Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون طالبان برای ارتباط با شخصیت‌های افغانستان از بازگشت معاون سابق مشاور امنیت ملی و مشاور سابق پارلمان افغانستان به کابل خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «احمدالله وثیق» سخنگوی کمیسیون طالبان برای ارتباط با شخصیت‌های افغانستان از بازگشت «حکیم نوروزی» معاون سابق مشاور امنیت ملی افغانستان به کابل خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی در دوره «حامد کرزی» به عنوان معاون شورای امنیت افغانستان تعیین شد و در دوره «اشرف غنی» نیز چندین سال به کارش ادامه داد.

وثیق در توئیتی اعلام کرد که روز گذشته نیز «مولوی عبدالخبیر چیچکا» مشاور دولت سابق افغانستان و از اعضای شورای علما در چارچوب تلاش‌های این کمیسیون به کابل بازگشته است.

کمیسیون ارتباط با شخصیت‌های افغانستان اخیراً در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز به کار این کمیسیون تاکنون بیش از 100 نفر به افغانستان بازگشته و ده‌ها نفر دیگر نیز برگه‌های بازگشتی را دریافت کرده‌اند.

بازگشت نوروزی و مولوی چیچکا شمار شخصیت‌ها و مقامات ارشد دولت سابق که دعوت طالبان به کابل بازگشته‌اند را به 9 نفر افزایش می‌دهد.

پیش از این دو شخصیت افغان، ژنرال «محمد انور کوهستانی» رئیس سابق امور پشتیبانی وزارت کشور، «محمد صدیق چکری» وزیر سابق حج و اوقاف، «فاروق وردک» وزیر سابق آموزش و پرورش و وزیر دولت سابق در امور پارلمانی، «امان الله غالب» مدیر سابق شرکت توزیع برق افغانستان (برشنا)، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع سابق، «حسن مبارک عزیزی» وزیر ترانسپورت دولت سابق و «انتظار خادم» رئیس حفاظت از غیرنظامیان و امور مصالحه شورای امنیت ملی به دعوت طالبان به افغانستان بازگشته‌اند.

بیش از 100 نفر از طریق کمیسیون ارتباط به افغانستان بازگشته‌اندبازگشت رئیس سابق امور پشتیبانی وزارت کشور و وزیر سابق حج و اوقاف افغانستان به کابلتسریع روند بازگشت شخصیت‌های افغان؛ وزیر آموزش و پرورش دولت سابق به کابل برگشت

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان افغانستان به کابل امنیت ملی دولت سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • سفر معاون راه آهن روسیه به کابل
  • معاون اداره راه‌آهن روسیه وارد کابل شد
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • یوناما: مهاجرین افغان از پاکستان به اجبار اخراج نشوند
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • زهرا شجاعی درگذشت + سوابق