یاد کرد.

برچسب‌ها تیم ملی فوتبال تیم ملی آمریکا تیم ملی انگلیس تیم ملی ولز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال تیم ملی آمریکا تیم ملی انگلیس تیم ملی فوتبال تیم ملی آمریکا تیم ملی انگلیس تیم ملی ولز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی ولز جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید

یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش با رأی اعضای هسئت دو‌لت به استاندار مازندران شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری عصر امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه 1403 با نظر هیئت دولت به عنوان استاندار مازندران معرفی شد و جایگزین سید محمود حسینی‌پور شد که از 1400 استاندار مازندران بود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم و پیش از انتصاب به عنوان استاندار مازندران فعالیت‌هایی در سازمان آموزش و پرورش داشت.

داشتن سوابق مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش وپرورش، ریاست سازمان آموزش و پرورش استان ایلام و معاون اجرائی معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی در کارنامه نوری است.

یوسف نوری که در سال 1340 متولد شده است مدرک فوق دیپلم پرورشی، مدرک کارشناسی برنامه ریزی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی را دارد.

وی سال 1400  توانست به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سید ابراهیم رئیسی از مجلس رای اعتماد بگیرد.

اما حسینی‌پور استاندار پیشین مازندران نیز از سوی مخبر، به عنوان رییس دبیرخانه شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور منصوب شد.

شایعه تغییر سید محمود حسینی پور چند روزی بود که مطرح شده بود.

با حکم مخبر او به سمت «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» شد.

سید محمود حسینی پور که از آبان 1400 تاکنون به عنوان استاندار مازندران مسئولیت داشت، دارای مدرک فوق لیسانس حقوق عمومی و با بیش از 25 ماه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به کسب افتخار مدال جانبازی نائل آمده است.

تدریس در دانشگاه‌های امام باقر (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مرکز آموزش مدیران و عضویت در شورای امنیت کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور از جمله سوابق او است.

معاون وزیر اطلاعات و دستیار ویژه وزیر، ریاست مرکز پیگیری‌های ویژه دادستانی کل کشور، ریاست دفتر ویژه سازمان بازرسی و دبیری شورای راهبردی این سازمان، دبیری شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کل کشور و  عضو هیأت تخلفات اداری دیوان محاسبات بخشی از سوابق اجرایی و مسئولیت‌های حسینی پور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید
  • عکس| نابودگر دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • قاتل دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • جوانترین مدیرکل خوش جمعیت ایران را بشناسید
  • صعود یوز‌های ایرانی فوتسال با برتری مقابل بحرین
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ صعود یوز‌های ایرانی با برتری مقابل بحرین