Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: نهم و دهم تیر ماه امسال زائران آذربایجان‌غربی به حج اعزام می‌شوند. - اخبار استانها -

شاهین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به اینکه نهم و دهم تیر ماه امسال زائران آذربایجان‌غربی از مبدا فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه به حج اعزام می‌شوند اظهار داشت: روزهای چهارم و پنجم مرداد نیز پس از انجام مناسک حج به کشور و استان بازخواهند گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حج امسال یک هزار و 47 نفر از آذربایجان‌غربی در مناسک حج حضور خواهند یافت و با توجه به شیوع کرونا، عربستان آمار زائران در کل کشورهای اسلامی را کاهش داده و آذربایجان‌غربی نیز نسبت به سالیان گذشته با کاهش 40 هزار نفری زوار مواجه است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: همچنین از لحاظ سنی نیز عربستان سعودی حداکثر سن زوار برای اعزام را 65 سال سن تعیین کرده و بنابراین در بین اعزامی‌های استان، زائری بیش از 65 سال سن وجود ندارد و همچنین در حج امسال، زائری زیر 18 سال در استان نیست.

وی بیان کرد: امسال هشت کاروان شامل 4 کاروان شیعه و چهار کاروان سنی شامل سه کاروان از ارومیه و یک کاروان نیز از شهرهای خوی، مهاباد، بوکان، سردشت و میاندوآب در حج حضور می‌یابند.

حق‌شناس با اشاره به اینکه زوار حتما باید نسبت به تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند گفت: همچنین باید سه دوز از واکسن‌های مورد تایید عربستان شامل آسترازینکا، سینوفارم و اسپوتینک را دریافت کرده باشند.

وی افزود: همچنین اطفال نیز باید واکسن فلج اطفال دریافت کرده باشند و تمامی زوار 48 ساعت پیش از اعزام، تست پی‌سی‌آر داده باشند و در صورت مثبت بودن آن نمی‌توانند به حج اعزام شوند.

فعالیت 5 درمانگاه تخصصی در مکه و مدینه در حج تمتع امسالپشت‌پرده تصمیم نابه‌هنگام سعودی‌ها برای افزایش هزینه‌های حج/ عربستان چگونه از مکه بهره‌برداری توریستی ـ اقتصادی می‌کند؟

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با توصیه به زوار اظهار کرد: علاوه بر ممنوعیت حمل موادمخدر، به همراه داشتن داروهای جایگزین آن نیز جرم محسوب می‌شود و حجاج نباید با خود همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره

کاوه شیرزادی از اعزام ۲۵۵ زائر کردستانی به حج عمره خبر داد و اظهار داشت: این تعداد زائر در قالب ۳ کاروان ۸۵ نفره از سقز، بانه و سنندج به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی گفت: بعد از ۹ سال وقفه، پنج هزار نفر برای انجام حج عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند که سهم کردستان ۲۵۵ نفر است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان افزود: اعزام زائران عمره در قالب سه کاروان از سوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

وی مدت اقامت زائران حج عمره را ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: این افراد ۱۰ روز؛ ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه حضور خواهند داشت. زائران این سه کاروان بر اساس اولویت‌بندی و فیش واریزی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • اعزام زائران عمره از هفتم اردیبهشت
  • اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی
  • اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی
  • هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره