Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:31:52 GMT

برجام را در صورت بازگشت طرف مقابل می‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۱۵۲۵

برجام را در صورت بازگشت طرف مقابل می‌پذیریم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی که در جریان سفر هیئت دولت به اصفهان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان نطنز حضور دارد، عصر روز پنجشنبه در حاشیه سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فقط سه درصد از ظرفیت‌های هسته‌ای جهان در ایران واقع شده است اما بیش از ۲۵ درصد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از ایران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهایی که علیه ایران با ظرفیت سه درصد هسته‌ای دنیا این همه جنجال می‌کنند، چقدر تن به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌دهند.

وی ادامه داد: این جنجال‌ها و فریب‌ها، ادامه راه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری است که هیچ گاه راه به جایی نخواهد برد. غربی‌ها و آژانس می‌دانند که بردن پرونده ایران به شورای حکام نتیجه‌ای ندارد و ما به صورت حقوقی پاسخ لازم را داده‌ایم.

اسلامی تصریح کرد: در ۲۰ سال گذشته مذاکرات زیادی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران انجام‌شده که سرانجام به برجام رسید ولی آنها حتی بعد از این معاهده، زیر آن زدند. قرار شد تحریم‌ها لغو شود و ما هم پذیرفتیم که فعالیت هسته‌ای خودمان را محدود کنیم و از حقوق مسلم خودمان کوتاه آمدیم. اما طرف مقابل به تعهدات پایبند نبود و اکنون که صحبت بازگشت به برجام است، همان اتهامات واهی قبلی را با مدارک جعلی رژیم صهیونیستی تکرار می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: وقتی دیدیم آنها به تعهدات پایبند نیستند، ما هم دوربین‌های اضافه در مراکز هسته‌ای را که برای اجرای برجام نصب شده بود، جمع‌آوری کردیم. این به معنای آن نیست که ما همکاری خودمان را با آژانس بین‌المللی هسته‌ای قطع کرده‌ایم، اما دوربین‌های اضافی و فرا پادمانی را جمع‌آوری کردیم و در صورت بازگشت طرف مقابل به تعهدات برجامی، ما هم عین عبارات برجام را می‌پذیریم.

کد خبر 5516214

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی برجام بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی اردبیل مشهد آمار کرونا کشاورزی بیرجند ایلام ویروس کرونا اصفهان شیراز آلودگی هوا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس