Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@09:55:27 GMT

(ویدئو) شیوع یک بیماری ناشناخته در کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۴۸۵۹

(ویدئو) شیوع یک بیماری ناشناخته در کره شمالی

کره شمالی که با کمبود شدید مواد غذایی و شیوع گسترده کووید-۱۹ دسته و پنجه نرم می‌کند، حالا از شیوع یک بیماری عفونی روده‌ای ناشناخته در یک منطقه کشاورزی خبر داده است.

به گزارش فرارو، کیم جونگ اون، رهبر این کشور امداد‌های پزشکی را به قسمت غربی شهر بندری هائجو فرستاده است. بیماران در این منطقه از یک اپیدمی حاد روده‌ای رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری دولتی کره شمالی جزئیاتی نظیر اطلاعات شناسایی افراد مبتلا و همینطور میزان مبتلایان ارائه نکرده است.

این خبرگزاری گزارش کرد: (کیم) بر لزوم مهار این همه‌گیری در سریع‌ترین زمان ممکن با اتخاذ یک اقدام دقیق برای قرنطینه موارد مشکوک به منظور مهار کامل شیوع و همچنین تأیید موارد ابتلا از طریق بررسی اپیدمیولوژیک و آزمایش‌های علمی تأکید کرده است.

یکی از مقامات وزارت اتحاد در کره جنوبی که به امور بین کره‌ای رسیدگی می‌کند، گفت که دولت کره جنوبی در حال نظارت شیوع این بیماری بوده که به گفته این مقام کره جنوبی بیماری مورد نظر مشکوک به وبا یا حصبه است.

شیوع گزارش شده جدید بعد از اعلام شیوع گسترده کرونا در کره شمالی بعد از مدت‌ها مصون ماندن از انواع سویه‌های کوید در طول این دو سال همه‌گیری بوده است. کره شمالی سرانجام در ماه گذشته به دلیل نگرانی از کمبود واکسن و تجهیزات پزشکی وضعیت اضطراری اعلام کرد.

شهر بندیری هائجو در استان هوانگهه جنوبی کره شمالی قرار دارد. این استان منطقه کلیدی کشاورزی کشور است که حالا با شیوه بیماری جدید ناشناخته، نگرانی‌ها درخصوص کمبود شدید غذا را افزایش داده است.

ائوم جونگ سیک، کارشناس بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه گاچون گیل می‌گوید: در حالی که به احتمالا شیوع عفونت از طریق محصولات کم باشد، راه اصلی مقابله با شیوع بیماری منابع تامین آب است، زیرا این بیماری احتمالاً از طریق آب منتقل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ثبت تصویر یک پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به کره شمالی رفت
  • ۷ مکان مرموز و ناشناخته جهان؛ از آبشار خون تا جنگلی با درختان کج
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل
  • (ویدئو) ثبت تصویر یک پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال